tja, maar wie garandeerd dat het doopformulier geheel Bijbels is? Dat is ook een intepretatie van mensen.elbert schreef:Maar uiteraard wel aan Zijn Woord, wat het doopformulier na wil spreken.Gerdien B. schreef:Daarbij zit God niet vast aan doopformulieren
Ik ben er op tegen om deze dingen op basis van gevoel te benaderen en ook niet op basis van speculatie, want dan kiezen we een fundamenteel verkeerde basis. De Bijbel hoort hierin doorslaggevend te zijn en daarom volg ik de dordtse vaderen in hun opvatting dat gelovige ouders van jonggestorven kinderen niet hoeven te twijfelen aan de redding van die kinderen, op basis van de bijbelse notie van de vastheid van het genadeverbond.
Dit klopt mij inziens niet helemaal. Omdat jij vind dat de Bijbel doorslaggevend moet zijn, volg je de dordtse vaderen. Zijn de Dordtse vaderen net zo betrouwbaar als de Bijbel? Het is ook hun intepretatie en je moet zelf de Bijbel lezen om tot een conclusie te kunnen nemen. Achter mensen aan lopen heb je niet zo veel
je zegt dat de kinderen van gelovige ouders naar de hemel gaan. Waar zijn de kinderen dan volgens jou die geen gelovige ouders hebben?