Lont stapt uit ChristenUnie!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 nov 2007 19:42

MrSokkie schreef:en dan ook nog eens persberichten OP ZONDAG verspreiden. Foei! :mrgreen:

:schaterlach:

Het eerste waar ik ook aan dacht toen ik net het bericht las :mrgreen:

André

Berichtdoor André » 12 nov 2007 19:52

Laat die Mw. eerst eens even rustig gaan scheiden (in de ziektewet het liefst) misschien dat ze daarna weer wat ruimte in haar hoofd heeft om politiek te gaan bedrijven. 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 nov 2007 19:55

André schreef:Laat die Mw. eerst eens even rustig gaan scheiden (in de ziektewet het liefst) misschien dat ze daarna weer wat ruimte in haar hoofd heeft om politiek te gaan bedrijven. 8)

Nee, scheiden en de politiek vermijden.

Zou haar man misschien uit de kast gekomen zijn? :mrgreen:

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 12 nov 2007 20:20

MrSokkie schreef:en dan ook nog eens persberichten OP ZONDAG verspreiden. Foei! :mrgreen:
Christenen die denken dat je op zondag niets mag doen geven er blijk van vast te zitten in tradities en kennen de Bijbel niet. Er is niets op tegen (d.w.z. tegen-Bijbels) om zondag persberichten te verspreiden, je boodschappen bij de AH te halen of andere dingen te doen. Maar dat is weer een andere discussie.

Yvette Lont heeft in ieder geval een grote achterban die het grondig met haar eens is. Ik hoop dat ze zich niet monddood laat maken en vind dat ze een frisse wind in het muffe politieke Den Haag is d:)b

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 nov 2007 20:27

Waarom mevr Lont stoppen?????????

Ik vond het goed dat ze die kwestie over homo's binnen de CU aan de kaak stelde. Daarnaast is het heel wat beter als een CU lid zelf zulke dingen onder de aandacht brengt dan dat een buitenstaander dat gaat doen.

Oké ze schiet nu een beetje door... dat geef ik toe. Missch is dat te wijten aan frustraties. Waarschijnlijk is er achter de schermen echt wel een enorme druk op haar geweest om die motie in te trekken.

Daarnaast vind ik het van de CU-top ook niet slim om iemand te kiezen om deze discussie te leiden die zelf al zijn standpunten kenbaar maakt. Kies dan een volledige onafhankelijk iemand die met frisse moed deze zaak tot een goed einde brengt!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

Denkertje21

Berichtdoor Denkertje21 » 12 nov 2007 20:47

Ze meet gewoon met meerdere maten.

Als twee homo's een relatie in liefde en trouw aangaan, staat ze op haar achterste benen. Zelf zit ze als vrouw in een bestuursfunctie, gaat ze scheiden, zit ze op zondag persberichten uit te geven...
Allemaal niks op tegen maar dat zijn net een aantal punten waarover nogal verschillend wordt gedacht in de orthodoxe hoek... Allen over een homorelatie is ze honds stellig...

Natuurlijk heeft ze het volste recht om de bijbel zo te interpreteren dat een relatie tussen twee homo's niet kan. Maar ze moet niet op de stoel van God gaan zitten en selectief oordelen. Er zijn namelijk christenen -jawel, kinderen van God, die dezelfde bijbel anders interpreteren.

Bovendien verscheurt ze een partij die met zicht op nuances heel wel overwogen over een standpunt wil gaan nadenken...

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 20:58

edit: nee, dit kan ik beter niet zeggen.

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 12 nov 2007 21:01

keessie schreef:Daarnaast vind ik het van de CU-top ook niet slim om iemand te kiezen om deze discussie te leiden die zelf al zijn standpunten kenbaar maakt. Kies dan een volledige onafhankelijk iemand die met frisse moed deze zaak tot een goed einde brengt!

Als je je politiek zo laat leiden door je persoonlijk opvattingen, dan kan je beter thuis blijven. En in die trant zal je dus ook geen volledig onafhankelijk iemand kunnen vinden binnen de CU maar om nou een buitenstaander hoofd van een comissie over interne zaken te maken... :roll:

keessie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor keessie » 12 nov 2007 21:08

Denkertje21 schreef:Bovendien verscheurt ze een partij die met zicht op nuances heel wel overwogen over een standpunt wil gaan nadenken...

Nou als er zo verschillend over gedacht wordt binnen de CU is het juist goed dat er over gedacht wordt lijkt me....Wat ik als buitenstaander zie is dat de partij door André Rouvoet en Slob (en missch nog wat anderen)bij elkaar gehouden wordt. Durf de harde realiteit aan te gaan en niet alles altijd maar bij elkaar houden en alle breukjes lijmen omdat de partij bij elkaar moet blijven....want al die kleine gelijmde scheurtjes maken het geheel instabiel!
Stap voor stap, weer een stapje verder.

elbert
Moderator

Re: Wie stopt Yvette Lont??

Berichtdoor elbert » 12 nov 2007 21:09

Denkertje21 schreef:Wordt het niet eens tijd om deze dame te royeren?

Alle andersdenkenden over homoseksualiteit moeten aangepakt worden, aldus het COC. Je zit op dezelfde lijn, lees ik?

"Wie stopt Yvette Lont"?

Misschien wel degenen die haar bedreigen momenteel. :?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Denkertje21

Re: Wie stopt Yvette Lont??

Berichtdoor Denkertje21 » 12 nov 2007 21:17

elbert schreef:
Denkertje21 schreef:Wordt het niet eens tijd om deze dame te royeren?

Alle andersdenkenden over homoseksualiteit moeten aangepakt worden, aldus het COC. Je zit op dezelfde lijn, lees ik?

Nope, dan heb je niet alles gelezen. Ik heb respect voor haar standpunt, ook al deel ik het niet. Ik wil direct aannemen dat zij van uit haar geweten handelt. Maar op deze wijze richt ze enorm veel schade aan bij de partij, maar ook bij een lachende wereld. Dát is een reden voor royement. Zij zoekt de publiciteit om daar dit liefdeloze gevecht te voeren.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 nov 2007 21:26

Dus als ik het goed begrijp wil je alle leden, die een mening hebben waarvoor je respect hebt en waarvan je weet dat het vanuit hun geweten komt, maar waar je het niet mee eens bent, royeren?
Leve de verdraagzaamheid zou ik zeggen.

Maar ik dacht dat het in een politieke partij niet verplicht is dat je het met alles eens bent, zolang je je maar conformeert aan de besluiten van die partij. Nu heeft de partij helemaal nog geen besluit genomen, dus is het roepen om een royement mijns inziens buitengewoon voorbarig, dat bovendien gevoed wordt door krachten van buiten de partij.

N.B. ik vind de opstelling van mevrouw Lont niet altijd even tactisch en verstandig, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom geen inbreng zou mogen hebben in het interne partijdebat. Dat debat moet gevoerd worden en dus niet alleen door voorstanders van gelijkberechtiging van homo's.
En dat debat moet bovendien gevoerd worden vanuit de grondslag van de partij:

Uniefundering schreef:De ChristenUnie erkent Gods heerschappij over het staatkundig leven, dat de overheid door God is gegeven en in zijn dienst staat en dat christenen de verantwoordelijkheid hebben actief te zijn in de samenleving. Zij fundeert haar politieke overtuiging op de Bijbel, het geïnspireerde en gezaghebbende Woord van God, die door de Drie Formulieren van Eenheid wordt nagesproken en die ook voor het staatkundig leven wijsheid bevat.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 12 nov 2007 22:01

En ook hand in hand zou moeten gaan met de Nederlandse wetgeving.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 12 nov 2007 22:05

The Engineer schreef:

En ook hand in hand zou moeten gaan met de Nederlandse wetgeving.

Zolang de Nederlandse wetgeving tenminste hand in hand gaat met het Woord van God. ;)
Daarom kan een partij ook voorstellen indienen om de Nederlandse wet te wijzigen.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 nov 2007 22:10

Elbert schreef:Daarom kan een partij ook voorstellen indienen om de Nederlandse wet te wijzigen.

Volgens mij niet omdat het volgens de interpretatie in het woord van God zou staan. Want er is sprake van scheiding van kerk en staat... en dat zou vermenging betekenen.

Terug naar “Archief”