bindingsangst > hoe gaat de tegenpartij er mee om ?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

denon
Verkenner
Verkenner

bindingsangst > hoe gaat de tegenpartij er mee om ?

Berichtdoor denon » 25 okt 2007 12:20

Zoals de titel al zegt : hoe moet je met bindingsangst omgaan als je partner /vriendin er ''last'' van heeft ?
gedult oefenen ?
ik snap het nl ff niet meer , de enen keer is ze enorm gek met me en dan opeens lijkt het net of ze me niet meer wil , ze suggereerd dan om maar en punt achter onze verkering te zetten.(maar als ik zeg dat ze dat wil dan zegt ze dat ze dat niet wil !)
ze weet nl niet of ik de ware wel ben , en denkt soms dat het allemaal lust is ipv liefde , voor mij wordt het dan ook steeds moeilijker , wil ik dit allemaal wel ?
doordat zij twijfeld begin ik ook te twijfelen !
en toch is het gevoel er wel !(al wordt het door zulke dingen allemaal niet beter :( )

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 25 okt 2007 14:24

Kweet niet of de situatie die jij omschrijft bindingsangst is, ik denk het eigenlijk niet.
Het lijkt er meer op dat ze gewoon niet zeker van is of ze wel met je verder wil......

Tip: hou haar niet te krampachtig vast. Wie weet wordt ze er zekerder van als jij eens wat afstandelijker doet...

jaccootje85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jaccootje85 » 25 okt 2007 14:30

Het kan ook aan karakter en leeftijd liggen... Het kan een vorm van bindingsangst zijn, maar laat haar in haar waarde. Ga er met gevoel en respect mee om.
Szent az Úr

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 28 okt 2007 09:07

Moeilijke situatie! Wel erg herkenbaar.
Ik heb een aantal jaren geleden ook een relatie gehad waarin ik (net als jou vriendin) het ene moment wel verder wilde, andere moment het totaal niet meer wist. Enorm energie vretend, voor beide kanten!!
Op een gegeven moment ging ik denken dat hij niet de ware zou zijn (waarom zou ik anders zo twijfelen) etc etc. Na een hele poos op en neer is het tenslotte definitief uitgegaan.
Nu ik terug denk, denk ik dat het helemaal niet de vraag was of hij de ware was of niet wat maakte dat ik zo enorm twijfelde. Daar zat meer achter.
Jij noemt het bindingsangst. Maar ik denk dat bindingsangst niet een op zichzelfstaand iets is. Dat wordt veroorzaakt door iets. Angst om controle kwijt te raken? Angst om te falen? Zo kan je volgens mij nog meer ‘angsten’ opnoemen.
Bij mij is het uitgegaan, ik heb het heel moeilijk gevonden, maar heb er geen spijt van (wat ik pas na meer dan een jaar kan zeggen, ik heb voor mezelf altijd geroepen dat ik niet meer van hem hield, om het makkelijk te maken, en om het te verwerken, maar dat was niet zo)
Niet nu ik ook weet waar het vandaan komt, en het niet een vage term ‘bindingsangst’ is (die ik mezelf min of meer had opgeplakt.
Een oplossing voor jou situatie heb ik niet. Ik denk dat praten praten praten enorm belangrijk is.
Wens jullie heel veel sterkte!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 28 okt 2007 13:35

ze heeft een keer iets negatiefs meegemaakt in een eerdere relatie , daar komt volgens mij die angst weg .
ik heb ook gezegd dat ik haar tijd gun maar ook gezegd dat het voor mij niet gemakkelijk is op deze manier .
we blijven praten , en niet al te haastig doen dan komt het wel goed hoop ik.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 03 nov 2007 16:41

Herken hierin ook dingen. Ook wat Nonno zegt. Zelf zag ik het ene moment het niet zitten om verder met hem te gaan, maar op het andere moment weer wel. Ging soms erg twijfelen, ik kon er ook niet met hem over praten. Na een periode kon ik het niet langer meer verbergen en ben ik er toch over begonnen en is het uitgegaan tussen ons. Het kon niet langer meer zo, dit was de enigste oplossing! Beiden zijn we in een gat gevallen. Maar achteraf ben ik er wel blij om dat het is uitgegaan, je kunt het niet uit medelijden voor de ander aanhouden. Het kon gewoon niet langer zo verder! En praten is heel belangrijk! In mijn relatie was dit een groot struikelblok en dat is gewoon heel erg jammer! Probeer dus zoveel mogelijk te praten, ook hierover, waarom twijfelt ze soms zo..... etc. Weet natuurlijk ook niet hoe oud jullie zijn, niet dat het perse in de leeftijd moet zitten maar soms kan het wel meespelen.

Denk zelf ook niet dat het bindingsangs is, denk dat er niet echt een term voor is. Een oplossing weet ik niet voor je, denk dat het belangrijkste is om er samen veel over te praten en te bidden!

Misschien heb je wat aan dit topic http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=18834, hierin gaat het ook problemen in een relatie.

Veel sterkte voor jullie beiden!
Wat de toekomst brengen moge........

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 10 nov 2007 00:28

its out.

André

Berichtdoor André » 10 nov 2007 00:33

denon schreef:its out.
Sterkte gewenst. (beiden)

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 10 nov 2007 00:42

ja dat ben ik wel nodig ja , zag het al een beetje aankomen maar het blijft evengoed niet leuk , kvoel me zwaar *****

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 10 nov 2007 17:57

Sterkte Denon!
Wat de toekomst brengen moge........

denon
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor denon » 26 nov 2007 19:43

heb weer contact met dr gehad en nu blijkt het dat ze mij erg mist (zij heeft het uitgemaakt),ze moet vaak aan me denken enzo , ik heb dat ook ,en weet niet wat te doen , weer opnieuw beginnen ? ik weet het allemaal zo niet. Of is het beter om domweg alle contact te verbreken ? ik zit behoorlijk in de knoop met mn gevoelens zeg maar.

André

Berichtdoor André » 26 nov 2007 19:48

denon schreef:heb weer contact met dr gehad en nu blijkt het dat ze mij erg mist (zij heeft het uitgemaakt),ze moet vaak aan me denken enzo , ik heb dat ook ,en weet niet wat te doen , weer opnieuw beginnen ? ik weet het allemaal zo niet. Of is het beter om domweg alle contact te verbreken ? ik zit behoorlijk in de knoop met mn gevoelens zeg maar.
Tsja, misschien is het een idee om haar te vragen waarom ze je mist?
En een vraag aan jezelf zou kunnen zijn, wil ik wel met haar opnieuw een start maken?

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 27 nov 2007 11:11

Pffff... Sterkte!

Doe iig rustig aan!

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 27 nov 2007 11:27

Ik herken het ook wel, met name uit het begin van mijn relatie....Ik twijfelde enorm. De ene keer zag ik het helemaal zitten en de andere keer vond ik het doodeng en wist ik niets meer zeker etcetc. Heb dit regelmatig gehad. Gelukkig kon ik er met mijn vriend toen wel over praten. Wat mij hielp is op een gegeven moment toch kiezen wat ik wilde en daarvoor gaan. Daar heeft mijn vriend me destijds wel mee geholpen. Hij wilde niet als 'speelgoed' behandeld worden, de ene keer vond ik hem het einde en de andere keer twijfelde ik overal aan. Voor hem een onwerkbare situatie en voor mij uiteindelijk ook.
Ik heb voor mijn relatie gekozen en ben daar enorm blij om, ben inmiddels ruim 7 maanden gelukkig getrouwd en volkomen zeker van mijn man en onze liefde voor elkaar!
Na dat moment van keuze heb ik de gevoelens nog wel gehad, maar ik had voor mijn relatie gekozen en daar ging ik ook voor. Ik heb me ook daarna nog wel onzeker gevoeld en nog wel getwijfeld, maar ik werd ook telkens weer herinnerd aan mijn keuze voor mijn relatie en dat hielp me om ervoor te gaan, ondanks onzekerheid.

@ Denon, denk er goed over na wat je wilt. Wees duidelijk naar je vriendin, dat je deze situatie niet meer wilt en accepteert omdat jij de belangrijkste persoon in haar leven wilt zijn, en dat ze daarvoor moet kiezen en ervoor gaan, of niet.

Dream T-fan
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Dream T-fan » 30 nov 2007 11:45

hey denon

Nou sterkte man!, ik weet hoe het voeld momenteel!
Mij is het zelfde overkomen, maar bij sprak ze er niet over alleen op het laatst. Was tijdens de relatie helemaal niets te merken en in een klap uit. :?
sta je met 40 miljard vraagtekens. Sluit me verder bij Em's en Acire advies aan.

Terug naar “Archief”