- Is er een generatiekloof met betrekking tot abortus?
- Wordt een generatiekloof mbt abortus ervaren door jullie?
- Kan er wel een generatiekloof bestaan bij abortus en wat maakt die kloof?
Moderator: Moderafo's
Wishori Wasesu schreef:- Is er een generatiekloof met betrekking tot abortus?
- Wordt een generatiekloof mbt abortus ervaren door jullie?
- Kan er wel een generatiekloof bestaan bij abortus en wat maakt die kloof?
Mariamagdalena schreef:Nou, ik geloof wel dat zo'n kindje in de hemel komt. Want dat kindje kan er toch nix aan doen?
Mariamagdalena schreef:Nou, ik geloof wel dat zo'n kindje in de hemel komt. Want dat kindje kan er toch nix aan doen?
Tabitha schreef:als een kind van gelovige ouders sterft, dat het dan naar de Hemel gaat.
caprice schreef:Mariamagdalena schreef:Nou, ik geloof wel dat zo'n kindje in de hemel komt. Want dat kindje kan er toch nix aan doen?
Nee, maar omdat het kindje deel uit maakt van de mensheid, die geheel schuldig is aan de zonden (dus niemand uitgezonderd) door de val van Adam in het werkverbond, is ook dit kindje schuldig en heeft het de straf verdiend tot de eeuwige dood. Ik denk toch dat zo'n kind het niet zo zwaar zal hebben, omdat het (vrijwel) geen dadelijke zonden heeft gedaan in de korte tijd dat het nog wel leefde, maar ik zei het al in mijn vorige post: denk maar aan het voorbeeld van David en zijn nageslacht.
Er staat verder niets over in Gods Woord, maar als er wel staat:Tabitha schreef:als een kind van gelovige ouders sterft, dat het dan naar de Hemel gaat.
dan kan daaruit geconcludeerd worden dat als een kind van ongelovige ouders sterft, dat het dan niet naar de eeuwige heerlijkheid zou gaan.
Gelukkig hoeft de mens dit probleem niet op te lossen. Dat kan God zelf in Zijn raad.
God is rechtvaardig. Hij ziet geen zonde door de vingers.
hijwel schreef:God is rechvaaridig en liefdevol. Ik en jij en de rest weet niet wat God zal doen met deze kinderen.
Ik geloof wel dat ze in de hemel komen, waarom?
Omdat ik niet kan geloven dat God mij wel vrij zal spreken, en een kind die geen zonde heeft gedaan en ook niet het aanbod van genade heeft gehoord niet.
caprice schreef:hijwel schreef:God is rechvaaridig en liefdevol. Ik en jij en de rest weet niet wat God zal doen met deze kinderen.
Ik geloof wel dat ze in de hemel komen, waarom?
Omdat ik niet kan geloven dat God mij wel vrij zal spreken, en een kind die geen zonde heeft gedaan en ook niet het aanbod van genade heeft gehoord niet.
Komen die mensen in Tyrus en Sidon dan ook in de hemel? Zij hebben het aanbod van genade niet gehoord.
Het kindje heeft toch erfzonde?
Wie kan een reine geven uit een onreine?
Maar wij weten niet wat God doet met deze kinderen. Hij is rechtvaardig, maar ook barmhartig en genadig.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten