Gerdien B. schreef:Nee, er moet niet zo selectief over bericht worden. Alleen de stokken waarmee geslagen kunnen worden worden naar buiten gebracht. Je zal niet snel een goed positief stuk over reformatorische kerken tegen komen in de telgraaf, algemeendagblad of de welke andere krant dan ook.
Er is over bericht in Trouw, een krant die niet bekend staat om zijn bevooroordeelde en incomplete en inconsequente berichtgeving. Ook is het geen sensatiekrant.
Dat er niet volledig bericht wordt, is niet zo gek, dat gebeurt nooit. En ik ben intelligent genoeg om verder te lezen dan mijn neus lang is. Ik beweer ook niet dat de Ger. Gem. discriminerend of racistisch bezig is, maar gebruik opzettelijk het woordje 'als'. En omdat ik vind dat de Ger. Gem. een en ander aan zichzelf te danken heeft.
Het ligt niet aan de GerGem wat er naar buiten wordt gebracht.
Maar het beeld wat er bestaat van de Ger. Gem. is mede door de Ger. Gem. gecreeerd.
tja.. dat is jou mening er over en de GerGem mag er een andere mening over hebben. Zo zijn er wel meer instanties die de regel hebben dat de mensen de Nederlandse taal moeten spreken om een bepaalde functie te mogen bekleden.
Het gaat niet per se om een 'instantie', dat is een incorrecte vergelijking. Het gaat om een kerk, om predikanten, om geloofszaken. Het argument dat het niet praktisch is gaat in dezen niet op: het gaat hooguit om enkele preken en dus hooguit om enkele uren. Het gaat niet over functies of iets dergelijks, maar om een enkele preek. En dan nog, Ger. Gem.predikanten mogen in die landen toch ook preken?
Daarbij vind ik dat je hier een zwak argument aandraagt.
Omdat altijd al iets gebeurd, daarom is het niet gelijk zo dat het goed is en het doorgezet moet blijven worden.
Dat argument was niet zo sterk, daar heb je gelijk in. Het was ook meer een reactie, maar toch, je hebt gelijk. Bovenstaande lijkt me echter sterk genoeg.