Maximumtemperatuur van een flessenwarmer?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 okt 2007 10:33

Toen Boudin geboren was, twee jaar geleden, moest het water eerst gekookt en afgekoeld. Met Gerlinde mocht je gewoon water uit de kraan. Het veranderd nogal eens, en het ligt ook aan degene die je op het cb spreekt. De een zegt dit en de ander dat.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 19 okt 2007 13:17

jamillah schreef:Toen Boudin geboren was, twee jaar geleden, moest het water eerst gekookt en afgekoeld. Met Gerlinde mocht je gewoon water uit de kraan. Het veranderd nogal eens, en het ligt ook aan degene die je op het cb spreekt. De een zegt dit en de ander dat.

Hier ook bij Christiaan idd ook eerst koken en laten afkoelen en met Simon gewoon kraanwater. Moet eerlijk bekennen dat we bij Christiaan ook weleens kraanwater gebruikten, op momenten dat je zoiets had van oeps geen water gekookt en hij huilt toch wel erg hard :wink:
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 19 okt 2007 14:22

rosekapje schreef:
jamillah schreef:Toen Boudin geboren was, twee jaar geleden, moest het water eerst gekookt en afgekoeld. Met Gerlinde mocht je gewoon water uit de kraan. Het veranderd nogal eens, en het ligt ook aan degene die je op het cb spreekt. De een zegt dit en de ander dat.

Hier ook bij Christiaan idd ook eerst koken en laten afkoelen en met Simon gewoon kraanwater. Moet eerlijk bekennen dat we bij Christiaan ook weleens kraanwater gebruikten, op momenten dat je zoiets had van oeps geen water gekookt en hij huilt toch wel erg hard :wink:

Ghehe, herkenbaar :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 19 okt 2007 16:03

Op het KDV waar ik werk, werken wij altijd met gekookt water. Maar er is idd gebleken dat kraanwater mischien zelfs beter zou zijn, dit om het feit dat er water gekookt wordt en daarna eerst moet afkoelen voor het aan het kind gegeven kan worden. In die tijd komen er aardig wat bacterien in het al gekookte water. Kraanwater zou daarom dus zelfs beter zijn, maar door alle ziektes die in kraanwater kunnen zitten, gebruiken wij nog steeds gekookt water.

Wij werken trouwens niet met flessenwarmers. Poedermelk gaat gewoon in de Magnetron en Borstvoeding warmen we op in een bakje met net gekookt water.
Afbeelding

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 20 okt 2007 08:59

Ik heb wel eens gehoord dat er ook mensen zijn die om die reden bronwater gebruiken in plaats van kraanwater.
Overigens is het volgens mij alleen de eerste drie maanden belangrijk, daarna hebben de baby's flink wat meer weerstand.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 okt 2007 17:49

marjo schreef:Ik heb wel eens gehoord dat er ook mensen zijn die om die reden bronwater gebruiken in plaats van kraanwater.
Overigens is het volgens mij alleen de eerste drie maanden belangrijk, daarna hebben de baby's flink wat meer weerstand.

Klopt, zo hebben wij ook een kindje op het KDV. Overigens denkt mams dan wel dat als ze gewoon kraanwater krijgt, haar ontlasting niet meer goed is, enz... Dat is natuurlijk weer een beetje overdreven :wink:
Afbeelding

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 27 okt 2007 11:15

whahahahaha
wat een discussie heb je losgemaakt javaca
en trouwens als je geheimpjes hebt, mag ik er dan ook van weten???
als je verloofde heb ik daar iig toch wel recht op, dacht ik zo :wink:
Afbeelding

André

Berichtdoor André » 27 okt 2007 12:31

Voor de luit en barokgitaar die ik dit jaar bouw gebruik ik zgn 'warme lijm'. Deze is gemaakt van beenderen. Het stinkt verschrikkelijk, maar werkt beter dan normale houtlijm.
Wel grappig, toen ik 18 was en de opleiding meubelmaken deed, hadden we ook zo'n oude dead hard leraar die dit argument gebruikte.
In de loop der jaren heb ik veel van m'n werkstukken opnieuw gelijmd met witte houtlijm. Witte houtlijm is zo sterk dat het naast de lijmnaad breekt. Die ervaring heb ik niet met de beenderenlijm.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 27 okt 2007 14:08

@ Esra:
Natuurlijk mag je die weten :P

@ André:
Die ervaring heb ik wel met beenderlijm. Het droogt hard op en heeft een goede kleefkracht, mits de verlijming goed gebeurd is.
Ik gebruik ook synthetische lijm hoor, maar dat is Franklin Tite Bond (gele houtlijm). In tegenstelling tot beenderlijm en Titebond blijft witte houtlijm flexibel na droging. Dit is goed bruikbaar voor constructies en meubels heeft een zeer dempend effect op de instrumenten. Ook laat witte houtlijm na verloop van tijd los als het onder spanning staat, het is een 'wandelende lijm.
Hier ligt een gitaar van een vriend van me waarvan de kam gewoon van het instrument geklapt is. Na wat onderzoek bleek deze met gewone PVA (polyvinylacetaat -> witte houtlijm) gelijmd te zijn.

Voor de luit is warme lijm de beste oplossing omdat titebond loslaat bij het verlijmen van de binnenste strips. Ook is het niet historisch verantwoord.
Ander voordeel is dat het makkelijk los te maken is wanneer nodig. Beetje alcohol er tussen en het is zo cassant dat je het los kunt breken. Ideaal voor instrumenten die later nog weleens open moeten.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

esra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor esra » 30 okt 2007 22:09

gaat t weer over gitaren????
zeg dit is t relaties gedeelte hoor!!!! :roll:
Afbeelding

Javaca