Ik ben niet geneigd deze emeritus ds. Blok serieus te nemen:
BARNEVELD - „Het gaat de Gereformeerde Bijbelstichting niet alleen om het vasthouden van de letterlijke erfenis der vromen, maar om het vasthouden aan de leer der waarheid. Ik heb geen zorg om het behoud van de Statenvertaling, want daar zorgt God Zelf wel voor. Ik heb wel zorg om het behoud van de leer waarmee ons voorgeslacht geleefd heeft.”
Dit staat in hetzelfde artikel, God zorgt wel voor het behoud v/d SV, maar niet voor het behoud van de Leer.
Een eindje verder in het artikel:
(....) kritiek op de Herziene Statenvertaling (HSV). Deze slaat de plank mis, zo zei hij. „Men is op een onheilige wijze bezig met de heilige dingen. We hebben geen herziene vertaling nodig, maar de bediening van Gods Geest.
Helaas wordt hier een vooroordeel van mij bevestigd dat de SV Heilig zou zijn.
Verder over deze ds. Blok, mij is geleerd dat de tegenstelling van rationeel, irrationeel is. (niet onbevindelijk o.i.d.)
„Iedereen weet tegenwoordig de Bron van het water te vinden. Er zijn tafels vol avondmaalgangers, terwijl de mensen niet om God verlegen zijn.
Dit is ook nieuw voor mij, in tweeërlei opzicht:
1. Ik wist niet dat er tafels vol avondmaalgangers zijn in de GG.
2. Ik wist ook niet dat een predikant het inzicht had om aan te wijzen dat er tafels vol kerkleden zijn die niet om God verlegen zijn. (Naar mijn bescheiden mening is God degene die dat kan beoordelen)
Ps: Ik ben geen lid van een Ger. Gem, maar Christen.