Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 24 aug 2007 14:24

Lalage schreef:Annette: is zwemmen misschien iets voor jou?

Waarom denk jij aan zwemmen??
Wat de toekomst brengen moge........

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 24 aug 2007 15:10

ik heb de laatste tijd standaard hoofdpijn als ik opsta, nadat ik gewoon gezeten heb! Heel erg drukkende pijn in mijn hoofd. Het duurt een poosje en dan trekt het weer langzaam weg. Heb overigens (bijna) altijd wel lichte hoofdpijn.
Maar herkent iemand het dat je heel erg hoofdpijn krijgt als je gaat staan? (en dan sta ik niet heel snel op ofzo, maar gewoon rustig aan)

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 24 aug 2007 21:59

Lenny schreef:ik heb de laatste tijd standaard hoofdpijn als ik opsta, nadat ik gewoon gezeten heb! Heel erg drukkende pijn in mijn hoofd. Het duurt een poosje en dan trekt het weer langzaam weg. Heb overigens (bijna) altijd wel lichte hoofdpijn.
Maar herkent iemand het dat je heel erg hoofdpijn krijgt als je gaat staan? (en dan sta ik niet heel snel op ofzo, maar gewoon rustig aan)
Bloeddruk en HB wel eens laten testen?

Rolf

Berichtdoor Rolf » 25 aug 2007 21:12

T.a.v. Lenny
Net alsof er 's morgens vroeg een hele zware hand op je hoofd drukt, die na een poosje langzaam weggaat. Als het zoiets is herken ik dat.
Er kunnen neerdrukkende dingen gebeurd zijn, die enigzins naar de achtergrond verdwijnen. Maar 's morgens weer boven komen.

Bijv. irriterende muziek, of lawaai.
Of te lang verkeren in een ruimte zonder natuurlijk licht. Of iets anders.
Een gezonde lucht om in te slapen kan een positieve invloed hebben.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 29 aug 2007 10:45

Je zou ook eens een tijdje lang aspirine kunnen slikken. Dit middel staat erom bekend dat het helpt tegen drukkende hoofdpijn. Gebruik van een lage dosering (1/4 pilletje) gedurende een week of 2 weken kan geen kwaad denk ik (en vraag anders aan de dokter). Aspirine staat erom bekend dat het je maagwand sloopt.

Overigens is aspirine toch wel een wondermiddel. Veel (oudere) artsen gebruiken het middel preventief tegen hartaandoeningen/tumoren (2 pilletjes per week is genoeg). Dat las ik laatst toevallig in Elsevier. Ik denk dat als ik wat ouder ben er ook maar aan ga beginnen.

Zie ook: http://www.apotheek.nl/Templates/genees ... knaam=true kijk met name naar de bijwerkingen, niet gebruiken bij zwangerschap en/of in combinatie met alcohol.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 aug 2007 11:05

Ben net van de dokter terug. Krijg nu imigran spuiten mee. En daarbij moet ik een soort dagboekje bijhouden van hoe vaak hoofdpijn en wat doe je er aan.

TS
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor TS » 29 aug 2007 11:07

Naproxen is een SUPERMEDICIJN hiertegen.
Maar ja, medicijnen zijn goed voor de bestrijding, maar halen de oorzaak niet weg.
Vaak ook gevolg van (soms ongemerkte) psychische klachten.
Nu dan, kinderen! hoort naar Mij; want welgelukzalig zijn zij, die Mijn wegen bewaren.

Spreuken 8: 32

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 aug 2007 11:42

*Annette* schreef:
Lalage schreef:Annette: is zwemmen misschien iets voor jou?

Waarom denk jij aan zwemmen??

Omdat mijn schouderspieren (daar in de buurt) vaak pijn doen en zwemmen helpt goed om te ontspannen en tegelijk spieren trainen. Ik moet nodig weer eens gaan...

Vanochtend computerpracticum van een cursus, krijg ik een halo :( :( dus knipperlicht in mijn ogen. Meteen maar antigrippine gegeten. Ik hoop dat ik vanmiddag de cursus kan blijven volgen, want ik heb nu wel koppijn.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 08 okt 2007 06:27

Beste migraine-mensen,

Van kennissen kreeg ik een gouden tip

Slik biergistpillen, begin met hogere dosering en bouw dit na ong. 4 weken af tot de normale dosering.

Ik had zoiets van naja.... maar heb hun advies opgevolgd. Ik moet zeggen, het scheelt enorm veel. Normaal had ik elke week zowat een aanval, dit is nu beperkt tot een aanval bij bijzondere drukte of een paar keer die pillen vergeten, dan is het de volgende dag bal!

Ook heb ik van de dokter imigran-injecties meegekregen. Als een aanval heel heftig wordt, spuitje in mijn been en na 10 minuten ben je hoofdpijnvrij!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2007 10:18

hmmm misschien moet ik die pillen dan ook eens proberen...
gisteravond had ik zo erge hoofdpijn dat ik niet eens kon slapen, ik was ook misselijk. Toen ik had overgegeven kon ik wel slapen, gelukkig. Vreemd toch.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 08 okt 2007 10:52

pol schreef:Beste migraine-mensen,

Slik biergistpillen, begin met hogere dosering en bouw dit na ong. 4 weken af tot de normale dosering.

Ik had zoiets van naja.... maar heb hun advies opgevolgd. Ik moet zeggen, het scheelt enorm veel. Normaal had ik elke week zowat een aanval, dit is nu beperkt tot een aanval bij bijzondere drukte of een paar keer die pillen vergeten, dan is het de volgende dag bal!

Ook heb ik van de dokter imigran-injecties meegekregen. Als een aanval heel heftig wordt, spuitje in mijn been en na 10 minuten ben je hoofdpijnvrij!

tis inderdaad fijn om zo snel pijnvrij te zijn!!

maar zolang het hier nog lukt om zonder medicijnen... et met liggen in et donker op te lossen is.. ook dus hier echt niet van die chemische troep in me lijf!

kuikentje
Sergeant
Sergeant

Re: Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

Berichtdoor kuikentje » 08 okt 2007 14:44

Aragorn schreef:
CGK<3 schreef:Inderdaad, sinds ik een bril heb van -0,50 heb ik minder hoofdpijn 8)

Gek, ik ben een paar jaar geleden begonnnem et een bril van -1.75 en -0.75, maar had daarvoor nooit hoofdpijn. En tot voor kort (ik heb nu lenzen) heb ik hem ook tijden niet gedragen zonder ergens anders last van te hebben dan slechter zicht op de lange afstand.

Als je gelijk sterkerde glazen hebt doen je ogen al niet meer de moeite om het te corriseren. als je bijv -0.25 hebt proberen je ogen dat zelf te verbeteren en daardoor krijg je hoofdpijn.
Probeer niet Gods hand vast te pakken, maar leg je hand in de Zijne

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 08 okt 2007 14:59

paprikameisje2 schreef:
pol schreef:Beste migraine-mensen,

tis inderdaad fijn om zo snel pijnvrij te zijn!!

maar zolang het hier nog lukt om zonder medicijnen... et met liggen in et donker op te lossen is.. ook dus hier echt niet van die chemische troep in me lijf!

Biergisttabletten zijn geen medicijn, maar het is een voedingssuplement, dus weinig chemische troep ook. Het zuivert je bloed juist. Ik slik ze overigens tegen puistjes en dat helpt wel iets opzich :) Maar waar die dingen al niet goed voor zijn dan, haha.

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Re: Regelmatig hoofdpijn; wat doe je eraan?

Berichtdoor Airke » 08 okt 2007 17:53

kuikentje schreef:
Aragorn schreef:
CGK<3 schreef:Inderdaad, sinds ik een bril heb van -0,50 heb ik minder hoofdpijn 8)

Gek, ik ben een paar jaar geleden begonnnem et een bril van -1.75 en -0.75, maar had daarvoor nooit hoofdpijn. En tot voor kort (ik heb nu lenzen) heb ik hem ook tijden niet gedragen zonder ergens anders last van te hebben dan slechter zicht op de lange afstand.

Als je gelijk sterkerde glazen hebt doen je ogen al niet meer de moeite om het te corriseren. als je bijv -0.25 hebt proberen je ogen dat zelf te verbeteren en daardoor krijg je hoofdpijn.

Hm, denk je dat dat het is? Als ik m'n bril afzet, proberen m'n ogen ook te corrigeren, merk ik vaak. Niet dat dat veel helpt, ik heb rond de -10. ;) En geen last van hoofdpijn.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 08 okt 2007 20:31

Als ik de verkeerde lenssterkte heb, krijg ik wel hoofdpijn :( Verder ben ik moeilijk te testen, omdat ik snel accommodeer, dus 't is een kwestie van uitproberen welke sterkte het beste werkt. Gelukkig kan je makkelijk een proefsetje zachte lenzen uitproberen, met een bril is dat een duurder grapje.

Terug naar “Archief”