Lana schreef:@Jantjes
Denk je echt, op grond van wat de Gergem leert, dat het een verdraaiing is van de Bijbel als die predikant zegt dat hij met zijn zonde en zijn gebrek mag vluchten naar Jezus? Sorry, maar nu ga je me echt te ver.
Dat je de toevlucht neemt tot God en dat Hij ervoor zorgt dat we tot Hem de toevlucht nemen, zijn 2 kanten van dezelfde medaille.
Want de Bijbel spreekt er overduidelijk over dat God een Toevlucht is. We kunnen daar in de Bijbel tientallen teksten over vinden, bijvoorbeeld:
2 Sam. 22:3 God is mijn Rots, ik zal op Hem betrouwen; mijn Schild en de Hoorn mijns heils, mijn Hoog Vertrek en mijn Toevlucht, mijn Verlosser! Van geweld hebt Gij mij verlost!
Ps. 57:2 Wees mij genadig, o God! Wees mij genadig, want mijn ziel betrouwt op U, en ik neem mijn toevlucht onder de schaduw Uwer vleugelen, totdat de verdervingen zullen voorbij zijn gegaan.
Ps. 118:8 Het is beter tot den HEERE toevlucht te nemen, dan op den mens te vertrouwen.
9 Het is beter tot den HEERE toevlucht te nemen, dan op prinsen te vertrouwen.
Hebr. 6:18b wij namelijk, die de toevlucht genomen hebben, om de voorgestelde hoop vast te houden;
enzovoorts.
En aan de andere kant zijn de volgende verzen ook helemaal waar:
Joh. 6:37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.
Joh. 6:44 Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.
De Bijbel belicht deze dingen nu eenmaal niet vanuit 1 gezichtspunt (nl. óf vanuit God gezien, óf vanuit de gelovige). Beide gezichtspunten komen we in de Bijbel tegen.