Schoonouders

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

pol
Majoor
Majoor

Schoonouders

Berichtdoor pol » 26 sep 2007 18:24

Hoe is jullie band met je (as) schoonouders? Is er sprake van een hele goede verhouding of accepteer je mekaar.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 26 sep 2007 18:52

Met schoonpa goed. Fijne man. Maar mijn schoonmoeder is een koele vrouw. Wij komen geregeld bij hun, maar andersom is spaarzaam. En zeker sinds we niet meer van hetzelfde kerkverband zijn. Maar ja dat is bekend dat dat soms problemen geeft. :wink:
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 26 sep 2007 20:18

Heeel goed!!! :mrgreen:

Het zijn schatten.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 sep 2007 20:23

Ik heb een prima band met ze. Al zijn ze wel anders dan ik. Heel gesloten, terwijl ik best wel erg open ben. Dat botst wel eens, maar zorgt ook voor hele gave momenten :)
Ik mis ze echt als ik er een week niet ben geweest
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 sep 2007 00:33

Ik kan het prima met mijn schoonouders vinden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Re: Schoonouders

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 09:38

pol schreef:Hoe is jullie band met je (as) schoonouders? Is er sprake van een hele goede verhouding of accepteer je mekaar.

Mijn schoonouders zijn echt super. We zien elkaar niet standaard op bepaalde momenten, maar net hoe het uitkomt, wanneer we zin hebben. Het is altijd leuk, we delen veel met elkaar en kunnen eerlijk zijn tegen elkaar, dat is echt fijn. Soms gaan we met elkaar iets leuks doen, naar een concert, of met de vrouwen shoppen en ergens wat eten. Verder houden we tussendoor contact per mail of sms, en af en toe bellen we.

Tijn
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Tijn » 27 sep 2007 11:53

Ik kan het goed vinden met mn schoonouders. Ze zijn een stuk jonger dan mijn eigen ouders. Ik spreek ze ook niet met pa en ma aan maar gewoon met de voornamen. Ik vind het nooit erg om er over de vloer te komen. Ik kom er eigenlijk vaker dan bij mijn eigen ouders...
Laat je leiden door Hem!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 27 sep 2007 12:34

De band met mn schoonouders is goed, maar we lopen niet elkaars deur plat, ze wonen ver weg en ik ga er niet zomaar even alleen heen met Sarah.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 sep 2007 14:36

ik heb een prima band met m'n schoonouders. Nog beter af en toe als mijn eigen ouders (ook omdat ik dichbij mijn schoonouders woon). Ik loop de deur niet plat, andersom ook niet. Ik bel wel elke week minstens. (ook omdat ze allebei ziek zijn)

Ik kan heel goed met ze opschieten!!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 sep 2007 22:25

mwah..

het gaat wel. Met schoonpa beter als met zijn vrouw.

Mijn man is erg blij met zijn schoonmoeder, minder met zijn schoonvader.

sela

Berichtdoor sela » 29 sep 2007 22:33

' heb van mijn moeder veel geleerd. mijn schoonouders hebben een heel ander leven waardoor ik nog meer leer. hoe langer ik ze ken, des te meer waardeer ik ze echt.
eerder dacht ik daar minder ruim over. om 1/2 8 belde m'n schoonmoeder bijv. een keer dat ik voor een belangrijke dag mijn man naar een kapper moest sturen. maarja.. dat evenwicht moet je ook een beetje vinden met elkaar. nu is dat niet meer ter sprake. zoals gezegd, ik waardeer ze steeds meer.

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2007 10:53

Ik kan helemaal niet met mijn schoonma overweg. Ze bemoeit zich met heel veel dingen. En probeert alles te regelen. Het is een keer voorgekomen dat mijn man aan het douchen was en ze gewoon in de badkamer even iets kwam vragen. We hebben gezegd dat ze beneden moet wachten tot er iemand is, maar dat snapt ze niet. Ze vind dat maar raar, dat je niet even bij iemand boven kan komen om iets te vragen.
Nou, ik heb mijn privacy lief en dat hebben ze niet door. Nu doe ik voortaan als ik even boven ben, maar de deur op slot. Je zal net even onder de douche staan....
Zo zijn er ontelbare dingen. Komen met kleren aan voor mijn man, want die waren net in de uitverkoop. Ze heeft een totaal andere smaak als ik. tja wat moet je er mee???? Of neemt zonder te vragen de kinderen mee enz enz. Iets van zeggen vind ze raar want ze bedoelt het toch goed.
Oja en baby nummer 3 is niet welkom want het word anders zo druk. Dus we mogen geen kinderen meer nemen....

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 sep 2007 11:24

pol schreef:Ik kan helemaal niet met mijn schoonma overweg. Ze bemoeit zich met heel veel dingen. En probeert alles te regelen. Het is een keer voorgekomen dat mijn man aan het douchen was en ze gewoon in de badkamer even iets kwam vragen. We hebben gezegd dat ze beneden moet wachten tot er iemand is, maar dat snapt ze niet. Ze vind dat maar raar, dat je niet even bij iemand boven kan komen om iets te vragen.
Nou, ik heb mijn privacy lief en dat hebben ze niet door. Nu doe ik voortaan als ik even boven ben, maar de deur op slot. Je zal net even onder de douche staan....
Zo zijn er ontelbare dingen. Komen met kleren aan voor mijn man, want die waren net in de uitverkoop. Ze heeft een totaal andere smaak als ik. tja wat moet je er mee???? Of neemt zonder te vragen de kinderen mee enz enz. Iets van zeggen vind ze raar want ze bedoelt het toch goed.
Oja en baby nummer 3 is niet welkom want het word anders zo druk. Dus we mogen geen kinderen meer nemen....

Amen, ik wilde het voor me houden maar nu iemand anders het er ook uit gooit.. Bij mij hetzelfde verhaal. Helaas :(

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 30 sep 2007 12:27

jamillah schreef:
pol schreef:Ik kan helemaal niet met mijn schoonma overweg. Ze bemoeit zich met heel veel dingen. En probeert alles te regelen. Het is een keer voorgekomen dat mijn man aan het douchen was en ze gewoon in de badkamer even iets kwam vragen. We hebben gezegd dat ze beneden moet wachten tot er iemand is, maar dat snapt ze niet. Ze vind dat maar raar, dat je niet even bij iemand boven kan komen om iets te vragen.

Amen, ik wilde het voor me houden maar nu iemand anders het er ook uit gooit.. Bij mij hetzelfde verhaal. Helaas :(

Maar hoe ga jij er dan mee om? Je kan ze moeilijk de deur uitschoppen :(

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 30 sep 2007 15:56

Ghe, zeker die van mij niet :mrgreen:

Maarrem, je moet ermee leren leven denk ik. Het meest irritant vind ik de bemoeienis met de kinderen. Als ze hier is doet ze niet anders dan achter de kids aanrennen en mij adviezen geven. En ze heeft mij ook letterlijk gezegt geen derde te nemen voorlopig.

Het eerste wat we gedaan hebben is nummermelder genomen. Ze belt namelijk elke dag. Nu neem ik m nog maar een keer in de drie dagen op. Dat is zat. En als ze hier is blik op oneindig, alles over me heen laten komen en altijd blijven glimlachen...

Terug naar “Archief”