Koken, bakken, etc.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 14:09

Er is meer op de wereld dan varkensvlees 8)
En wat te denken van stukjes komijnekaas en champignons erdoor? Smulllll!

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 sep 2007 15:02

rosalie83 schreef:
Lalage schreef:
rosalie83 schreef:Mmm, die boemboe voor sajoerboontjes is idd heel erg lekker! Sowieso vind ik al die Conimex boemboes smullen!

Hmm moet ik dan ook maar eens proberen. Maar ik moet soms wel even creatief doen om het vegetarisch te maken. Tofu marineren heb ik nu eindelijk wel onder de knie: eerst de blokjes bakken, dan marineren en dan nog een keer bakken. Dan wordt het knapperig en niet zompig.

Toen wij meer vegetarisch gingen eten, vond ik het nog meevallen hoe moeilijk het is om elke keer wat te bedenken. Dat had ik eigenlijk wel verwacht. Je hebt echt zo veel keus!

Maar inderdaad zeg, wat wordt tofu viezig als je het marineert voordat je het eerst even aanbakt! Zompig is het goede woord :mrgreen:

Gunst, doe je dat zo :shock:
Ik vond tofu altijd al zo zompig en vies, maarja..

Ik vind vegetarisch koken trouwens wel een kunst hoor. Het kan wel, maar je moet wel een beetje creatief zijn, zeker wanneer je een supermarkt hebt waar ze haast geen vega-nepvlees hebben ;)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 15:06

Het scheelt ook wel dat wij wel kip en rund en vis eten. Hoewel ik toch de helft van de week wel vegetarisch kook trouwens. Van de week nog spruitjesschotel met champignons, paprika, ui en daarbij gebakken aardappeltjes. Dan hoef ik er zelfs geen vega-nep-vlees bij ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 sep 2007 15:07

In veel supermarkten verkopen ze al gekruide tofureepjes, erg lekker en makkelijker dan zelf marineren. En die zijn ook erg lekker in de andijviestamppot. Maar Rosalie: jouw idee staat me ook wel aan, die komijnekaas geeft er vast wel genoeg pit aan.

(al mis ik de spekjes wel hoor... en zuurkool of boerenkool zonder worst vind ik ook nix, dat maak ik nooit)

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 sep 2007 15:08

Ja, komijnekaas is lekker door allerlei hutspotten!

Tsja, bij zuurkool doen wij dan weer runderworst 8)

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 27 sep 2007 17:35

Hippieblijhoofd schreef:Gunst, doe je dat zo :shock:

Ik vind vegetarisch koken trouwens wel een kunst hoor. Het kan wel, maar je moet wel een beetje creatief zijn, zeker wanneer je een supermarkt hebt waar ze haast geen vega-nepvlees hebben ;)
Mhm, het lukte mij met de Nettorama ook wel redelijk hoor! En driehonderd meter verder zit een AH, dus..
Maar gewoon lekker met cashew-/walnoten, pijnboompitten, peulvruchten. Vooral bij al die Turkse en Surinaamse winkels kost het helemaal niets.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 27 sep 2007 18:56

windekind schreef:
Hippieblijhoofd schreef:Gunst, doe je dat zo :shock:

Mhm, het lukte mij met de Nettorama ook wel redelijk hoor! En driehonderd meter verder zit een AH, dus..
Maar gewoon lekker met cashew-/walnoten, pijnboompitten, peulvruchten. Vooral bij al die Turkse en Surinaamse winkels kost het helemaal niets.

Nujah, dat is waar ja :) Ik bedoelde ook vooral wanneer je gewend bent om altijd agv te eten; dan wordt er wel wat van je creativiteit gevraagd ;)
Ik kook trouwens in Utrecht eigenlijk nooit vegetarisch, alhoewel ik wel wat minder vlees probeer te kopen. Maar ik kook bij m'n broer&schoonzus elke zaterdag, en m'n schoonzus is vegetarisch :)
Maar dan regel ik er ook vaak vlees bij, want m'n broer en ik zijn niet vegetarisch :P

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 04 okt 2007 14:30

Weet iemand of er in stoofpeertjes een slaapmiddel is verwerkt?

Altijd als we stoofperen eten wordt ik halverwege zo suf als een konijn. En ik niet alleen, mijn husband ook. De kinderen kunnen we het niet aan merken.

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 04 okt 2007 14:39

Whaha humor :mrgreen:
Ik heb geen idee waardoor dat komt 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 04 okt 2007 14:40

*Annet* schreef:Weet iemand of er in stoofpeertjes een slaapmiddel is verwerkt?

Altijd als we stoofperen eten wordt ik halverwege zo suf als een konijn. En ik niet alleen, mijn husband ook. De kinderen kunnen we het niet aan merken.

Apart, je zou zeggen dat er zoveel suiker inzit dat je stuitert van de energie 8)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 okt 2007 16:20

*Annet* schreef:Weet iemand of er in stoofpeertjes een slaapmiddel is verwerkt?

je moet er ook geen fles wijn in doen. :P

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 okt 2007 18:15

de mijne zijn net aangebrand... de stoofperen teminste...

volgens mij als je ze zelf kookt zit er geen slaapmiddel in... wat ze in de fabriek dr bij stoppen weet ik niet.. daar ben ik nog nooit bij geweest...

baal wel van me stoofperen.... :cry:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 okt 2007 19:55

aaaaah zonde!!

Mijn paella met kipfilet is heeeeeeeeerlijk gelukt :D dat gaan we vaker doen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 04 okt 2007 21:53

Maar ik kook bij m'n broer&schoonzus elke zaterdag, en m'n schoonzus is vegetarisch
Maar dan regel ik er ook vaak vlees bij, want m'n broer en ik zijn niet vegetarisch

Sorry, ik kan het niet laten, vegetariër... De mensch bestaat niet uit enkel water, bloed en botjes ;)

Zijn er hier nog creatieve stamppot ideeën? De enige afwijkende die wij wel eens eten, is ijsbergslastamppot. Erg lekker trouwens voor 's zomers.
pobody's nerfect

Hippieblijhoofd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Hippieblijhoofd » 05 okt 2007 08:36

Oh, dankjewel hoor; nu je het zegt, vegetarier klinkt wel wat logische ;)

Terug naar “Archief”