Die herkenning in dit soort topics vind ik altijd wel grappig,
heb ook ooit zo'n apparte test moeten doen omdat men beter inzicht in een uitslag wou hebben, gelukkig bleek het enkel om exact te gaan, met taal hobbelde ik lekker achter de rest aan.
Moderator: Moderafo's
Roodkapje schreef:Misschien is dit ook iets voor je: http://www.choochem.nl
Dat is een vereniging voor hoogbegaafde christenen
Hero schreef:...en werd mij toen duidelijk, dat : ik helaas ook daar, tot een klein groepje extremisten behoor ...![]()
NB > hoogbegaafdheid, wordt vaak foutief aangeduid als een zeer hoog IQ — doch het accent ligt op creativiteit, want het is niet méér van hetzelfde, maar het is méér van (iets) anders ...!!
spacy schreef:Hero als ik een eigenschap mag noemen dat ik niet snel bij hoogbegaafden tegenkom is het wel een hoge pet van jezelf op hebben. Ze hebben vaak al genoeg problemen met acceptatie gehad, en zo'n eigenschap zou dat niet bevorderen
spacy schreef:En daarbij, als we uitgaan van 3% als gemiddeld voorkomen, en stel dat we ongeveer 500 unieke actief te noemen bezoekers op refoweb hebben, lopen er al 15 hoogbegaafden op dit forum rond
spacy schreef:veel van verschillende kennisgebieden klopt, maar staat dat ook gelijk aan creativiteit ? want dat kan ik niet direct in informatie over dit onderwerp terugvinden
goshen schreef:Helaas beschik ik zelf over een normale begaafdheid (hoewel ik dat redelijk goed kan verbergen vinden jullie niet?). Maar het ter beschikking hebben van een goed stel hersens lijkt me wel een luxeprobleem. Je hoeft niet lang te piekeren over allerlei wetten en regeltjes en kunt je processortijd aanwenden voor dingen die je leuk vindt.
Ik ken trouwens 2 voorbeelden van dat soort figuren. Een programmeur die in een dagdeel klaar is met werk waar zijn collega's een week overdoen (en het dan verder wel best vindt voor de rest van de week) en een juriste die 2 dagen in de week werkt en 4 maanden per jaar met vakantie gaat
Jaël schreef:Mijn zusje gaat vanaf nu op school in de gaten gehouden worden. Ze zit nu in groep 1, maar ze is zo wijs. we hebben ook al vaak de vraag gehad of ze hoogbegaafd is. in Januari toetsen ze haar, en kijken wat dan de uitslagen zijn.
ze is nu bijna 5, kent vrijwel alle letters, kan al behoorlijk wat woorden lezen, wat ze zich zelf aangeleerd heeft. maakt letters met haar lepel en vork aan tafel. heeft een zeer grote woordenschat. en kan zo maar bijv. een heel verhaal over een vuurtoren vertellen, wat dat voor is enzo. zonder dat ze er ooit geweest is.
thuis snappen we niet waar ze alle kennis die heeft vandaan heeft. School vindt ze nog wel leuk, alleen dat "saaie kleuren" vindt ze maar niks.
kurtyo schreef:Jaël schreef:Mijn zusje gaat vanaf nu op school in de gaten gehouden worden. Ze zit nu in groep 1, maar ze is zo wijs. we hebben ook al vaak de vraag gehad of ze hoogbegaafd is. in Januari toetsen ze haar, en kijken wat dan de uitslagen zijn.
ze is nu bijna 5, kent vrijwel alle letters, kan al behoorlijk wat woorden lezen, wat ze zich zelf aangeleerd heeft. maakt letters met haar lepel en vork aan tafel. heeft een zeer grote woordenschat. en kan zo maar bijv. een heel verhaal over een vuurtoren vertellen, wat dat voor is enzo. zonder dat ze er ooit geweest is.
thuis snappen we niet waar ze alle kennis die heeft vandaan heeft. School vindt ze nog wel leuk, alleen dat "saaie kleuren" vindt ze maar niks.
Ik ken mensen die op hun vijfde zelfstandig boekjes lazen... Tsja, wat is hb?
Airke schreef:kurtyo schreef:Jaël schreef:Mijn zusje gaat vanaf nu op school in de gaten gehouden worden. Ze zit nu in groep 1, maar ze is zo wijs. we hebben ook al vaak de vraag gehad of ze hoogbegaafd is. in Januari toetsen ze haar, en kijken wat dan de uitslagen zijn.
Vroeg lezen zegt niet zoveel. Ik las ook op m'n vijfde, net als m'n zusje, twee van m'n broertjes zelfs op hun vierde. Toch beschouw ik mezelf en het ene broertje zeker niet als hoogbegaafd, de andere twee zijn twijfelgevallen.De andere dingen die je noemt klinken ook niet echt afwijkend, gewoon een intelligent kind. Als ze aansluiting heeft bij leeftijdsgenootjes en het (zoals je zegt) leuk vindt op school, lijkt me er niks aan de hand.
Airke schreef:kurtyo schreef:Jaël schreef:Mijn zusje gaat vanaf nu op school in de gaten gehouden worden. Ze zit nu in groep 1, maar ze is zo wijs. we hebben ook al vaak de vraag gehad of ze hoogbegaafd is. in Januari toetsen ze haar, en kijken wat dan de uitslagen zijn.
Vroeg lezen zegt niet zoveel. Ik las ook op m'n vijfde, net als m'n zusje, twee van m'n broertjes zelfs op hun vierde. Toch beschouw ik mezelf en het ene broertje zeker niet als hoogbegaafd, de andere twee zijn twijfelgevallen.De andere dingen die je noemt klinken ook niet echt afwijkend, gewoon een intelligent kind. Als ze aansluiting heeft bij leeftijdsgenootjes en het (zoals je zegt) leuk vindt op school, lijkt me er niks aan de hand.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten