caprice schreef:God is zeker almachtig. Maar wij zijn het die het verzondigd hebben. Al die ellende is onze eigen schuld.
Ikke21 schreef:God is zeker almachtig, zonder Hem kunnen we geen seconden hierop aarde leven.
En waarom Hij deze ellende allemaal toelaat is onze eigen schuld, wij verzondigen alles, in het paradijs kozen we de duivel boven God, dus het is allemaal onze eigen schuld. Maar er komt ooit een eind aan deze ellende op de wereld en dan komt het er op aan, of voor eeuwig pijn lijden, of voor eeuwig gelukkig!!
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Hoe bedoel je WE hebben gezondigd? Was jij erbij ofzo? Waarom zouden al die miljarden mensen die geleefd hebben en nu leven moeten boeten voor iets dat 1 iemand lang lang geleden gedaan zou hebben? Als God wel almachtig is, had hij dat ook kunnen voorzien en dan had hij de wereld dus ook anders kunnen scheppen, dus zonder zondeval.
Aragon schreef:Ik ben geneigd het zo te zien:
God is wel almachtig, maar dat betekent niet dat niets Hem in de weg kan staan.......en......Ik geef toe dat dit een paradox is, maar daar is religie nu eenmaal vol van, omdat wij op een te laag abstractieniveau denken en leven om alles te kunnen overzien.
God is almachtig, maar er zijn dingen die hem in de weg staan???? Je zegt het gelukkig zelf al: een paradox --> dus God is NIET almachtig.