Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 sep 2007 00:55

Ilias schreef:Goshen gaan we rabbijnen ook baardapen noemen?

Misschien kun je je ook afvragen waarom rabbijnen niet zo genoemd worden en moslims/imams wél.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 24 sep 2007 01:01

Flappie schreef:

Misschien kun je je ook afvragen waarom rabbijnen niet zo genoemd worden en moslims/imams wél.

Tja... Weinig rabbijnen in het nieuws, en de synangoge vind ik niet bepaald open om het zo maar te zeggen, maar wel weet ik dat rabbijnen vooral met oorlog met de goy een goede inspirator is :).

Een baard is in de Islam verplicht, ikzelf laat ook mn baard staan, endus voel ik me ook beledigd als men moslims baardapen gaat noemen en ga zo maar door, ik heb een baard (niet groot) maar ik ben geen aap, ik ben geen darwin aanhanger ! ! :mrgreen:

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2007 07:43

Ilias schreef:
Optimatus schreef:Ilias, je verwart islamisme en Arabisch nationalisme. De islam wordt dezer dagen regelmatig gebruikt door Arabische nationalisten die als dekmantel de islam gebruiken. Dit is overigens niet nieuw: toen de Turkse sultans hun rijk zagen afbrokkelen, grepen ze ook naar de islam om hun legitimiteit te benadrukken en de opstandige Nederlanders gebruikten het calvinisme om zich af te zetten tegen die boosaardige Spanjaarden.

Er is niks nieuws onder de halve maan...

Is het je wel eens opgevallen, Ilias, dat praktisch alle terroristen ARABISCHE moslims zijn? De islam wordt gekaapt door Arabische nationalisten die "eenvoudige gelovigen" ophitsen tegen het Westen (zoals Samir A en Mo B. - dat maakt hen overigens niet minder verantwoordelijk voor hun gruwelen).

Dat is onzin, ik weet heus het verschil tussen Arabische Nationisten en zogehete Islamisten, En ga mij niet vertellen dat ze vriendjes zijn, vorige week is de Leider van de Arabisch Nationalistische Leger van Irak, (maatjes van amerika) vermoord door Islamisten.

Samiar en Mo B zijn teneerste GEEN Arabieren, en zijn ook geen Arabische Nationalisten. In Algerije is er een verzet gekomen dat strijd TEGEN Het Arabisch Nationalisme.

En wat betreft de Turken heb je het 180 graden verkeerd, in de 1 ste wereldoorlog grepen de turken niet naar Islam, maar naar Turanisme. Wij moslims worden inderdaad afgeschreven als Terroristen, maar vind ik niet erg... Ik ben liever een Terrorist die vecht voor zijn volk en vrijheid. En Arabisch heeft er niets mee te maken, er zijn net zo goed Somaliers die in Irak en Afgahnistan en Chechenie zitten, en net zo goed Marokkanen (berbers) die in Irak afgahnistan en Chechenie zitten.

Arabisch Nationalisme is duidelijk te verschillen met Islam, Fatah = Arabisch Nationalisme, Hamas = Islam.

En ik ben geen Arabier en ik ben moslim, uiteraard kies ik voor de Islamitische partij'en, net zoals in Irak en Afghanistan!

Samir A en Mohammed B zijn Berbers die de islam niet helemaal begrepen hebben, da's wel duidelijk.

Inzake Turkije moet jij de historie van het Osmaanse Rijk nog maar eens heel goed bestuderen en niet met wilde termen komen. Immers, het kalifaat van de Osmaanse sultans dateert van ver voor de Eerste Wereldoorlog en werd begin jaren 20 van de 20ste eeuw afgeschaft.

Voorts moet je je maar eens verdiepen in het Arabisch nationalisme en de relatie tussen het huidige Arabische nationalisme en het islamisme. Fatah is van een andere, heden ten dage minder dominant Arabisch nationalisme en dat zou je toch moeten weten.

Ilias, je doet erg interessant, maar je kent niet eens datgene waarvoor je meent te moeten staan. Intussen wil je blijkbaar graag terrorist zijn en blaat je over Wij Moslims. Toen ik deze zomer drie weken in een islamitisch gezin meedraaide (als gast) midden in een moslimwijk, heb ik heel andere geluiden van moslims gehoord: Eerst mens, dan nationaliteit en dan moslim - en zij kunnen het weten, immers, zij hebben aan den lijve ondervonden hoe het is om slachtoffer te worden van verdeeldheid - verdeeldheid die jij en Wilders zaaien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 24 sep 2007 08:06

Yep, in soera x vers x.
Wel een beetje een verongelijkt hoor :schaterlach: Ik zal je geruststellen, het woord "baardaap" gebruikte ik al toen ik 8 jaar oud was voor een bebaarde leraar :D (dat was op een christelijke basisschool).
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2007 08:20

Overigens, Ilias, als je nou problemen hebt met het feit dat je een moskee niet kunt bezoeken, dan moet je je grieven richten jegens degene die jou het bezoek aan die moskee ontzegt. De kans dat de instantie die jou dit bezoek ontzegt, op refoweb aanwezig is, acht ik uiterst klein.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 sep 2007 09:07

Optimatus schreef:Samir A en Mohammed B zijn Berbers die de islam niet helemaal begrepen hebben, da's wel duidelijk.

Of jij niet. Ik vind jouw interpetatie van de Islam heel aandoenlijk, maar die heeft niet meer bestaansrecht van die van de Mo'tjes en Samirtjes. Die stelligheid waarmee jij meent te kunnen stellen wat 'de' Islam is en waar het voor staat is behoorlijk misplaatst.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2007 09:14

Maar misschien is die stelligheid van jou wel veel misplaatster...

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 sep 2007 09:18

Optimatus schreef:Maar misschien is die stelligheid van jou wel veel misplaatster...
Niet waarschijnlijk. Niet in deze. :) Maar je mag een poging wagen hoor.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 sep 2007 09:22

Optimatus schreef:Maar misschien is die stelligheid van jou wel veel misplaatster...

Is de wijze waarop de religie in Rwanda wordt beleefd wel dezelfde als de wijzen waarop men in Noord-Afrika en op het Arabisch continent de religie beleeft?

Volgens mij niet.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 sep 2007 10:07

En vervolgens gingen we het weer over Israel hebben. off topique-smile
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 sep 2007 10:40

Sabra schreef:

Is de wijze waarop de religie in Rwanda wordt beleefd wel dezelfde als de wijzen waarop men in Noord-Afrika en op het Arabisch continent de religie beleeft?

Volgens mij niet.

Inderdaad. Dat toont meteen de diversiteit aan.

Ik ga nu met Elbert mee.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 24 sep 2007 15:50

elbert schreef:En vervolgens gingen we het weer over Israel hebben. off topique-smile

In Jerusalem merk je wel dat er dreiging is (veel politie etc). maar het leven gaat gewoon door. 8)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 24 sep 2007 20:37

Yael schreef:In Jerusalem merk je wel dat er dreiging is (veel politie etc). maar het leven gaat gewoon door. 8)

Ik neem aan dat dit vanwege de terreurdreiging is?
Hoe wordt er omgegaan met de mogelijkheid van een ophanden zijnde oorlog?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 24 sep 2007 21:10

LONDEN - Israëlische commando’s zijn de afgelopen zomer ver in Syrië doorgedrongen en hebben daar nucleair materiaal van Noord-Koreaanse origine meegenomen.
Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times.

Volgens de krant zochten de commando’s bewijs dat Noord-Korea en Syrië samenwerkten om nucleaire wapens te maken. Toen dat bewijs eenmaal geleverd was, bombardeerden de Israëliërs op 6 september een wapenfabriek in het noorden van Syrië. Bij die aanval vielen tientallen doden. Onder de slachtoffers zouden zich Noord-Koreaanse technici bevinden.

Syrië heeft zich inderdaad beklaagd over een luchtaanval door de Israëliërs op genoemde datum, maar beweert dat de bommen in een leeg stuk woestijn vielen.

Omdat Damascus zeker zal terugslaan, verkeert de Israëlische luchtmacht in hoge staat van paraatheid. Gisteren vlogen gevechtsvliegtuigen naar Syrië omdat een Syrisch toestel plotseling van de radar was verdwenen. De Israëlische piloten keerden terug nadat zij hadden vastgesteld dat het toestel was verongelukt.

Persbureau Reuters bevestigt op basis van bronnen in het Midden- Oosten dat aan de luchtaanval op 6 september een geheime grondoperatie voorafging en dat deze operatie verband hield met de angst van Israël dat buurland Syrië bezig was met het maken van massavernietigingswapens. In de Israëlische media is niets over de aanval naar buiten gekomen.

De berichten over de Israëlische operatie zijn omgeven met veel vragen. Zo is niet bekend wat het ‘nucleaire materiaal’ precies is, dat de commando’s hebben meegenomen. Ook is onduidelijk wat de samenwerking tussen de Syriërs en de Noord-Koreanen precies behelst.

Al drie jaar wordt overigens door westerse diplomaten van een dergelijke samenwerking gerept. Zij rapporteerden dat in Noord-Korea in april 2004 zich een ernstig ongeval zou hebben voorgedaan met nucleair materiaal, waarbij twaalf Syrische technici stierven.

Volgens de Sunday Times zouden de Verenigde Staten van de aanval op de hoogte zijn geweest. President Bush zou van de Israëliërs hebben geëist dat zij eerst het bewijs leverden van de fabricage van kernwapens in Syrië vóór zij tot een luchtaanval zouden overgaan.

Bush weigert commentaar te leveren op het bombardement, maar waarschuwt Noord-Korea wel dat ‘de export van informatie en of materiaal’ de plannen kan doorkruisen voor voedselhulp aan Noord-Korea in ruil voor het beëindigen van zijn kernwapenprogramma.
Bron: AD

...
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 25 sep 2007 12:18

Ik neem aan dat dit vanwege de terreurdreiging is?

ja vnl vanwege de terreur dreiging de altijd aanwezig is.
http://www.youtube.com/watch?v=NG0eKQFSdSM

Hoe wordt er omgegaan met de mogelijkheid van een ophanden zijnde oorlog?

nuchter:want die mogelijkheid is helaas ook altijd aanwezig.

alle omliggende landen zijn nl islamitische landen

luister bijv wat ex terrist Walid Shoebat te zeggen heeft over de islam agenda .

http://www.youtube.com/watch?v=qmzsMFk9 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=5AVfpzC7 ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=CoMq5HYMpZQ
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

Terug naar “Archief”