Ilias schreef:Goshen gaan we rabbijnen ook baardapen noemen?
Misschien kun je je ook afvragen waarom rabbijnen niet zo genoemd worden en moslims/imams wél.
Moderator: Moderafo's
Flappie schreef:Ilias schreef:Goshen gaan we rabbijnen ook baardapen noemen?
Misschien kun je je ook afvragen waarom rabbijnen niet zo genoemd worden en moslims/imams wél.
Ilias schreef:Optimatus schreef:Ilias, je verwart islamisme en Arabisch nationalisme. De islam wordt dezer dagen regelmatig gebruikt door Arabische nationalisten die als dekmantel de islam gebruiken. Dit is overigens niet nieuw: toen de Turkse sultans hun rijk zagen afbrokkelen, grepen ze ook naar de islam om hun legitimiteit te benadrukken en de opstandige Nederlanders gebruikten het calvinisme om zich af te zetten tegen die boosaardige Spanjaarden.
Er is niks nieuws onder de halve maan...
Is het je wel eens opgevallen, Ilias, dat praktisch alle terroristen ARABISCHE moslims zijn? De islam wordt gekaapt door Arabische nationalisten die "eenvoudige gelovigen" ophitsen tegen het Westen (zoals Samir A en Mo B. - dat maakt hen overigens niet minder verantwoordelijk voor hun gruwelen).
Dat is onzin, ik weet heus het verschil tussen Arabische Nationisten en zogehete Islamisten, En ga mij niet vertellen dat ze vriendjes zijn, vorige week is de Leider van de Arabisch Nationalistische Leger van Irak, (maatjes van amerika) vermoord door Islamisten.
Samiar en Mo B zijn teneerste GEEN Arabieren, en zijn ook geen Arabische Nationalisten. In Algerije is er een verzet gekomen dat strijd TEGEN Het Arabisch Nationalisme.
En wat betreft de Turken heb je het 180 graden verkeerd, in de 1 ste wereldoorlog grepen de turken niet naar Islam, maar naar Turanisme. Wij moslims worden inderdaad afgeschreven als Terroristen, maar vind ik niet erg... Ik ben liever een Terrorist die vecht voor zijn volk en vrijheid. En Arabisch heeft er niets mee te maken, er zijn net zo goed Somaliers die in Irak en Afgahnistan en Chechenie zitten, en net zo goed Marokkanen (berbers) die in Irak afgahnistan en Chechenie zitten.
Arabisch Nationalisme is duidelijk te verschillen met Islam, Fatah = Arabisch Nationalisme, Hamas = Islam.
En ik ben geen Arabier en ik ben moslim, uiteraard kies ik voor de Islamitische partij'en, net zoals in Irak en Afghanistan!
Optimatus schreef:Samir A en Mohammed B zijn Berbers die de islam niet helemaal begrepen hebben, da's wel duidelijk.
Sabra schreef:Optimatus schreef:Maar misschien is die stelligheid van jou wel veel misplaatster...
Is de wijze waarop de religie in Rwanda wordt beleefd wel dezelfde als de wijzen waarop men in Noord-Afrika en op het Arabisch continent de religie beleeft?
Volgens mij niet.
Yael schreef:In Jerusalem merk je wel dat er dreiging is (veel politie etc). maar het leven gaat gewoon door.
LONDEN - Israëlische commando’s zijn de afgelopen zomer ver in Syrië doorgedrongen en hebben daar nucleair materiaal van Noord-Koreaanse origine meegenomen.
Dat schrijft de Britse krant The Sunday Times.
Volgens de krant zochten de commando’s bewijs dat Noord-Korea en Syrië samenwerkten om nucleaire wapens te maken. Toen dat bewijs eenmaal geleverd was, bombardeerden de Israëliërs op 6 september een wapenfabriek in het noorden van Syrië. Bij die aanval vielen tientallen doden. Onder de slachtoffers zouden zich Noord-Koreaanse technici bevinden.
Syrië heeft zich inderdaad beklaagd over een luchtaanval door de Israëliërs op genoemde datum, maar beweert dat de bommen in een leeg stuk woestijn vielen.
Omdat Damascus zeker zal terugslaan, verkeert de Israëlische luchtmacht in hoge staat van paraatheid. Gisteren vlogen gevechtsvliegtuigen naar Syrië omdat een Syrisch toestel plotseling van de radar was verdwenen. De Israëlische piloten keerden terug nadat zij hadden vastgesteld dat het toestel was verongelukt.
Persbureau Reuters bevestigt op basis van bronnen in het Midden- Oosten dat aan de luchtaanval op 6 september een geheime grondoperatie voorafging en dat deze operatie verband hield met de angst van Israël dat buurland Syrië bezig was met het maken van massavernietigingswapens. In de Israëlische media is niets over de aanval naar buiten gekomen.
De berichten over de Israëlische operatie zijn omgeven met veel vragen. Zo is niet bekend wat het ‘nucleaire materiaal’ precies is, dat de commando’s hebben meegenomen. Ook is onduidelijk wat de samenwerking tussen de Syriërs en de Noord-Koreanen precies behelst.
Al drie jaar wordt overigens door westerse diplomaten van een dergelijke samenwerking gerept. Zij rapporteerden dat in Noord-Korea in april 2004 zich een ernstig ongeval zou hebben voorgedaan met nucleair materiaal, waarbij twaalf Syrische technici stierven.
Volgens de Sunday Times zouden de Verenigde Staten van de aanval op de hoogte zijn geweest. President Bush zou van de Israëliërs hebben geëist dat zij eerst het bewijs leverden van de fabricage van kernwapens in Syrië vóór zij tot een luchtaanval zouden overgaan.
Bush weigert commentaar te leveren op het bombardement, maar waarschuwt Noord-Korea wel dat ‘de export van informatie en of materiaal’ de plannen kan doorkruisen voor voedselhulp aan Noord-Korea in ruil voor het beëindigen van zijn kernwapenprogramma.
Bron: AD
Ik neem aan dat dit vanwege de terreurdreiging is?
Hoe wordt er omgegaan met de mogelijkheid van een ophanden zijnde oorlog?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten