Boekenlezer schreef:Zullen we het er maar op houden dat je gewoon de charismatische opvatting aangaande de geestesgaven hebt en koste wat het kost wilt houden? Dat je een Hutteniaan bent? Ongeacht de argumenten. Dat maakt voor jou niet uit. Je bent gewoon een hartstochtelijke Hutteniaan, dat staat vast, en vervolgens zoek je daar de argumenten wel bij die jou van pas komen.
Als we dat nou eens gewoon eerlijk vaststellen, weten we gelijk dat discussie zinloos is. Dat we daar geen tijd en energie in hoeven te steken.
Afgelopen weekend heb ik het boek Profetie en tongentaal van dr. W. van Vlastuin voor ruim de helft gelezen. Mooi boek! Staan interessante gegevens in.
Nou, dat vind ik een beetje een vreemde reactie. Hierin mis ik de argumenten een beetje.
Punt is: je moet dingen niet laten omdat anderen er verkeerd mee omgaan. Drink jij helemaal geen wijn omdat iemand anders teveel zuipt en er dronken van wordt? Dat is toch een rare manier van doen of niet dan? Daar hoef je geen Hutteniaan voor te zijn.
Bijbels gezien zie ik meer goede argumenten om góed met genoemde gaven om te gaan dan ze te negeren. Waarom zou God ze anders geven?!