tante-tortel schreef:Gen 2: 24 Daarom zal een man zijn vader en zijn moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot één vlees zijn.
Dus mag je niet vrijgezel blijven?
Moderator: Moderafo's
"Op Zijn eer gericht zouden kunnen zijn", oké, maar waarom zou je (afgezien dus van tekortschieten) wél op Gods eer gericht kunnen zijn als je seks hebt met je partner en níet als je masturbeert?Marnix schreef:LeChat schreef:Kun je dan wel ter ere van God eten, drinken, seks mét je partner hebben, werken, de krant lezen, etc., etc.?? Ik denk dat wij daarin bij álles wat we doen tekortschieten, maar dat wil níet zeggen dat je bepaalde dingen omwille van die tekst dan maar helemaal niet mag doen...
*edit: taalfoutje aangepast
Dat kan je ter ere van God doen ja. Dat we tekort schieten is wat anders dan dat we niet op zijn eer gericht zouden kunnen zijn.
tante-tortel schreef:Er staat nergens in de Bijbel dat het wel op jezelf gericht is. Dus dat mastuberen wel mag.
Ik heb nog geen tekst gezien waarin je kunt lezen dat het goed is om met je zelf te spelen op seksueel gebied.
Of zoals in b.v. Lev. als er seksuele uitspattingen begaan werden, welke dat waren en wat de straf daarop dan was.
Zoals b.v.: hoererij, overspel, seks met dieren, schandknapen, moloch offers, incest, allemaal zaken waarbij het draait om de eigen bevrediging en niet om de liefde tot de ander. De straf daarop was dan de doodstraf.
Dan is de tekst die ik aangaf uit Gen. duidelijk over hoe God het wel wil.
De man zal zijn vader en moeder verlaten en zijn vrouw aanhangen.
DIE twee zullen tot één vlees zijn.
Duidelijker kan het niet.
Zelfbevrediging zegt het al: op jezelf gericht.
tante-tortel schreef:Nu nog graag met argumenten.
Want onzin reacties als vliegtuigjes vouwen zijn van de reacties die de ander monddood proberen te maken. Dat zorgt in zijn geheel niet voor een discussie, meer zoiets als: ik vind het wel lekker puh!
Beetje kinderachtig.
Laat dan gewoon zien dat het vanuit Bijbels perspectief wel goed is.
Ik heb in dit hele topic wel meer geschreven dan alleen deze laatste.
Maar er zijn ook andere argumenten aangehaald vanuit de Bijbel.
Dan over die tekst: hoeveel vrouwen had David?
Want onzin reacties als vliegtuigjes vouwen zijn van de reacties die de ander monddood proberen te maken. Dat zorgt in zijn geheel niet voor een discussie, meer zoiets als: ik vind het wel lekker puh!
Beetje kinderachtig.
Jo'tje schreef:Als we dan toch bijbelteksten gaan plukken kun je ook de tekst 'je naaste liefhebben als jezelf' goed gebruiken in dit verband
Het probleem in deze discussie is volgens mij gewoon dat meningen meer gegrond zijn op waarden die van beide kanten uit de bijbel worden geplukt. De één vindt het bijbels gezien wel gegrond om per se rokken te dragen, de ander niet. De één vindt het bijbels gezien zelfbevrediging wel gegrond, de ander niet.
Volgens mij kan niemand hier echt stellig zijn gelijk halen.
Beetje kinderachtig.
Ik heb in dit hele topic wel meer geschreven dan alleen deze laatste.
Maar er zijn ook andere argumenten aangehaald vanuit de Bijbel.
Dan over die tekst: hoeveel vrouwen had David?
Collateral schreef:Ja, en het is wel heel tekenend dat masturbatie hier - en op andere plekken in de Bijbel - niet wordt genoemd. Als het een zonde geweest zou zijn, dan zou je toch wel heel redelijk mogen verwachten dat hij ook genoemd zou moeten worden? Temeer omdat masturbatie - naar ik hoop, tenminste - niet minder vaak gepraktiseerd werd/wordt dan bijvoorbeeld incest of bestialiteit.
Collateral schreef:God gaf David meerdere 'tweedehands' vrouwen in zijn schoot. Wat dat 'in zijn schoot' inhoudt kun je lezen in Genesis 16:3-5:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten