Evangelisch predikantenechtpaar stapt uit PKN

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 19 sep 2007 08:49

Marnix schreef:
Raido schreef:
Wie weet is het ook eens een leerpunt. M.i. wordt er in de gereformeerde gezindte laks omgegaan met de gaven van de Geest. (Want dat is gewoon wat gereformeerde mannetjes en vrouwtjes eng vinden)
In onze kerk ligt er eigenlijk wel extreem veel nadruk op de werken van de Heilige Geest, het groeien in het geloof en dergelijke...

Misschien is dat bij de niet(zo)-bevindelijk gereformeerde kerkverbanden niet zo.

Dat is ook wel zo. De Geest moet het doen. Dat is zuiver gereformeerd. Maar het ging hier even niet om het werk van de Geest opzich, dat zal geen gereformeerde ontkennen, hoewel we soms dingen ook wel weer relativeren door onze nuchterheid. Het gaat hier om bepaalde gaven als "genezing, tongentaal, profetie etc" :)

Fijn dat er iemand is die mij begrijpt ;)
pobody's nerfect

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 sep 2007 09:14

Jo'tje schreef:
Marnix schreef:
Raido schreef:
Wie weet is het ook eens een leerpunt. M.i. wordt er in de gereformeerde gezindte laks omgegaan met de gaven van de Geest. (Want dat is gewoon wat gereformeerde mannetjes en vrouwtjes eng vinden)
In onze kerk ligt er eigenlijk wel extreem veel nadruk op de werken van de Heilige Geest, het groeien in het geloof en dergelijke...

Misschien is dat bij de niet(zo)-bevindelijk gereformeerde kerkverbanden niet zo.

Dat is ook wel zo. De Geest moet het doen. Dat is zuiver gereformeerd. Maar het ging hier even niet om het werk van de Geest opzich, dat zal geen gereformeerde ontkennen, hoewel we soms dingen ook wel weer relativeren door onze nuchterheid. Het gaat hier om bepaalde gaven als "genezing, tongentaal, profetie etc" :)

Fijn dat er iemand is die mij begrijpt ;)

Daar is ook door gereformeerde exegeten best wel over nagedacht, hoor. Maar als die nou tot de conclusie komen dat zoals men daar in charismatische kringen mee om gaat, dat dat geen recht doet aan wat er nou precies in de Bijbel over staat...?
Kijk, in charismatische kringen is het natuurlijk simpeler: als het schijnbaar of ongeveer een beetje klopt, vinden ze het wel goed. Maar gereformeerden hebben de traditie om nauwkeuriger te exegetiseren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 sep 2007 09:21

Boekenlezer schreef:Daar is ook door gereformeerde exegeten best wel over nagedacht, hoor. Maar als die nou tot de conclusie komen dat zoals men daar in charismatische kringen mee om gaat, dat dat geen recht doet aan wat er nou precies in de Bijbel over staat...?

...dan is dat nog geen reden om je er zelf maar helemaal niet mee bezig te houden omdat anderen er niet goed mee omgaan. Dan moet je er zelf wel op een goede manier mee omgaan.

Maar goed, het gaat natuurlijk iets dieper gezien het cessationisme in de gereformeerde geschiedenis... de leer dat die gaven niet voor deze tijd zouden zijn. Hier beginnen echter steeds meer mensen op bijbelse basis vraagtekens bij te zetten.

Ik kan je het boek "Verrast door de Geest" van de vrijgemaakte dominee Gert Hutten (Arnhem :P) wel aanraden. Een boekenlezer als jij heeft die in een paar uur uit, hij schrijft op een heel makkelijk leesbare manier dus dat heb je zo uit... dat gaat over het werk van de Geest en ook voor een deel over de bijzondere werkingen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 sep 2007 10:57

Marnix schreef:
Raido schreef:

Ik weet niet of dat komt door onze nuchterheid ik denk door onze visie op die dingen. Wees niet bevreesd in onze charismatisch (bevinding is puur charismata)-gereformeerde gemeenten komt genezing en profetie voor. (tongentaal weet ik niet, dat is dus een ding waar ik niet goed weet wat ik daar van moet denken vind het matig-bijbels gefundeerd om klik-en klanktalen te spreken in de gemeente).
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 sep 2007 13:33

ik weet wel dat het voorkomt alleen hoor je er haast nooit wat over.... en veel mensen weten niet goed wat ze er mee aan moeten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 sep 2007 14:14

Marnix schreef:Maar goed, het gaat natuurlijk iets dieper gezien het cessationisme in de gereformeerde geschiedenis... de leer dat die gaven niet voor deze tijd zouden zijn. Hier beginnen echter steeds meer mensen op bijbelse basis vraagtekens bij te zetten.

Hoe bedoel je op bijbelse basis? Heeft het meestal niet meer weg van: men heeft de klok eens horen luiden, maar men weet niet waar de klepel hangt? Dat lijkt mij eerder het geval.
De pest van vandaag lijkt wel te zijn dat je van alles door je strot gedouwd krijgt, waar dat helemaal niet hoort te gebeuren. Rustig gereformeerd zijn is er niet meer bij, want de charismatische geestdrijvers zetten de boel op stelten. En i.t.t. vroeger beperken ze zich niet tot de charismatische gemeenten, nee, in de kerken van gereformeerde sigmatuur moet ook blijkbaar zo nodig chaos gesticht worden.

Marnix schreef:Ik kan je het boek "Verrast door de Geest" van de vrijgemaakte dominee Gert Hutten (Arnhem :P ) wel aanraden. Een boekenlezer als jij heeft die in een paar uur uit, hij schrijft op een heel makkelijk leesbare manier dus dat heb je zo uit... dat gaat over het werk van de Geest en ook voor een deel over de bijzondere werkingen.

Dat boek is eens besproken door dr. A.N. Hendriks in het blad Nader Bekeken. Hij was er nogal kritisch over. Het "cessationisme" exegetisch degelijk weerleggen doet Hutten ook niet. De redenen waarom de "cessationisten" anders tegen die zaken aankijken, daar wordt niet op ingegaan. En dat geeft mij ook al een indruk: dat we van doen hebben met een stel geestdrijvers die lastige vragen maar liever uit de weg gaan. Het zou hun wensdromen nog eens in gevaar kunnen brengen!

Mijn zus heeft dat boek overigens in bezit. Bij haar heb ik het eens ingekeken. Hij signaleert wel iets, wat belangrijk is om bij stil te staan, heb ik geconstateerd in het begin van dat boek: dat er sprake is van een bepaalde geestelijke honger. Maar dan moeten we daar wel goed mee omgaan! En in de charismatische oplossing heb ik niet zo veel vertrouwen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 19 sep 2007 17:52

Waar volgens mij charismatische christenen voor moeten waken is dat de gaven van de Geest niet zo centraal komen te staan dat Christus naar de zijlijn verhuisd. En zeg niet dat dit nooit gebeurt!
Zodra de eenvoudige Woord-verkondiging in de gemeente niet meer voldoende wordt gevonden en men naar "meer" verlangt, is dat een mogelijk teken van schreefgroei. Terecht dat Boekenlezer daar daarom beducht voor is.
Marnix heeft ook wel gelijk dat veel mensen de gereformeerde prediking veelal als te beschouwend ervaren, dit zie je volgens vooral in de vrijgemaakte gereformeerde kerken, waar men kritiekloos dreigt door te schieten van het ene gereformeerde uiterste (verstand)naar het andere charismatsiche uiterste (hart).
Waar we volgens mij naar terug moeten is naar de doorleefde en bevindelijke gereformeerde prediking...hoort wat mij God deed ondervinden. We moeten wat mij betreft dus niet op de charismatische toer, maar onze eigen gereformeerde schatten kunnen ook wel eens een oppoetsbeurt gebruiken.
Korom, ik sta er weer eens een beetje tussen in.
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 19 sep 2007 22:52

Marnix schreef:ik weet wel dat het voorkomt alleen hoor je er haast nooit wat over.... en veel mensen weten niet goed wat ze er mee aan moeten.
Binnen de 'gereformeerde' traditie wordt de uitleg van de Bijbel (Hét Profetisch Woord wat zeer vast is) ook als profetie gezien, daarnaast er wordt vaak voorbede gedaan voor de zieken in de gemeente die vaak ook genezen van hun zieken..

Beide dingen hoor ik eigenlijk best vaak.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

biblebook
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor biblebook » 20 sep 2007 04:17

Ik lees veel over "Profetie" en "door de Geest", maar beseffeb we wel, indien we volharden in de zonde, namelijk het wekelijks overtreden van Gods Sabbatsrust -en dus niet de zondagviering- we helemaal niet, als kerk dus, zegeningen kunnen ontvangen.

Johannes 16:13-15 is duidelijk;

13 Maar wanneer Die zal gekomen zijn, [namelijk] de Geest der waarheid, Hij zal u in al de waarheid leiden; want Hij zal van Zichzelven niet spreken, maar zo wat Hij zal gehoord hebben, zal Hij spreken, en de toekomende dingen zal Hij u verkondigen.
14 Die zal mij verheerlijken, want van het mijne zal hij het nemen, en het u verkondigen.

15 Al wat de Vader heeft is het mijne. Daarom heb ik gezegd: Hij zal het van het mijne nemen en u verkondigen.

Jezus is ook Heer over de Sabbat en niet de zondag. De zondag is en teken van het gezag van een ander geloof, dat niet in Christus kan zijn.

Profetie is een gave, geen absolutisme en geen vanzelfsprekendheid.

Aan wie schenkt God de Gave der Profetie en wat ligt daar ten grondslag aan.

Gods Overblijfsel heeft de Geest der profetie. Openbaring 12:17 en 19:10

De Geest is hier de Heilige Geest. En de Heilige Geest onderwijst de Geboden van God zoals ze zijn voor Zijn Rijk en niet voor deze wereld. Waarom niet? Omdat de wereld Gods Geest niet kent, en Hem verwerpt. Vandaar de instelling van de zondag. Degene die de 1e dag in de plaats heeft gesteld en daar, naarmate Kerk en Staat zich meer en meer met elkaar verbinden tot een volledige ŽŽnheid is bereikt, een "Sabbat" van wil maken, kan dus nooit Geestelijk gezien, als kerkelijk Gezag menen "in Christus" te zijn.

Bovendien leert de Bijbel aangaande de Heilige Geest -en dus de gave der profetie, dat daar aan hangt, het volgende:

De waarheid waartoe de Heilige Geest leidt is in harmonie met het (Levende) Schriftwoord, niet met een dode letter. Jesaja 8:20

Hij leidt de kerk in alle waarheid Johannes 14:26 en 15:26-28

Welnu de waarheid is hier gefundamenteerd in Christus, de Heer over de Sabbat en hŽt voorbeeld van het onderhouden van een Geestelijke relatie met de wet van het hemels Koninkrijk, maar in de eerste plaats die van Zijn Vader, die ook onze -eeuwige- Vader is.

De Heilige Geest en dus Christus is bedroefd als we geen acht slaan op de werking van de Heilige Geest in het licht van een verlossende wet en voorbereiding op het eeuwige leven in een Land, dat de wet der 10 geboden wŽl als maatstaf heeft. Efezi‘rs 4:30

Dus, wie kan me nu eens uitleggen over wŽlke profetie en Geest men het steeds heeft. Welke voorstelling heeft men daarvan. Er zijn zelfs Christenen die menen dat de oorlogen in de wereld (Irak en spoedig ook met Iran) een goede zaak is. Welke "Geest" volgen deze Christenen dan?

Die van Christus, die uitlegd dat Zijn Rijk niet door geweld en oorlog wordt opgericht, of die van Rome en Washington (Openbaring 13 t/m 18 )

Immers de kongen der aarde zijn met de kerk van Rome en de Draak verenigt, niet met God de Vader vanuit Zijn Geestelijke fundament/wet.

En ŽŽn van de zeven engelen die de zeven schalen haden (van het plagen) , kwam en sprak met mij, zeggende;

1.Kom hier, ik zal u tonen het oordeel over de grote hoer, die zit aan vele wateren 2 met wie de koningen der aarde gehoereerd hebben (samengewerkt) en zij die op de aarde wonen, zijn dronken (verward geraakt) van de wijn harer hoererij (Openbaring 17:1,2)

De overige verzen mogen jullie zelf verder lezen. Dan begrijpen we ook over welke Staatskerk we het hebben, die ook het Grote Babylon is in de essentie van haar Zetel en gevestigde plaats.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 20 sep 2007 07:30

Ik was al bijna bang dat onze broeders in Rome niet werden genoemd, gelukkig sla je hen niet over.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2007 08:04

biblebook schreef:Ik lees veel over "Profetie" en "door de Geest", maar beseffeb we wel, indien we volharden in de zonde, namelijk het wekelijks overtreden van Gods Sabbatsrust -en dus niet de zondagviering- we helemaal niet, als kerk dus, zegeningen kunnen ontvangen.

De zondag is de dag waarop de Heer glorierijk verrees uit de dood. Waarom zouden wij dit heilsfeit niet vieren?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 20 sep 2007 08:11

Optimatus schreef:Waarom zouden wij dit heilsfeit niet vieren?

Waarom vragen naar de bekende weg?

Graag ontopic blijven. Dat geldt met name voor diegenen die menen dat dit topic over de RK-kerk en/of de zondag/sabbat gaat. Dat gaat het dus niet en elke volgende post hierover verdwijnt zonder pardon in de prullenbak.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 20 sep 2007 08:37

Boekenlezer schreef:Hoe bedoel je op bijbelse basis? Heeft het meestal niet meer weg van: men heeft de klok eens horen luiden, maar men weet niet waar de klepel hangt? Dat lijkt mij eerder het geval.
De pest van vandaag lijkt wel te zijn dat je van alles door je strot gedouwd krijgt, waar dat helemaal niet hoort te gebeuren. Rustig gereformeerd zijn is er niet meer bij, want de charismatische geestdrijvers zetten de boel op stelten. En i.t.t. vroeger beperken ze zich niet tot de charismatische gemeenten, nee, in de kerken van gereformeerde sigmatuur moet ook blijkbaar zo nodig chaos gesticht worden.

Dat bedoel ik met die gereformeerde nuchterheid.... De Geest werkt op allerlei manieren, bepaalde manieren krijgen bij ons weinig aandacht en als daar meer aandacht voor komt zeggen we: omet dat nou, kunnen we nou niet rustig gereformeerd blijven? Dat er in charismatische kringen meer aandacht hiervoor is is nog geen reden om alles wat over de Geest gaat en niet zo veel aandacht bij ons krijgt, maar met fronsende wenkbrauwen te kijken en ons er het liefst zo ver mogelijk van te houden.

Natuurlijk moet dat niet leiden tot chaos.... maar het is wel goed dat we ons weer verdiepen in wat de Bijbel zegt. Een hoop gereformeerden hebben dat gedaan en zetten vervolgens vraagtekens bij het cessationisme en de bijbelse onderbouwing ervan, en komen tot de conclusie dat Bijbels gezien die gaven van de Geest helemaal niet afgedaan hebben.

Dat boek is eens besproken door dr. A.N. Hendriks in het blad Nader Bekeken. Hij was er nogal kritisch over. Het "cessationisme" exegetisch degelijk weerleggen doet Hutten ook niet. De redenen waarom de "cessationisten" anders tegen die zaken aankijken, daar wordt niet op ingegaan. En dat geeft mij ook al een indruk: dat we van doen hebben met een stel geestdrijvers die lastige vragen maar liever uit de weg gaan. Het zou hun wensdromen nog eens in gevaar kunnen brengen!

Mijn zus heeft dat boek overigens in bezit. Bij haar heb ik het eens ingekeken. Hij signaleert wel iets, wat belangrijk is om bij stil te staan, heb ik geconstateerd in het begin van dat boek: dat er sprake is van een bepaalde geestelijke honger. Maar dan moeten we daar wel goed mee omgaan! En in de charismatische oplossing heb ik niet zo veel vertrouwen.

Het boek is van een gereformeerde predikant. Dat zegt natuurlijk niet alles maar meer aandacht voor het werk van de Geest is niet per definitie charismatisch... daar kan je als gereformeerden ook mee omgaan zonder daarmee aan je gereformeerd zijn af te doen. Dus inderdaad niet klakkeloos dingen van anderen kerken overnemen en een hype volgen, maar terug naar de Bijbel en kijken wat die zegt. Dat wordt in dat boek ook wel gedaan. Overigens is het cessationisme altijd maar dunnetjes onderbouwd geweest en meer op basis van de afwezigheid van die gaven die men vervolgens probeerde te verklaren, dan vanuit wat de Bijbel zegt over hoe het zou moeten zijn. De auteur legt het in zijn boek eigenlijk terug bij de cessationisten.

Even een paar stukjes uit een interview van Van der Zwaag met Hutten in tijdschrift Ellips:

Ds. Hutten gaat in zijn boek ook uitvoering in op het spreken in tongen, gebedsgenezing, ziekenzalving en andere vormen van geestesgaven. Hij vindt het jammer dat veel discussies over het werk van de Geest gaan over die bijzondere gaven, terwijl het maar een onderdeeltje is van het totale werk van de Geest. Hij keert zich tegen het zogenaamde 'cessationisme', de leer dat de bijzondere gaven van de Geest verdwenen zijn na de eerste eeuwen van de kerk, na de totstandkoming van de canon.

'Ik heb dat onderzocht, maar het staat gewoon niet in de Bijbel. Als bijvoorbeeld in 1Kor. 13:8 gezegd wordt dat de profetieën afgedaan zullen hebben, dan staat dat in de context waarin gesproken wordt over de komst van het volmaakte, de wederkomst van Jezus Christus. Als wij God zullen zien van aangezicht tot aangezicht, zal ons kennen volkomen zijn. Dan is er geen geloof, hoop en profetie meer nodig, maar dan is er alleen liefde.'

Ik heb er moeite mee dat er gezegd wordt: "je breekt met de traditie". Dat is op zijn minst zeer eenzijdig, omdat in de traditie velen zijn die open over de aanwezige (wonder)gaven spreken. Bovendien vraag ik mij af waar de bewijslast ligt. Bewijs het cessationisme dan maar uit de Bijbel. Ik geloof dat deze visie een oorzaak is van het gebrek aan geestkracht.'

De Franeker predikant heeft wel zorgen over genezingsbijeenkomsten.

'Gaven worden gegeven aan de gemeente tot opbouw van de gemeente. Als bepaalde zaken geen plaats krijgen in de gemeenten, zie je altijd de ontwikkelingen dat het buiten de gemeenten gezocht wordt. Ik hoop dat de ogen opengaan voor gebedsgenezing en dat zoiets als ziekenzalving echt een plaats mag krijgen in de kerken.'

Ds. Hutten wil geen pleidooi voor allerlei geestesgaven voeren, maar wil ze wel 'bespreekbaar' maken.

'Veel van mijn collega's zijn het niet eens met de soms harde kritiek en afwijzing van dergelijke verschijnselen, maar durven zich niet uit te spreken. Vele moderne theologen ontkennen tegenwoordig de wonderen in de Bijbel, met als gevolg het kleineren van de werken van God, maar gebeurt dat ook niet bij ons als we te weinig verwachten van de Geest van God?'

en in het Fries Dagblad:

Echter, zodra het over de Heilige Geest gaat, zie je ook direct een reactie. ,,Het is hét grote spanningsveld in kerken. Er is onrust en onkunde rondom, en over de persoon en het werk van de Heilige Geest. Een hele grote groep heeft namelijk weinig met de Geest. Ze zeggen: ‘Dat is evangelisch, daar moet ik niets van hebben.’ De Geest is echter niet evangelisch, maar een bijbels gegeven. In de bijbel lees ik: ‘Niemand kan zeggen: ‘Jezus is Heer, dan door de Heilige Geest’.’’, aldus de predikant.

De onrust komt volgens Hutten met name doordat er juist in de kerken zelf een tegenstelling wordt gecreëerd. ,,De vervulling met de Geest is nodig. Hij alleen kan je overtuigen. Maar we moeten er goed over nadenken hoe we mensen kunnen meenemen in een groeiproces. Bij sommige, naar eigen zeggen door de Geest vervulde christenen, merk ik een soort arrogantie. ‘Ik ben er en jij nog niet’. Bovendien ligt er in deze tijd heel veel nadruk op gevoel. Ik voel en ervaar veel of ik voel of ervaar niets. Zorgt nu eerst maar eens dat je de feiten kent dan komt het gevoel vanzelf, want gevoel komt altijd na een feit. Je bent niet zomaar ineens blij.’’

En in het ND:

Hutten is een stem in een groter wordend koor van orthodox-christelijke theologen die gaven als profetie, tongentaal en genezing niet tot een ver verleden willen beperken. De protestants-hervormde predikant ds. M.D. Geuze bepleit in het boek Profetie (uitg. Gideon, 2004) openheid voor nieuwe openbaring, direct door God ingegeven. De protestants-hervormde dr. J. Hoek stelde in zijn recensie van dit boek (in het Nederlands Dagblad) dat bezinning op profetie geboden is. ,,Met de schrijver (Geuze, red.) mogen we uitzien naar het meer en meer openbaar worden van de gave van de profetie als 'Gods nu-woord', als toespitsing van het geschreven Woord van God in de situatie van het heden.'' Dezelfde Hoek keert zich in de bundel Profetisch geïnspireerd (uitg. Quantes, 2005) tegen de visie van dr. A.N. Hendriks dat bijzondere gaven van de Geest, zoals profetie, alleen voorkwamen in de begintijd van de christelijke kerk.

En dit is maar een greep uit de meest recente publicaties. Het gaat om een trend die al veel langer aan de gang is, en die nog veel discussie zal oproepen. C. van der Kooi zei in Utrecht ten aanzien van de gereformeerde traditie: ,,Ik pleit ervoor dat er een visie wordt ontwikkeld op het christenleven en de gaven. De discussie daarover is internationaal gezien nog maar net of nauwelijks op gang gekomen, dus hoe zouden we er dan nu al uit kunnen zijn?''

Het is dus geen pleidooi van het klakkeloos overnemen van de charismatische lijn, maar een oproep tot bezinning over de gereformeerde visie op dit onderwerp en als gereformeerden ons er in te verdiepen en onze visie tegen het licht van de Bijbel te houden.

Voor een vijftal recensies over dit boek: http://www.vergadering.nu/boekhuttenver ... egeest.htm

Riska

Berichtdoor Riska » 20 sep 2007 10:17

Vanmorgen stond in Trouw dat het echtpaar nu zelf definitief uit de PKN is gestapt (dus verdere procedures niet afwacht) en een eigen gemeente gaat stichten die ze "De Rivier" gaan noemen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 sep 2007 12:57

De modderstroom ware een betere naam.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “Archief”