Situatie in Israel

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 18 sep 2007 09:51

Link.

Aub.

Ahmadinejad wilt inderdaad het Zionistische regime zosnel mogelijk zien verdwijnen en de vlag van de Davidster zosnel mogelijk zien vervangen met de vlag die daar hoort. Wij Moslims hebben Joden eeuwen lang onder bescherming genomen omdat het MOET volgens de Islam, wij hebben onderdak gebracht aan de Joden toendertijd Europees anti-semitisme een groot iets was. Zonder enig pardon nemen ze gelijk 1 van onze hieligste gronden over.

edit: Ohja, ik heb ook een klein baardje, hij groeit nog, het is bij onze religie een verplichting om de baard te laten staan. En heb er geen moeite mee, in Iran is een baard niet verplicht, je zit weer met je ogen vool vooroordelen over dingen waarvan je geen verstand van hebt, gelukkig beginnen steeds meer Nederlanders het ware gezicht van Israel zien, 10 jaar geleden stond iedereen achter Israel, gelukkiger begint daar een grote evolutie door te brengen.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2007 10:24

Ilias schreef:Link.

Aub.

Hier is mijn link (van Al-Jazeera nog wel): Link.

Ilias schreef:Ahmadinejad wilt inderdaad het Zionistische regime zosnel mogelijk zien verdwijnen en de vlag van de Davidster zosnel mogelijk zien vervangen met de vlag die daar hoort.

Het "zionistische regime" is gekozen door de bevolking van de staat Israel (inmiddels meer dan 6 miljoen mensen). Deze regering doen verdwijnen kan alleen door meer dan 6 miljoen mensen te doen verdwijnen.
Het is gewoon double-talk van onze vriend uit Iran.

Ilias schreef:Wij Moslims hebben Joden eeuwen lang onder bescherming genomen omdat het MOET volgens de Islam, wij hebben onderdak gebracht aan de Joden toendertijd Europees anti-semitisme een groot iets was.

Enig idee hoeveel joden er gevlucht zijn uit Iran toen Khomeiny aan de macht kwam? Meer dan de helft, d.w.z. meer dan 40.000 joden.
En die "bescherming" komt erop neer dat joden in de islamitische wereld als tweederangsburger worden beschouwd. Dat is het beste waar joden in Israel op kunnen rekenen als Ahmedinejad's z'n zin krijgt. En het ergste is natuurlijk een tweede holocaust.
Vind je het gek dat Israelische staatsburgers op geen van die scenario's zitten te wachten?

Ahmedinejad kiest voor een 1 staatsoplossing waarin Palestijnen de meerderheid hebben. Dit is uitdrukkelijk niet wat de VN heeft besloten: die heeft gekozen voor een 2 statenoplossing: eentje voor Israel en eentje voor Palestina. Als Ahmedinejad meent wat hij over deze kwestie zegt, zegt hij ook gewoon het lidmaatschap van de VN op.

Ilias schreef:Zonder enig pardon nemen ze gelijk 1 van onze hieligste gronden over.

Tja, de zesdaagse oorlog is uitgelokt door Nasser en in onderhandelingen heeft men sinds 1947 ook niet veel belangstelling getoond. Gewapende strijd is nu eenmaal veel populairder dan om de tafel zitten en tot een vergelijk te komen.
En Jeruzalem is natuurlijk ook heilige grond voor joden en christenen. Ik zou zeggen: het lijkt me redelijk om tot een oplossing te komen waarmee elke partij kan leven.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 sep 2007 10:50

Ilias schreef:Ahmadinejad wilt inderdaad het Zionistische regime zosnel mogelijk zien verdwijnen en de vlag van de Davidster zosnel mogelijk zien vervangen met de vlag die daar hoort.

Pas jij nu maar op met al je praatjes, want Israël is voorlopig de enige machtsfactor in de regio. Al die loze kreten van de Syriërs ten spijt blijkt het in staat om te bombarderen wat het wil.

Wij Moslims hebben Joden eeuwen lang onder bescherming genomen omdat het MOET volgens de Islam, wij hebben onderdak gebracht aan de Joden toendertijd Europees anti-semitisme een groot iets was. Zonder enig pardon nemen ze gelijk 1 van onze hieligste gronden over.

Blijkbaar ben jij totaal niet op de hoogte van de rol die de groot-moefti van Jeruzalem in de Tweede Wereldoorlog heeft gespeeld.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 18 sep 2007 11:21

elbert schreef:

Aub.

Hier is mijn link (van Al-Jazeera nog wel): Link.

Het "zionistische regime" is gekozen door de bevolking van de staat Israel (inmiddels meer dan 6 miljoen mensen). Deze regering doen verdwijnen kan alleen door meer dan 6 miljoen mensen te doen verdwijnen.
Het is gewoon double-talk van onze vriend uit Iran.

Ilias schreef:Wij Moslims hebben Joden eeuwen lang onder bescherming genomen omdat het MOET volgens de Islam, wij hebben onderdak gebracht aan de Joden toendertijd Europees anti-semitisme een groot iets was.

Enig idee hoeveel joden er gevlucht zijn uit Iran toen Khomeiny aan de macht kwam? Meer dan de helft, d.w.z. meer dan 40.000 joden.
En die "bescherming" komt erop neer dat joden in de islamitische wereld als tweederangsburger worden beschouwd. Dat is het beste waar joden in Israel op kunnen rekenen als Ahmedinejad's z'n zin krijgt. En het ergste is natuurlijk een tweede holocaust.
Vind je het gek dat Israelische staatsburgers op geen van die scenario's zitten te wachten?

Ahmedinejad kiest voor een 1 staatsoplossing waarin Palestijnen de meerderheid hebben. Dit is uitdrukkelijk niet wat de VN heeft besloten: die heeft gekozen voor een 2 statenoplossing: eentje voor Israel en eentje voor Palestina. Als Ahmedinejad meent wat hij over deze kwestie zegt, zegt hij ook gewoon het lidmaatschap van de VN op.

Ilias schreef:Zonder enig pardon nemen ze gelijk 1 van onze hieligste gronden over.

Tja, de zesdaagse oorlog is uitgelokt door Nasser en in onderhandelingen heeft men sinds 1947 ook niet veel belangstelling getoond. Gewapende strijd is nu eenmaal veel populairder dan om de tafel zitten en tot een vergelijk te komen.
En Jeruzalem is natuurlijk ook heilige grond voor joden en christenen. Ik zou zeggen: het lijkt me redelijk om tot een oplossing te komen waarmee elke partij kan leven.

Ik heb je mijn link gegeven en die legt zijn qoute uit, Al-jazeera is een nieuwszender die net als CNN en rtl4 zeer verkeerd hebben bericht over deze qoute van Ahmadinejad, hij is namelijk totaal uit z'n verband gerukt en dat filmpje van mij legt dat uit met bewijzen.

Ik heb het niet over Khomeini en ik heb het niet over Iran, ik heb het over het algemeen. Van Noord-Afrika tot en met Indonesia. Joden hebben het altijd goed gehad onder de Islamitische Overheersing, Wat jij zegt over 2e rangs is niet geheel goed, Joden werden namelijk berecht naar hoe zij berecht wouden worden, de Joden waren meestal de rijkste mensen in de Islamitische staat. Mijn vader komt uit een dorp waarin Joden en moslims VOOR de ww2 totaal in harmonie leefden, ik heb vele dingen van ze bezocht, ze waren meestal ook de rijkste mensen daar, Joden hadden het vergeleken met Anti-Semitisch Europe goed.

En om nog maar niet te spreken over de mooie en Diepe Historie van Joods Islamitische Glorie genaamd Al Andalusia. Zelfs de grootste rabbijnen in het Jodendom hadden voorkeur aan Islamitische Heerschapij, Zie RAMBAM bijvoorbeeld, Lijfarts van Salahdin Al Ayubi, de Kruisvaarder slachter!

Zoinzo verschil ik van mening met Ahmadinejad, hij is sjiiet en ik Sunniet, Wij willen een groot Islamitisch rijk en hij (Ahamdinejad) wilt Nationalisme.
En zoinzo verwerp ik die poppenkast genaamd VN ook, Israel heeft 100en resolutie's zonder enig weten te verwerpen, dat zegt dus ook genoeg over die hele poppenkast genaamd VN, gewoonweg niet serieus te nemen. Ik ben absoluut niet Pro-Ahmadinejad ofzoiets, maar wat betreft het Zionisme deel ik graag dezelfde mening.

Het is gewoon te ziek voor woorden dat ik geen toegang heb tot Masjied Al Aqsa! Ik kan dankzij Israel niet eens de tempelberg bezoeken! Zo zijn er veel broeders in Nederland gewijgerd in de oude stad.

Joden en Christenen kunnen zonder probleem de tempelberg bezoeken, wij moslims niet, en dat is erg! Trouwens de tempelberg heeft toch geen Christelijk heiligdom? En 2e Holocaust is al bezig, op MOSLIMS.

En Sabra, ik ben zeker weten totaal op de hoogte van grootmufti Amin al husseini, als ik eerlijk ben, als ik in zijn voeten stond had ik misschien hetzelfde gedaan. (niet omdat ik anti-semiet ben, maar om mijn land te berschermen van mensen die claimen dat het land van hen is). Oftewel van Facistisch Joden immigratie. (die maar met 1 doel kwam, het Zionisme)

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 sep 2007 11:33

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 18 sep 2007 11:37

Wat wil je hiermee zeggen? De dodenaantal maakt het toch niet een minder ergere Holocaust dan de Joodse holocaust ? Omdat daar 6 mil zijn gedood?

Rammalah
Basra
Falluja
Bagdad
Mogadishu
Bosnie
Albanie
Kashmir
Afghanistan
Chechenie
Sudan
Gaza
Westbank
Beiroet
Thailand

Niks moeilijks, zo kan ik nog doorgaan.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 18 sep 2007 11:43

:mrgreen: Dit is zinloos, ik ga mijn kat de relativiteitstheorie uitleggen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 sep 2007 12:01

Ilias, je verwart islamisme en Arabisch nationalisme. De islam wordt dezer dagen regelmatig gebruikt door Arabische nationalisten die als dekmantel de islam gebruiken. Dit is overigens niet nieuw: toen de Turkse sultans hun rijk zagen afbrokkelen, grepen ze ook naar de islam om hun legitimiteit te benadrukken en de opstandige Nederlanders gebruikten het calvinisme om zich af te zetten tegen die boosaardige Spanjaarden.

Er is niks nieuws onder de halve maan...

Is het je wel eens opgevallen, Ilias, dat praktisch alle terroristen ARABISCHE moslims zijn? De islam wordt gekaapt door Arabische nationalisten die "eenvoudige gelovigen" ophitsen tegen het Westen (zoals Samir A en Mo B. - dat maakt hen overigens niet minder verantwoordelijk voor hun gruwelen).
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 18 sep 2007 12:27

Ilias schreef:
Ik heb het niet over Khomeini en ik heb het niet over Iran, ik heb het over het algemeen. Van Noord-Afrika tot en met Indonesia. Joden hebben het altijd goed gehad onder de Islamitische Overheersing.

Het is maar net wat je definitie van goed is.

En om nog maar niet te spreken over de mooie en Diepe Historie van Joods Islamitische Glorie genaamd Al Andalusia. Zelfs de grootste rabbijnen in het Jodendom hadden voorkeur aan Islamitische Heerschapij, Zie RAMBAM bijvoorbeeld, Lijfarts van Salahdin Al Ayubi, de Kruisvaarder slachter!

Dat heeft weinig met voorkeur te maken. Meer met een toevallige omstandigheid.

En zoinzo verwerp ik die poppenkast genaamd VN ook, Israel heeft 100en resolutie's zonder enig weten te verwerpen, dat zegt dus ook genoeg over die hele poppenkast genaamd VN, gewoonweg niet serieus te nemen. Ik ben absoluut niet Pro-Ahmadinejad ofzoiets, maar wat betreft het Zionisme deel ik graag dezelfde mening.

Misschien dat je dan een overzichtje kunt geven van die honderden resoluties.

Het is gewoon te ziek voor woorden dat ik geen toegang heb tot Masjied Al Aqsa! Ik kan dankzij Israel niet eens de tempelberg bezoeken! Zo zijn er veel broeders in Nederland gewijgerd in de oude stad.

Waarom zouden ze personen de toegang verlenen die vijandig staan ten opzichte van de staat Israël. Net of je als niet-moslim toegang hebt tot Mekka.

Joden en Christenen kunnen zonder probleem de tempelberg bezoeken, wij moslims niet, en dat is erg! Trouwens de tempelberg heeft toch geen Christelijk heiligdom? En 2e Holocaust is al bezig, op MOSLIMS.

Voor 1967 hadden de Joden helemaal geen toegang tot de Westelijke Muur.

En Sabra, ik ben zeker weten totaal op de hoogte van grootmufti Amin al husseini, als ik eerlijk ben, als ik in zijn voeten stond had ik misschien hetzelfde gedaan. (niet omdat ik anti-semiet ben, maar om mijn land te berschermen van mensen die claimen dat het land van hen is). Oftewel van Facistisch Joden immigratie. (die maar met 1 doel kwam, het Zionisme)

Is het land van de islam of van de Palestijnen die toen in de omgeving bivakkeerden?

Overigens had deze moefti al een rol in de Tweede Wereldoorlog, toen was er helemaal geen sprake van Joodse immigratie op grote schaal.

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 18 sep 2007 12:32

Optimatus schreef:Ilias, je verwart islamisme en Arabisch nationalisme. De islam wordt dezer dagen regelmatig gebruikt door Arabische nationalisten die als dekmantel de islam gebruiken. Dit is overigens niet nieuw: toen de Turkse sultans hun rijk zagen afbrokkelen, grepen ze ook naar de islam om hun legitimiteit te benadrukken en de opstandige Nederlanders gebruikten het calvinisme om zich af te zetten tegen die boosaardige Spanjaarden.

Er is niks nieuws onder de halve maan...

Is het je wel eens opgevallen, Ilias, dat praktisch alle terroristen ARABISCHE moslims zijn? De islam wordt gekaapt door Arabische nationalisten die "eenvoudige gelovigen" ophitsen tegen het Westen (zoals Samir A en Mo B. - dat maakt hen overigens niet minder verantwoordelijk voor hun gruwelen).

Dat is onzin, ik weet heus het verschil tussen Arabische Nationisten en zogehete Islamisten, En ga mij niet vertellen dat ze vriendjes zijn, vorige week is de Leider van de Arabisch Nationalistische Leger van Irak, (maatjes van amerika) vermoord door Islamisten.

Samiar en Mo B zijn teneerste GEEN Arabieren, en zijn ook geen Arabische Nationalisten. In Algerije is er een verzet gekomen dat strijd TEGEN Het Arabisch Nationalisme.

En wat betreft de Turken heb je het 180 graden verkeerd, in de 1 ste wereldoorlog grepen de turken niet naar Islam, maar naar Turanisme. Wij moslims worden inderdaad afgeschreven als Terroristen, maar vind ik niet erg... Ik ben liever een Terrorist die vecht voor zijn volk en vrijheid. En Arabisch heeft er niets mee te maken, er zijn net zo goed Somaliers die in Irak en Afgahnistan en Chechenie zitten, en net zo goed Marokkanen (berbers) die in Irak afgahnistan en Chechenie zitten.

Arabisch Nationalisme is duidelijk te verschillen met Islam, Fatah = Arabisch Nationalisme, Hamas = Islam.

En ik ben geen Arabier en ik ben moslim, uiteraard kies ik voor de Islamitische partij'en, net zoals in Irak en Afghanistan!

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 18 sep 2007 12:33

Voor wat betreft de verdediging van Israel kan ik mijn mede-refowebbers wel om een boodschap sturen d:)b :mrgreen:
Toch nog een boodschap aan Ilias die stelt dat de Islam zo goed zorgt voor andere-geloven in een moslimland: http://www.refo-nieuws.nl/nieuws/Christ ... or_moslims
(dit lees ik net 5 seconden geleden hierboven in het scherm).
Als je kijkt naar de situatie van joden in Saoudie Arabië (welke joden?) dan kun je niet anders concluderen dat de Islam een effectieve sterfhuisconstructie is. Het bewijs hiervoor is ook te vinden in het onderstaande wiki-artikel waarin een aantal landen wordt getoond met 100% Islam als religie. Het laat zich raden wat daar de reden van is. http://nl.wikipedia.org/wiki/Sjiieten_per_land (bijvoorbeeld Koeweit, Bahrein, Jemen). :|

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 18 sep 2007 12:43

Een artikel hier en een artikel daar, ach kom op zeg.... Ik heb een artikel waarin Israeliers Christenen aanvallen en op ze spuugen, dus nu is elke Israelier een zoon der duivel?

Moge Allah jullie op het rechte pad zetten en afzetten vanuit het polyhteistische Christendom, zoals de meeste rabbijnen met mij eens zijn, Christendom is een geloof van Afgod, en een Kerk mag niet betreden worden danks haar Afgoderij, Een Moskee is een huis van Monotheisme en een huis voor zuivere aanbidding.

Ik ga hier geen domme artikelen lopen verdedigen, Moge Allah jullie harten openen voor de waarheid. En Moge Allah de Mujaheedien die strijden tegen de kruisvaarder Janaat Al Firdauws schenken.

Ameen.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 18 sep 2007 12:58

Welke vlag mag dat wezen?

Men heeft de Tempelberg al vrij snel weer terug gegeven. Onder Jordaans beheer meen ik? De Wakf heeft het religieuse beheer over de Tempelberg. Zij bepalen ook of je de Tempelberg op mag ja of nee. (Nadat je al gecheckt bent door de Israelische Border Police).

Mijn vader komt uit een dorp waarin Joden en moslims VOOR de ww2 totaal in harmonie leefden,

Daarna niet meer.

En zoinzo verwerp ik die poppenkast genaamd VN ook, Israel heeft 100en resolutie's zonder enig weten te verwerpen, dat zegt dus ook genoeg over die hele poppenkast genaamd VN, gewoonweg niet serieus te nemen.

Moet je eens serieus gaan kijken hoeveel resoluties de VN heeft uitgevaardigt tegen Israel.

Het is gewoon te ziek voor woorden dat ik geen toegang heb tot Masjied Al Aqsa! Ik kan dankzij Israel niet eens de tempelberg bezoeken!

Waar baseer je dan op? Hebben ze jouw geweigerd dan? Op vrijdagen is het inderdaad zo dat je onder een bepaalde leeftijd geen toegang hebt ter voorkoming van relletjes. Ik denk dat je dat dus eerder aan de Arabieren daar te danken hebt dan aan Israel. Als men zich keurig gedragen had, zou er geen rede zijn mensen de toegang te weigeren.
Trouwens wanneer Joden hun heilige plaatsen willen bezoeken in bv. in Sichem (Nablus) -graf van Jozef, die nog gemolesteerd is paar jaar geleden, volgens mij is bezoek ook niet mogelijk maar kweet dat niet zeker-, Bethlehem -graf van Rachel-, en Hebron - graf van Machpela- de laatste twee kunnen dat ook alleen maar op bepaalde tijden en onder bescherming van het leger bezocht worden.

Zo zijn er veel broeders in Nederland gewijgerd in de oude stad.

Uit Nederland bedoel je. En je wil zeggen dat ze de Old City niet mochten bezoeken?

Joden en Christenen kunnen zonder probleem de tempelberg bezoeken, wij moslims niet, en dat is erg!

Dat denk jij. Denk je dat die zo even fluitend de Tempelberg opwandelen?
Nou zowiezo zijn er bepaalde openingstijden en kun je helemaal niet altijd de Tempelberg bezoeken. En mag je je Bijbel niet meenemen en niet bidden op de Tempelberg.

Trouwens de tempelberg heeft toch geen Christelijk heiligdom? En 2e Holocaust is al bezig, op MOSLIMS.

Nee, maar het bevatte ooit wel een Joods heiligdom. Voor mij is de Tempelberg dus ook heilig.

(niet omdat ik anti-semiet ben, maar om mijn land te berschermen van mensen die claimen dat het land van hen is).

Ah dus je hebt er geen probleem mee dat er ook plannen waren om de Palestijnse Joden te vergassen?

Oftewel van Facistisch Joden immigratie. (die maar met 1 doel kwam, het Zionisme)

Wat is er nu Facistisch aan de Joodse immigratie? Nee ze kwamen uit Zionisme of vanuit welke andere beweegreden dan ook. Jij begrijpt het Zionistische gevoel niet en zal daarom ook nooit kunnen begrijpen wat het voor die mensen betekenen om na zoveel eeuwen in ballingschap weer terug te keren naar het land van hun Vaderen.

Ik heb een artikel waarin Israeliers Christenen aanvallen en op ze spuugen, dus nu is elke Israelier een zoon der duivel?

Wat was de situatie waarin dat gebeurde? Spreekt vanzelf dat het antwoord op je vraag nee is.

Moge Allah jullie op het rechte pad zetten en afzetten vanuit het polyhteistische Christendom, zoals de meeste rabbijnen met mij eens zijn, Christendom is een geloof van Afgod, en een Kerk mag niet betreden worden danks haar Afgoderij, Een Moskee is een huis van Monotheisme en een huis voor zuivere aanbidding.

Dit heb ik inderdaad ook weleens gehoord van orthodoxe Jood in Israel die daar ook zo overdacht.
Met die afgoderij bedoelde hij dus dat wij tot Jezus bidden, en Hem als God zien.

Er is natuurlijk maar 1 God (JHWH), maar je moet Hem wel dienen zoals Hij geboden heeft. (in de Bijbel).

goshen
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor goshen » 23 sep 2007 15:35

Aub.

Ahmadinejad wilt inderdaad het Zionistische regime zosnel mogelijk zien verdwijnen en de vlag van de Davidster zosnel mogelijk zien vervangen met de vlag die daar hoort. Wij Moslims hebben Joden eeuwen lang onder bescherming genomen omdat het MOET volgens de Islam, wij hebben onderdak gebracht aan de Joden toendertijd Europees anti-semitisme een groot iets was. Zonder enig pardon nemen ze gelijk 1 van onze hieligste gronden over.
Nog even terugkomend op Iran, door de meeste Nederlanders toch een beetje gezien als een achterlijk land en een baardaap als president (vergeef me het taalgebruik). Bij toeval kwam ik op http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Iran terecht. Blijkt toch een bijzonder rijke cultuur te zijn die al 5000 jaar bestaat. Daar kunnen de Nederlanders met hun klompen-in-de-klei cultuur nog jaloers op zijn. Jammer dat de Islam er een arabische eenheidsworst van heeft gemaakt :|

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 24 sep 2007 00:52

Goshen gaan we rabbijnen ook baardapen noemen?

Terug naar “Archief”