grenzen in je verkeringstijd

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 17 sep 2007 10:56

hm goed om te lezen, ik had de datum om het aanzoek te gaan doen al in mijn agenda gezet.... op basis van een inschatting wanneer je afgestudeerd zou zijn :D :P

Oh en ehm, in mijn familie is het gelukkig ook niet zo, mijn ouders zijn wel gewend dat er niet te vroeg word getrouwd.... sowieso mode in onze familie.... we zijn echte levensgenieters en dan trouw je natuurlijk niet zo jong :D :P :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 17 sep 2007 10:57

Je kan er ook voor gaan om die problemen te overwinnen.
Waar een wil is, daar is een weg.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 17 sep 2007 11:06

Marnix schreef:hm goed om te lezen, ik had de datum om het aanzoek te gaan doen al in mijn agenda gezet.... op basis van een inschatting wanneer je afgestudeerd zou zijn

Dan heb je die datum al vaak kunnen verschuiven :P
pobody's nerfect

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 sep 2007 11:20

Ik zou er opzich best wel voor willen gaan! Ik ben al bezig om een baan te zoeken in de omgeving waar m'n vriend woont. (plus een woning) Om zo wat dichterbij te komen wonen.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 17 sep 2007 12:53

Atheist1984 schreef:
Lalage schreef:Dus jij geeft je helemaal over aan iemand zonder dat je er nog 100% voor gaat... dat lijkt me mij dan weer vreemd.

Ik ga wel 100% voor haar als ik later ga samenwonen. Alleen als je nooit bij elkaar hebt gewoond dan kan je als je dat wel gaat doen erachter komen dat het toch niet de ""ware"" is. Omdat er zich allerlei problemen voordoen. Ik bedoel, als je samenwoont dan zit je heel veel bij elkaar. Je moet samen het huishouden doen en allerlei anderen dingen regelen. En bij sommige mensen loopt dat wel eens fout. En je kan er maar beter achter komen dat het niks word voordat je getrouwd bent dan als je al getrouwd bent. Logisch toch.

Dus samenwonen is toch wel wat vrijblijvender dan wanneer je getrouwd bent?

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 12:58

Memmem schreef:Dus samenwonen is toch wel wat vrijblijvender dan wanneer je getrouwd bent?

Je zit nog niet zo vast aan elkaar als je getrouwd bent. Wat wil je nou dat mensen doen? Dat ze er achter komen tijdens hun huwelijk dat hun relatie toch niet zo goed is als ze dachten, met alle gevolgen van dien, of dat ze eerst een tijdje bij elkaar wonen als expiriment om te zien hoe goed hun relatie is? Want mensen die nog nooit bij elkaar hebben gewoont en gaan trouwen en bij elkaar gaan wonen nemen namelijk nogal een risico. Want als je niet bij elkaar woont zit je niet zo vaak op elkaars lip. De zus van mn vriendin is er sinds een aantal maanden achter gekomen dat hun relatie toch niet zo goed was als ze dachten. Terwijl ze al 2 jaar verkering hadden. Dus dat zegt nog helemaal niks! Stel je voor dat ze getrouwd waren geweest?? Dan hadden ze nu moeten scheiden. Je kan maar beter eerst samen wonen voordat je trouwt.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 17 sep 2007 13:01

mijn vriend en ik hebben bewust gekozen om te trouwen. Wij vinden bij samenwonen net of je niet zeker van elkaar ben en dat je daarom maar ga samenwonen.
Kijk je kan best gaan samenwonen wij zijn daar niet tegen maar het is toch niet leuk om na 10 jaar nog eens te gaan trouwen dat heeft dan ook geen waarde meer voor ons.
Dus wij trouwen heerlijk ouderwets zo zijn wij ook een half jaar geleden verloofd als tussenstap en weer iets hebben om naar toe te leven.
En maakt mij echt niet uit wat anderen vinden van trouwen of ze mij te jong vinden enz wij hebben voor ons leven voor elkaar gekozen!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 17 sep 2007 13:11

Atheist1984 schreef:
Memmem schreef:Dus samenwonen is toch wel wat vrijblijvender dan wanneer je getrouwd bent?

Je zit nog niet zo vast aan elkaar als je getrouwd bent. Wat wil je nou dat mensen doen? Dat ze er achter komen tijdens hun huwelijk dat hun relatie toch niet zo goed is als ze dachten, met alle gevolgen van dien, of dat ze eerst een tijdje bij elkaar wonen als expiriment om te zien hoe goed hun relatie is? Want mensen die nog nooit bij elkaar hebben gewoont en gaan trouwen en bij elkaar gaan wonen nemen namelijk nogal een risico. Want als je niet bij elkaar woont zit je niet zo vaak op elkaars lip. De zus van mn vriendin is er sinds een aantal maanden achter gekomen dat hun relatie toch niet zo goed was als ze dachten. Terwijl ze al 2 jaar verkering hadden. Dus dat zegt nog helemaal niks! Stel je voor dat ze getrouwd waren geweest?? Dan hadden ze nu moeten scheiden. Je kan maar beter eerst samen wonen voordat je trouwt.

Toch is het bullshit van deze tijd, dat samenwonen. Vroeger hadden ze elkaar nog niet eens gezien en moesten het maar zien of ze het met elkaar konden redden. Gelukkig is dat tegenwoordig niet meer zo, maar men slaat nogal door. We vergeten voor het gemak dat God graag ziet dat je bij elkaar blijft, als je eenmaal voor elkaar gekozen hebt. Ik vraag me af hoe zeker je van je relatie bent, als je eerst moet testen of het wel lukt samen. Trouwen is geen risico, maar een zeker weten dat je van elkaar houd en voor elkaar gaat. Dat mensen er soms een potje van maken ligt aan henzelf en niet aan God. Ik geloof dus dat, naast dat we aan elkaar een belofte doen, ook aan God een belofte doen als we trouwen en dat we God teleurstellen indien we die verbreken. Samenwonen vind ik een vorm van 'onder die belofte uit zien te komen'. Zo van; 'Als het niet meer gaat, kunnen we zonder problemen en zonder schuldgevoel uit elkaar'.

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:14

liefie schreef:mijn vriend en ik hebben bewust gekozen om te trouwen. Wij vinden bij samenwonen net of je niet zeker van elkaar ben en dat je daarom maar ga samenwonen.

Je weet het nooit zeker ook als je al 10 jaar getrouwt bent. Ten 2de neem je ook een behoorlijk risico omdat als je samenwoont dat je er achter kan komen dat je relatie toch niet zo goed is als je dacht. Je moet het uitaard allemaal zelf weten natuurlijk. Alleen ik zou het nooit doen.

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 17 sep 2007 13:15

Eensch met Smurffie. :)

Atheist1984

Berichtdoor Atheist1984 » 17 sep 2007 13:21

marina87 schreef:Eensch met Smurffie. :)

Wat voegt dit nou toe?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:30

Atheist1984 schreef:
marina87 schreef:Eensch met Smurffie. :)

Wat voegt dit nou toe?

En dit? 8)

marina87
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor marina87 » 17 sep 2007 13:35

Ik dacht het, jij zegt het :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 17 sep 2007 13:38

marina wat heb je weer een heerlijke avatar !

maar back on topic ! ik ben het met smurfsel :mrgreen: eensch :wink:

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 17 sep 2007 13:38

marina87 schreef:Ik dacht het, jij zegt het :mrgreen:

Wat een telepathie vandaag 8)

Terug naar “Archief”