Oh en ehm, in mijn familie is het gelukkig ook niet zo, mijn ouders zijn wel gewend dat er niet te vroeg word getrouwd.... sowieso mode in onze familie.... we zijn echte levensgenieters en dan trouw je natuurlijk niet zo jong

Moderator: Moderafo's
Atheist1984 schreef:Lalage schreef:Dus jij geeft je helemaal over aan iemand zonder dat je er nog 100% voor gaat... dat lijkt me mij dan weer vreemd.
Ik ga wel 100% voor haar als ik later ga samenwonen. Alleen als je nooit bij elkaar hebt gewoond dan kan je als je dat wel gaat doen erachter komen dat het toch niet de ""ware"" is. Omdat er zich allerlei problemen voordoen. Ik bedoel, als je samenwoont dan zit je heel veel bij elkaar. Je moet samen het huishouden doen en allerlei anderen dingen regelen. En bij sommige mensen loopt dat wel eens fout. En je kan er maar beter achter komen dat het niks word voordat je getrouwd bent dan als je al getrouwd bent. Logisch toch.
Memmem schreef:Dus samenwonen is toch wel wat vrijblijvender dan wanneer je getrouwd bent?
Atheist1984 schreef:Memmem schreef:Dus samenwonen is toch wel wat vrijblijvender dan wanneer je getrouwd bent?
Je zit nog niet zo vast aan elkaar als je getrouwd bent. Wat wil je nou dat mensen doen? Dat ze er achter komen tijdens hun huwelijk dat hun relatie toch niet zo goed is als ze dachten, met alle gevolgen van dien, of dat ze eerst een tijdje bij elkaar wonen als expiriment om te zien hoe goed hun relatie is? Want mensen die nog nooit bij elkaar hebben gewoont en gaan trouwen en bij elkaar gaan wonen nemen namelijk nogal een risico. Want als je niet bij elkaar woont zit je niet zo vaak op elkaars lip. De zus van mn vriendin is er sinds een aantal maanden achter gekomen dat hun relatie toch niet zo goed was als ze dachten. Terwijl ze al 2 jaar verkering hadden. Dus dat zegt nog helemaal niks! Stel je voor dat ze getrouwd waren geweest?? Dan hadden ze nu moeten scheiden. Je kan maar beter eerst samen wonen voordat je trouwt.
liefie schreef:mijn vriend en ik hebben bewust gekozen om te trouwen. Wij vinden bij samenwonen net of je niet zeker van elkaar ben en dat je daarom maar ga samenwonen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten