Katlheen schreef:Ik woon nu ook samen en ga binnenkort trouwen. Voor ons was het gewoon praktisch om alvast te gaan samenwonen. Maar verder, het wordt net gedaan alsof je bij samenwonen makkelijker uit elkaar zou gaan. Sorry hoor, maar de meeste mensen die beginnen met samenwonen nemen hun relatie serieus en zullen ook vechten voor hun relatie als het wat moeilijker gaat. Net alsof je dat alleen maar zou doen wanneer je een papiertje hebt getekend enzo. Natuurlijk heeft trouwen een bepaalde dimensie, anders zou ik het ook niet doen. Maar getrouwd of niet, ik vecht gewoon ook voor mijn relatie. Je deelt samen een huishouden en alles wat erbij komt kijken, net als in een huwelijk. Stap je echt niet zomaar uit hoor.
En jong trouwen, ik heb die ervaring niet, ik ben tenslotte alweer een oude bok van 30, en mijn partner is 29. Maar daarom trouwen we wel sneller dan veel anderen die al jong een relatie hebben gekregen. Dat heeft dus wel met ouder en wijzer worden te maken. Na diverse mislukte relaties zag ik deze relatie aan, en zag dat het goed was. En dat deelt mijn partner ook.
Hallo Kathleen, ik vind dat je wel gelijk hebt !! Ook al woon je eerst samen voordat je gaat trouwen of niet, je vecht toch voor je relatie!!
Wij zijn allebei best jong getrouwd (21 en 23), mijn collega's zeggen: "Tss.. nu al?? Wil je niet genieten? Wil je je niet uitleven???" Ehhh... nee

trouwens genieten kan je samen ook, da's mijn mening

Wij zijn na een relatie van anderhalf jaar getrouwd, genoeg tijd om elkaar te leren kennen. En bovendien wisten we eigenlijk meteen dat het goed zat...
Ik heb een eerdere mislukte relatie van anderhalf jaar achter de rug, ik wist ergens in mijn achterhoofd dat hij niet de ware was. Uitleggen kan ik het helaas niet, maar ik wist het gewoon. Hij wilde mij in een psychische inrichting hebben en dat ik hulp zou zoeken omdat ik dingen uit het verleden nog niet verwerkt zou hebben, terwijl HIJ ze juist bij mij naar boven bracht !!
Ik vocht voor de relatie omdat ik dacht dat het ooit wel eens goed zou komen. Uiteindelijk is het via de telefoon uit gegaan "ik heb eigenlijk nooit van je gehouden"

dus ja... zo kan het ook gebeuren. Ik heb er wel heel veel van geleerd. We hebben elkaar nu zelfs al een keer ge-emaild. Wraak koester ik niet meer. Waarom zou ik ? Het is vergeven en vergeten. Klaar... maar nu ontopic
Mijn collega wil juist niet trouwen (woont al zo'n 4 jaar samen, relatie van ongeveer 7 jaar dacht ik uit m'n hoofd). Ze vindt trouwen zo definitief, ze zegt: "Eerst maar even kijken of het goed gaat." en "trouwen?? Nee joh, dan zit ik helemáál aan hem vast."

ehhh... zou je denken ??