Jo'tje schreef:Tante Tortel, zoals jij het stelt is dus iedere vorm van voorkomen dat je zwanger wordt al zo'n beetje abortus. Zijn zij állen geteld? Ook die ene keer dat je geen seks hebt gehad in je vruchtbare periode ging er een eitje verloren.. abortus? Het had immers bevrucht kunnen worden..
Dan heb je niet goed gelezen. Ik spreek van een nieuw leven vanaf het moment dat het eitje en het zaadje zijn samengesmolten.
Op zichzelf staand zijn een zaadje en een eitje eigenlijk gewoon niets.
Dus ik spreek niet van abortus als er geen samensmelting is geweest en dat lijkt mij ook de enige juiste opvatting.
Marnix schreef:En waar baseer je dat op? Jij schijnt HET antwoord te weten op een vraag waar wetenschappers al jarenlang het niet over eens zijn. Maar voor jou is het in 1 keer duidelijk. Onderbouw het eens. Je zegt alleen maar wat je zelf hebt aangenomen, maar zonder het te onderbouwen.
Mijn onderbouwing heb je al kunnen lezen. Alleen is dat blijkbaar niet goed genoeg voor jou. Wetenschappers bekijken het vanuit een ander gezichtspunt dan ik en vele anderen. Zij noemen een kindje van 24 weken nog een klompje cellen!
Love2 schreef:Ik vind dat hier idd soms een beetje word doorgeslagen. Ik volg dit onderwerp al een tijdje met gemengde gevoelens.
Aan het begin van dit onderwerp word bijv. naar voren gebracht dat stelletjes die voor het huwelijk met elkaar naar bed gaan, domweg slap zijn of geen afspraken gemaakt zouden hebben. Ik vind dit ronduit belachelijk maar ook beschamend om zo'n opmerking te plaatsen. 'Wie van u zonder zonde is, werpe de eerste steen'. Ik ben niet direct voor seks voor het huwelijk, ik vind dat God het bedoeld heeft voor het huwelijk, maar is seks voor het huwelijk dan een grotere zonde dan bijv. liegen? Zou God onderscheid maken qua grootte van zonden?
Heeft iemand hier gezegd dat het een grotere zonde is dan andere? Mag zonde geen zonde genoemd worden?
Love2 schreef:Ik erger me in het bijzonder aan de uitspraken van tante-tortel. Dit is niet bedoeld als aanval, maar waar mag jij je opleiding dan wel niet gevolgd hebben? Ik ben net zoals jij kraamverzorgster van beroep, maar ik vind het erg dat je zegt dat de MAP en de gewone pil dezelfde werking hebben. En dus degenen die tegen de MAP zijn en voor de pil, ronduit al door jou veroordeeld zijn.
Ik heb dat nergens zo gezegd! Ik heb wel degelijk een verschil aangegeven. Al is het gewoon wel zo dat ze allebei in ieder geval voorkomen dat er een eventueel bevrucht eitje zich kan innestelen.
Maar bij de MAP is dat de hoofdwerking en bij de ACP is dat een derde werking. Voor het geval de eerste twee werkingen falen.
Verder heb ik ook niemand veroordeeld.
Dat is wat jij er van maakt. En jij bent degene die mij veroordeeld.
Maar ik ben inderdaad tegen het gebruik van beide.