Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2007 08:46

Dat is ook niet geheel onbelangrijk ;)

Ik draag eindverantwoording voor de zorg die door het team wordt geleverd aan 4 zorgvragers. Ik vind het heerlijk deze baan te hebben. Je doet tenminste ook nog andere dingen dan alleen maar op dee groep begeleiden. Je mag contacten met alle facetten van de zorg die nodig zijn bij die zorgvrager. Van bijv. logopedie krijgen wij in het team veel vertrouwen om zelf dagprogramma's in elkaar te zetten. Dat is echt leuk werk.
Ik delegeer ook dingen naar andere collega's. Je moet het ten slotte met z'n allen doen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 sep 2007 19:21

Ik stond gistreren gedeeld verantwoordelijke met een gediplomeerd collega (ben 1ste jaars leerling, heb helpende) de collega had eigenlijk nog nooit op de afdeling gestaan. Aangezien ik de meest ervaren zuster was op de afdeling ben, heb ik haar er met medicijnen, wondjes, behandelingen, pleisters, en sondevoeding er door heen gesleept. Oké, het zijn niet mijn taken, ik mag het officieel niet doen. Maar waarom zou ik haar laten tobben als ik het ook weet ? Tenslotte is zij gediplomeerd, KAN eigenlijk geen verantwoordelijke diensten draaien (qua geestelijke gezondheid) maar door personeelstekort moest het toch gebeuren. En 't is goedgekomen :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 14 sep 2007 19:46

Gesprek was vrij pittig, vond het best vervelend die vragen. Maar dat was de vorige keer ook en toen was ik aangenomen. Dus goede hoop en vanmorgen belde ze dat ze door willen. Deze maand waarschijnlijk nog een arbeidsvoorwaardegesprek en dan per 1 december voor 12 uur in de week vaste nachtdienst!!!!! \:D/ \:D/
Mn huidige werkgever ed is nog niet op de hoogte dus ik hoop dat ze hier niet mee lezen :mrgreen:

Weet alleen nog niet hoeveel ik ga verdienen maar tegen het minimum loon wat ervoor staat zou ik bijna nog 'ja' zeggen zo graag wil ik die baan :wink: En wat voor contract ik krijg weet ik ook nog niet, maar dat zien we nog wel... Het belangrijkste is binnen :P

Een verantwoordelijke functie of leidinggevend lijkt mee heel erg leuk maar daar moet je gewoon veel meer uren voor draaien. Als ik Sarah niet had gehad was ik waarschijnlijk door gegaan voor de kader opleiding om unithoofd te worden, lijkt me echt een leuke taak (soms ook erg moeilijk maar uitdagend :wink: )
Sarah opvoeden is ook uitdagend genoeg opt moment :lol:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 18 sep 2007 16:29

Spannend lammetje !!! Ik hoop dat alles lukt bij je nieuwe baan !! :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 sep 2007 16:38

ik begin donderdag weer een dagje op school na bijna 8 maanden of zo ga nu het derde jaar in.
Zag er ontzettend tegenop omdat ontzettend veel opdrachten zijn maar heb van een collega die een maand of 4 terug gediplomeerd is alle opdrachten gekregen!!
en daar ben ik echt blij mee want nu heb ik voorbeelden gisteravond moest ik oppassen en toen heb ik 5 zorgvragers geheel uitgewerkt!! was veel werk heb iets van 25 kantjes geschreven! gelukkig typt mijn vriend alles uit die kan dat super snel.
Heb nu weer een goed gevoel over school en hoop over een maand of 7 gediplomeerd verzorgende IG zal zijn!!
Op het werk is het super druk en weer vanalles meegemaakt. Er is een zuster best snel dementerend geworden en die draagt een pruik. Nu hebben we ook een zuster die zwakbegaaft is en die zei tegen de zuster nou zet je hoed eens op (die had ze weer afgedaan) zei die dementerende zuster ja en jij moet je bek houden!!! :mrgreen:
Echt we lagen dubbel van het lachen op tafel en het eerste kwartier kon niemand iets zeggen!!!
Geweldig die opmerkingen terwijl ze zulke dingen echt niet toestaan in het klooster! :lol: :lol:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 sep 2007 16:42

spannende tijden Lammetje.

sommige opmerkingen zijn wel leuk.
We moesten net iemand achter slot zetten en toen zong een ander: daar wordt op de deur geklopt.
De bewoner, die nu nog achter slot zit, was enorm op zijn deur aan het trommelen :mrgreen:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 18 sep 2007 16:53

Succes Liefie!! Is altijd een heel gedoe, al die opdrachten maar als het eenmaal af is ook wel lekker!!

Morgen om 11 uur gesprek maar dat komt allemaal wel goed. Ben alleen erg benieuwd hoe mijn huidige werkgever gaat reageren op mijn ontslag... :P

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 19 sep 2007 09:16

Das echt leuk om mee te maken liefje

lammetje over 45 min is het zo ver!! duim duim!!
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 19 sep 2007 09:47

Je baas zal wel niet heel blij zijn.
Als ik kijk hoe enorm ze bij ons steeds balen aangezien ze er amper goed nieuw personeel voor terug kunnen vinden.

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 19 sep 2007 17:20

Hoorde gister aan het begin van m'n late dienst dat er gistermorgen een meisje uit Rijssen is verongelukt... was op weg naar huis na de nachtdienst, op verkeerde weghelft geraakt. Vreselijk zeg...
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 19 sep 2007 21:44

Jah ik hoorde het gistermiddag ook op m'n werk!! Is echt verschrikkelijk!

Toen ik gistermiddag thuis kwam, hoorde ik dit bericht ook van alle kanten.

Vanavond drukke bedoening gehad. Het ziekenhuis ligt vol, dus nu krijgen wij alle opname's. We hebben 8 spoedopname's gehad. Van vanalles en nog wat. We hadden ook nog 6 patiënten die terug kwamen van de ok. Pff.... gelukkig heb ik nog wel m'n werk kunnen afronden. En ik heb nog heel even kunnen zitten om te eten. Maar daar is ook alles mee gezegt.
Afbeelding

Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 21 sep 2007 10:00

vpk schreef:Hoorde gister aan het begin van m'n late dienst dat er gistermorgen een meisje uit Rijssen is verongelukt... was op weg naar huis na de nachtdienst, op verkeerde weghelft geraakt. Vreselijk zeg...

vorig jaar is mijn buurmeisje ook verongelukt na een nachtdienst... :cry:
om deze reden ben ik ook in Hilversum gaan wonen en niet gaan heen&weer reizen
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2007 07:21

Nou, ik ga de stap wagen om bij een andere zorg instelling te gaan werken en naar een andere plaats te gaan. Dus ik moet nu van alles regelen, zoals: kamer, opzeggen van m'n baan, verhuizen etc. :?

Maaike

Berichtdoor Maaike » 22 sep 2007 07:45

Waar ga je heen, Evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 22 sep 2007 16:02

amersfoort.

Terug naar “Archief”