tante-tortel schreef:Marnix schreef:jamillah schreef:Marnix schreef:tante-tortel schreef:Je kunt o.a. dit lezen: Hoe werkt de morning-afterpil?
De morning-afterpil bevat een hormoon (levonorgestrel) dat het innestelen van een bevruchte eicel in de baarmoeder voorkomt. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt hoe beter, uiterlijk binnen 72 uur na het onbeschermde vrijen
bron:
http://nhg.artsennet.nl/uri/?uri=AMGATE ... 1214734920
Kortom, mijn post is wel relevant Jamilla. De kern was dat de discussie is: Wanneer begint het leven, bij samensmelting van zaadcel en eicel of bij innesteling. Daar is de medische wereld over verdeeld.
Ik wilde je beargumentatie niet in twijfel trekken heur, maar het verschil tussen de map en 'de pil' was me nog niet helemaal duidelijk, vandaar.
Oke

Bij de Pil noemde ik 3 werkingen, 2 niet verkeerde werkingen en een derde werking die wel discutabel is. Wat de MAP doet ik puur dat derde discutabele punten: Innesteling van een bevruchte eicel voorkomen. En dan kom je dus bij de vraag uit. Begint het leven bij de innesteling in de baarmoeder, of al bij de bevruchting? Mensen die het laatste zeggen zullen tegen de MAP zijn en vaak ook tegen de pil. De andere groep zal aanvoeren dat je op zo'n manier altijd wel van leven kan spreken, een zaadcel is immers ook al een vorm van leven dat ook geen kans krijgt als er bijv. een condoom wordt gebruikt.
Ik denk dat wij als Christenen nooit kunnen zeggen dat het niet vanaf het eerst begin al leven is.
We hoeven er alleen maar de Bijbel op na te slaan en dan lees ik in
Psalm 139:
13 Want Gij hebt mijn nieren gevormd,
mij in de schoot van mijn moeder geweven.
14 Ik loof U, omdat ik gans wonderbaar ben toebereid,
wonderbaar zijn uw werken;
mijn ziel weet dat zeer wel.
15 Mijn gebeente was voor U niet verholen,
toen ik in het verborgene gemaakt werd,
gewrocht in de diepten van het aardrijk;
16 uw ogen zagen mijn vormeloos begin;
in uw boek waren zij alle opgeschreven,
de dagen, die geformeerd zouden worden,
toen nog geen daarvan bestond.
17 Hoe kostelijk zijn mij uw gedachten, o God,
hoe overweldigend is haar getal.