Islam & Christendom, hoe moeten we met elkaar omgaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 12 sep 2007 13:41

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2007 14:29

Misschien zou er eens wat minder over de islam gekakeld moeten worden, maar meer over zinvolle integratie van nieuwkomers. Vaak wordt gedacht dat alle criminelen islamitische Marokkanen zijn, waardoor alles op de islam wordt afgeschoven. Dat is natuurlijk onzin.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 12 sep 2007 15:25

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
.

bmwijnand
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bmwijnand » 12 sep 2007 17:30

Misschien moet er eerst nog over de vraag gesproken worden of integratie uberhaupt wel kan werken.
"Science without religion is lame, religion without science is blind." -- Albert Einstein

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 12 sep 2007 17:31

Smurffie schreef:Het kromme is dat er in de Bijbel staat dat je je eigenlijk niet moet inlaten met ongelovigen (of is dat bedoeld ivm. het huwelijk?), maar Jezus zat wel met hen aan tafel. Dan verkies ik idd. liever Zijn voorbeeld te volgen en daar heb ik totaal geen moeite mee. (Er vanuitgaande dat elke religie naast het christendom als ongeloof wordt gezien)

Hij zat daar omdat zij "ziek" waren en de Medicijnmeester van node hadden, niet met de boodschap dat als ze Hem respecteerden, ze wel hunzelf mochten blijven, dus "ziek".

Markus 2:15 En het geschiedde, als Hij aanzat in deszelfs huis, dat ook vele tollenaren en zondaren aanzaten met Jezus en Zijn discipelen; want zij waren velen, en waren Hem gevolgd.
16 En de Schriftgeleerden en de Farizeen, ziende Hem eten met de tollenaren en zondaren, zeiden tot Zijn discipelen: Wat [is] [het], dat Hij met de tollenaren en zondaren eet en drinkt?
17 En Jezus, [dat] horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den
medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 12 sep 2007 18:04

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 sep 2007 18:07

bmwijnand schreef:Misschien moet er eerst nog over de vraag gesproken worden of integratie uberhaupt wel kan werken.

Ik ken in mijn directe omgeving twee uitstekend geïntegreerde mensen die pas op latere leeftijd in Europa kwamen wonen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 12 sep 2007 20:47

Optimatus schreef:Misschien zou er eens wat minder over de islam gekakeld moeten worden, maar meer over zinvolle integratie van nieuwkomers.

En waarom denk je dat die twee zaken volkomen seperaat besproken kunnen worden?

Optimatus schreef:Vaak wordt gedacht dat alle criminelen islamitische Marokkanen zijn, waardoor alles op de islam wordt afgeschoven. Dat is natuurlijk onzin.
Misschien, wel kunnen we stellen dat alle criminele Marokkanen, op een handvol uitzonderingen na, zichzelf beschouwen als moslim.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 22 sep 2007 14:38

knip
Laatst gewijzigd door zahra op 23 sep 2007 02:16, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 22 sep 2007 19:55

zahra schreef:misschien is hun geloof wel zwak,maar geloven ze toch wel in 1 God en de profeet Mohammed, dus dan zijn ze moslim..en ook belangrijk dat het jongeren zijn, een jongere is heel wat anders dan een volwassene

ik kende trouwens vroeger ook wel een hoop vreselijke onaardige rottige Christenjongeren, die zichzelf toch ook wel Christen noemde of ger.Gemmer of Oud-Ger.Gemmer
ik heb op een refo school gezeten, dus ik weet er alles van
sommige waren duivels gewoon, en keken enorm op andere neer(vooral buitenlanders moslims e.d)
die 4 jaar op die school waren de rottigste jaren uit mijn leven kan ik wel zeggen, toen al voelde ik me niet thuis, tussen die vreselijke schijnheilige jongeren

dus alstjeblieft, de Christen jongeren zijn geen ene haar beter dan de moslimjongeren, in Urk is paar maanden geleden zomaar een Afrikaanse asielzoeker bijna vermoord door een stel Christen Urkers, ze sloegen hem in elkaar en wouden hem in het water gooien terwijl hij niet kon zwemmen, net op tijd kwam een ouderling(zoiets) van hun kerk voorbij en toen stopte het gelukkig, gewoon uit puur racisme
uit betrouwbare bron weet ik dat het Christenjongeren waren

Ja, dat heb ik geloof ik wel eens vaker van je gehoord. Overigens zeg je stellig dat het christenjongeren waren (zou best kunnen) maar zwak je een beetje af dat het een ouderling was die er tussen kwam (woordje 'zoiets'). Zegt ook wel weer iets.

Je ervaringen op een refoschool zijn jammer, maar staat natuurlijk in schril contrast met de vele criminele daden van moslimjongeren. En ze noemen zich inderdaad moslim. Daarmee beweer ik niet dat christenjongeren beter zijn dan moslimjongeren. Wel is het gewoon een feit dat er problemen zijn met moslimjongeren (vooral in de 'grote' steden. Dat ontkennen zou gewoon naïef zijn.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 sep 2007 02:13

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 23 sep 2007 21:35

zahra schreef:En zo is het met die vervelende refo jongeren ook, dat zijn ook jongeren die volgens mij helemaal niet echt geloven, tenminste ze vonden het altijd stoer om te vloeken of te stelen, en lekker overal tegen aan te schoppen
Op refo scholen word ook vollop gestolen, en je was daar pas populair als je het minst refoachtige was :roll: ik was ook best populair in de klas, omdat ik er niet echt refoachtig uitzag, en niet zulke strenge ouders had..maar ik gedroeg me altijd wel netjes en normaal, en vond die schijnheiligheid walgelijk

Je hebt het over refo-scholen, bijvoorbeeld dat er volop gestolen wordt. Op hoeveel refo-scholen heb je gezeten, als je zo'n uitspraak doet?
And I love you

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 23 sep 2007 22:28

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 sep 2007 00:45

zahra schreef:op 1 hele grote in Amersfoort(het van Lodensteyn College)

ik denk niet dat het op de Driestar enz. heel anders is, jongeren zijn gewoon jongeren, welk geloof of afkomst ze ook hebben

op elke middelbare school zijn er problemen met jongeren.. de refo jongeren zijn daarbij zeker geen heilige boontjes

Dat klinkt al heel wat anders gelukkig. Daarnet leek het net alsof refo-scholen het ergste waren van allemaal. Gelukkig trek je het nu wat breder.
And I love you

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 24 sep 2007 00:49

Wat opmerkelijk is is dat bij vele refo dorpen veel racisme is, zelf heb ik er ervaring mee en kom ik ook uit een refo dorp, maar hoewel het refo gedeelte steeds meer begint te verdwijnen omdat de jongeren van tegenwoordig steeds rebelser worden :).

Terug naar “[Religie] - Open forum”