Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Smurffie schreef:Het kromme is dat er in de Bijbel staat dat je je eigenlijk niet moet inlaten met ongelovigen (of is dat bedoeld ivm. het huwelijk?), maar Jezus zat wel met hen aan tafel. Dan verkies ik idd. liever Zijn voorbeeld te volgen en daar heb ik totaal geen moeite mee. (Er vanuitgaande dat elke religie naast het christendom als ongeloof wordt gezien)
Markus 2:15 En het geschiedde, als Hij aanzat in deszelfs huis, dat ook vele tollenaren en zondaren aanzaten met Jezus en Zijn discipelen; want zij waren velen, en waren Hem gevolgd.
16 En de Schriftgeleerden en de Farizeen, ziende Hem eten met de tollenaren en zondaren, zeiden tot Zijn discipelen: Wat [is] [het], dat Hij met de tollenaren en zondaren eet en drinkt?
17 En Jezus, [dat] horende, zeide tot hen: Die gezond zijn, hebben den
medicijnmeester niet van node, maar die ziek zijn. Ik ben niet gekomen, om te roepen rechtvaardigen, maar zondaars tot bekering.
Optimatus schreef:Misschien zou er eens wat minder over de islam gekakeld moeten worden, maar meer over zinvolle integratie van nieuwkomers.
Misschien, wel kunnen we stellen dat alle criminele Marokkanen, op een handvol uitzonderingen na, zichzelf beschouwen als moslim.Optimatus schreef:Vaak wordt gedacht dat alle criminelen islamitische Marokkanen zijn, waardoor alles op de islam wordt afgeschoven. Dat is natuurlijk onzin.
zahra schreef:misschien is hun geloof wel zwak,maar geloven ze toch wel in 1 God en de profeet Mohammed, dus dan zijn ze moslim..en ook belangrijk dat het jongeren zijn, een jongere is heel wat anders dan een volwassene
ik kende trouwens vroeger ook wel een hoop vreselijke onaardige rottige Christenjongeren, die zichzelf toch ook wel Christen noemde of ger.Gemmer of Oud-Ger.Gemmer
ik heb op een refo school gezeten, dus ik weet er alles van
sommige waren duivels gewoon, en keken enorm op andere neer(vooral buitenlanders moslims e.d)
die 4 jaar op die school waren de rottigste jaren uit mijn leven kan ik wel zeggen, toen al voelde ik me niet thuis, tussen die vreselijke schijnheilige jongeren
dus alstjeblieft, de Christen jongeren zijn geen ene haar beter dan de moslimjongeren, in Urk is paar maanden geleden zomaar een Afrikaanse asielzoeker bijna vermoord door een stel Christen Urkers, ze sloegen hem in elkaar en wouden hem in het water gooien terwijl hij niet kon zwemmen, net op tijd kwam een ouderling(zoiets) van hun kerk voorbij en toen stopte het gelukkig, gewoon uit puur racisme
uit betrouwbare bron weet ik dat het Christenjongeren waren
zahra schreef:En zo is het met die vervelende refo jongeren ook, dat zijn ook jongeren die volgens mij helemaal niet echt geloven, tenminste ze vonden het altijd stoer om te vloeken of te stelen, en lekker overal tegen aan te schoppen
Op refo scholen word ook vollop gestolen, en je was daar pas populair als je het minst refoachtige wasik was ook best populair in de klas, omdat ik er niet echt refoachtig uitzag, en niet zulke strenge ouders had..maar ik gedroeg me altijd wel netjes en normaal, en vond die schijnheiligheid walgelijk
zahra schreef:op 1 hele grote in Amersfoort(het van Lodensteyn College)
ik denk niet dat het op de Driestar enz. heel anders is, jongeren zijn gewoon jongeren, welk geloof of afkomst ze ook hebben
op elke middelbare school zijn er problemen met jongeren.. de refo jongeren zijn daarbij zeker geen heilige boontjes
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten