Hoe reageer jij als je broer/vriend vertelt dat hij homo is?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 sep 2007 08:18

jamillah schreef:Calvin, je bent geen homo zeker?

Jawel, ik ben wel degelijk mens.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 sep 2007 08:22

Dus eigenlijk heb je een dubbele last op je schouder? Je bent homo, kinderloos en niet getrouwd?

Zomaar een speculatie hoor..

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 sep 2007 08:34

jamillah schreef:Dus eigenlijk heb je een dubbele last op je schouder? Je bent homo, kinderloos en niet getrouwd?

Ik ben gelukkig getrouwd en vader. Ben je bereidt naar zo'n iemand zn mening te luisteren of doe je dat gelijk af als flauwekul?

Als ik zo deze discussie doorlees ....

- Het gaat om gevoelens die niet bevredigd kunnen worden omdat een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht bijbels niet is toegestaan. Dat is inderdaad een zwaar kruis. Ik gaf echter aan dat ze niet de enige zijn die op het gebied van het sexuele/relatie een kruis te dragen hebben. Een vrijgezelle man heeft ook zijn sexuele begeerten die echter niet vervuld kunnen worden (wel naar de normen van de wereld, maar niet naar de bijbelse normen). Zo vreemd lijkt mij deze vergelijking niet.
- Is er nog het besef dat een relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht de Heere een gruwel is? Een daadwerkelijke relatie moeten we dan ook afwijzen. Er wordt namelijk wel erg gemakkelijk grappig over gedaan.
- Mij valt op dat homo's vaak een overmatige belangstelling voor zichzelf hebben. Erg ik gericht. Dat vind ik ook vaak in de homo discussies tot uiting komen. Men profileert zich vaak wel erg.

Riska

Berichtdoor Riska » 12 sep 2007 09:00

Ik vind dit een onzinnige discussie, waarbij ik sterk het gevoel heb dat het allemaal niet serieus genomen wordt.
Ik ben het ermee eens dat een enkeling onder de homo's er teveel drama van maakt en de aandacht voortdurend op zichzelf vestigt.
In bepaalde eigen kringen ervoor uitkomen is goed, bij mensen die men niet zo goed kent is dat niet nodig.
Voor veel mensen is het heel moeilijk ervoor uit te komen binnen kerkelijke gemeenschappen. Maar wel eens nodig, want soms worden er besmuikt opmerkingen gemaakt die voor de persoon kwetsend en verdrietig kunnen zijn.
Ik ken nogal wat mensen die homo of lesbisch zijn. Zij worden ronduit gerespecteerd, om hoe zij in de maatschappij staan, zonder telkens de aandacht te vragen voor hun geaardheid.

Het enige wat ik persoonlijk jammer vindt is die botentocht en andere gay-parades, dat is de uiterste grenzen opzoeken en doet naar mijn gevoel vaak geen goed aan de acceptatie.

Calvin's opmerking getuigt naar mijn gevoel van weinig inlevingsvermogen wat het betekent om ervoor uit te komen, zeker in een wereld die zo langzamerhand weer veel intoleranter wordt naar mensen met deze geaardheid...

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 sep 2007 09:04

Riska schreef:Calvin's opmerking getuigt naar mijn gevoel van weinig inlevingsvermogen wat het betekent om ervoor uit te komen, zeker in een wereld die zo langzamerhand weer veel intoleranter wordt naar mensen met deze geaardheid...

Nou, met jouw posting kan ik anders wel instemmen.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 sep 2007 09:23

Calvin schreef:
jamillah schreef:Dus eigenlijk heb je een dubbele last op je schouder? Je bent homo, kinderloos en niet getrouwd?

Calvin schreef:Ik ben gelukkig getrouwd en vader. Ben je bereidt naar zo'n iemand zn mening te luisteren of doe je dat gelijk af als flauwekul?

Wat een onzin.

Als ik zo deze discussie doorlees ....

Calvin schreef:- Het gaat om gevoelens die niet bevredigd kunnen worden omdat een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht bijbels niet is toegestaan. Dat is inderdaad een zwaar kruis. Ik gaf echter aan dat ze niet de enige zijn die op het gebied van het sexuele/relatie een kruis te dragen hebben. Een vrijgezelle man heeft ook zijn sexuele begeerten die echter niet vervuld kunnen worden (wel naar de normen van de wereld, maar niet naar de bijbelse normen). Zo vreemd lijkt mij deze vergelijking niet.
- Is er nog het besef dat een relatie tussen mensen van hetzelfde geslacht de Heere een gruwel is?

Waarom moeten mensen elkaar van alles verbieden, en moeilijk maken, zolang zij niemand daarmee niemand iets misdoen.
Calvin schreef:- Mij valt op dat homo's vaak een overmatige belangstelling voor zichzelf hebben. Erg ik gericht. Dat vind ik ook vaak in de homo discussies tot uiting komen. Men profileert zich vaak wel erg.

Ken je deze mensen erg goed?
Mijn ervaring is juist dat zij helemaal niet ik gericht zijn, vele anderen kunnen nog heel veel van hen leren, ik heb dan ook liever met hen te doen, dan met jou

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 sep 2007 09:33

Hmz, ik geloof niet dat Calvin het helemaal niet zo rot bedoelt heur :)

Vermoedelijk ben ik het over het algemeen met hem eens dat er soms tèveel aandacht is voor homoseksualiteit. Zoals bepaalde organisaties die er wel voor homo's zijn, maar ze tegelijkertijd in een hokje plaatsen, omdàt ze homo zijn.

Net zoiets als het ex-moslimcomité, waar andere ex-moslims weer tegen protesteren omdat het gewoon niet nodig is. Dat je van je geloof afstapt; prima, maar moet dat zonodig groots in de media? Zo kijk ik ook tegen dergelijke homo-organisaties aan.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Calvin » 12 sep 2007 10:01

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 sep 2007 11:09

En daarom zou iedereen dat moeten vinden :roll:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 sep 2007 11:21

Calvin schreef:- Mij valt op dat homo's vaak een overmatige belangstelling voor zichzelf hebben. Erg ik gericht. Dat vind ik ook vaak in de homo discussies tot uiting komen. Men profileert zich vaak wel erg.

dan ken jij ws te weinig homo's!! die begrijpen je teminsten en kan je gewoon mee praten!!

k denk dat een vrouw er dan anders tegenaankijkt dan een man.... die conclusie trek ik dan maar!!

Cisca

Berichtdoor Cisca » 12 sep 2007 11:26

paprikameisje2 schreef:

dan ken jij ws te weinig homo's!! die begrijpen je teminsten en kan je gewoon mee praten!!

k denk dat een vrouw er dan anders tegenaankijkt dan een man.... die conclusie trek ik dan maar!!

Helemaal met je eens PPM :D

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 sep 2007 11:39

Cisca schreef:En daarom zou iedereen dat moeten vinden :roll:

Dat zegt hij toch niet? :shock:

Overigens kan ik me ook vinden in het stuk van ds. Eckeveld. Het is absoluut geen ongenuanceerd stuk, maar gewoon heel duidelijk hoe hij erover denkt. Bovendien vraagt hij om begrip en respect voor je homofiele medemens.

Cis, heb je het wel gelezen? :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 sep 2007 12:22

jammer dat precies in zijn gemeente een jongen totaal niet er voor uit kon komen en er veel onbegrip er voor was.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 12 sep 2007 12:33

Gerdien B. schreef:jammer dat precies in zijn gemeente een jongen totaal niet er voor uit kon komen en er veel onbegrip er voor was.

Dat weet ik dan weer niet :wink:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 12 sep 2007 12:47

hij was een goede vriend van mij maar heeft daardoor met iedereen van die gemeente op een gegeven moment gebroken. Nu heb ik weer af en toe contact met hem. Die jongen is echt diep gegaan en daardoor een wat sceptisch reactie. Mooi gezegt, maar nu de praktijk nog!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Terug naar “Archief”