Moderator: Moderafo's
pluisje23 schreef:Je kan een monogame relatie hebben maar je weet nooit zeker wat je partner voordat hij/zij jou kende heeft uitgespookt dus de kans op een soa of hiv is er altijd!
Wat dat betreft hebben die vreselijk achterhaalde, achterlijke en moralistische opvattingen die sommige ouderwetse christenen erop nahouden wel zo hun voordelen....pluisje23 schreef:Een goede reclame die toevallig nu op t.v is: Ik vertrouw me partner wel maar zijn exen niet!
de_bisschop schreef:Als ik op internet zoek naar een MAP, staat er bij de pil die je gewoon zo bij de drogist kunt halen niet bij dat het abortus is. Het voorkomt het samensmelten van de eicel en de zaadcel (mits hij binnen 12 uur na de gemeenschap geslikt wordt) En daarbij staat er ook vermeld dat de pil absoluut geen kwaad kan voor de vrucht, wil het geval dat je al zwanger was of dat alsnog zou worden. Dit kan ik dus zelf niet zien als een abortus, of zit ik er dan ver naast? Het lijkt mij dat je deze pil dus kan slikken, zou het fout gegaan zijn.
Jo'tje schreef:Help, daar gaan we weer.
Argumenten? Bron?
Boekenlezer schreef:pluisje23 schreef:Je kan een monogame relatie hebben maar je weet nooit zeker wat je partner voordat hij/zij jou kende heeft uitgespookt dus de kans op een soa of hiv is er altijd!
O, wat is de seksuele revolutie toch een gewèldige vooruitgang!
Wat zijn we blij dat die heeft plaats gevonden!![]()
tante-tortel schreef:Welke bron vermeld jij dan bij jou beweringen? Behalve bij een klein stukje wikipedia?
Iedereen kan toch gewoon zelf lezen wat er staat op de bijsluiter van de anticonceptiepil of in dit geval de morning after pil?
Of gewoon even google?
Marnix schreef:Hm die discussie is al eens eerder gevoerdNog even een korte samenvatting:
De pil werkt op 3 manieren:
1. Het blokkeert de ovulatie
2. Het maakt het slijm in de baarmoederhals dikker waardoor de zaadcel minder moeilijker bij de eicel kan komen.
3. Het maakt de baarmoeder minder geschikt voor de acceptatie van een bevruchte eicel.
Punt 1 en 2 zijn overduidelijk geen vorm van abortus. Bij punt 3 ligt het wat anders. De ethische discussie die hierover gevoerd wordt draait om de volgende vraag: Is er sprake van leven op het moment dat een eicel bevrucht is, of is er spake van leven als de bevruchte eicel zich innestelt in de baarmoederwand. In het eerste geval is er geen sprake van abortus, in het andere geval niet. De kans dat bij pilgebruik toch sprake is van bevruchting is overigens heel klein. Maar goed, dat is het discussiepunt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten