Moderator: Moderafo's
Machiavelli schreef:Is het dan niet beter om onze verantwoordelijkheid ook uit te breiden tot ook gebieden/gevallen ipv. ook in Israel en de Palestijnse gebieden de verantwoordelijkheid niet te nemen?Optimatus schreef:Die verantwoordelijkheid wordt nogal selectief toegepast, als je het mij vraagt. Ik stond op zaterdag 1 september temidden van het resultaat van het niet willen dragen van verantwoordelijkheid. De foto is te gruwelijk om hier te plaatsen (ik stuur hem desgewenst per PB door).
Optimatus schreef:Machiavelli schreef:Is het dan niet beter om onze verantwoordelijkheid ook uit te breiden tot ook gebieden/gevallen ipv. ook in Israel en de Palestijnse gebieden de verantwoordelijkheid niet te nemen?Optimatus schreef:Die verantwoordelijkheid wordt nogal selectief toegepast, als je het mij vraagt. Ik stond op zaterdag 1 september temidden van het resultaat van het niet willen dragen van verantwoordelijkheid. De foto is te gruwelijk om hier te plaatsen (ik stuur hem desgewenst per PB door).
Dat zou heel schitterend zijn.
Israel laat mij ook niet onverschillig, maar ik vind de in mijn optiek erg overdreven overfocussing op Israel nogal stuitend. Er zijn conflicten op deze planeet waar per dag meer doden vallen dan er in een jaar in Israel of omgeving om het leven komen, maar daar hoor je hier niemand over.
Enerzijds zijn het de media die hierin nogal eens voorop lopen, anderzijds is en blijft Jeruzalem natuurlijk wel het brandpunt van de wereld.Machiavelli schreef:Israel laat mij ook niet onverschillig, maar ik vind de in mijn optiek erg overdreven overfocussing op Israel nogal stuitend. Er zijn conflicten op deze planeet waar per dag meer doden vallen dan er in een jaar in Israel of omgeving om het leven komen, maar daar hoor je hier niemand over.
2 Ziet, Ik zal Jeruzalem stellen tot een drinkschaal der zwijmeling allen volken rondom; ja, ook zal zij zijn over Juda, in de belegering tegen Jeruzalem.
3 En het zal te dien dage geschieden, dat Ik Jeruzalem stellen zal tot een lastigen steen allen volken; allen, die zich daarmede beladen, zullen gewisselijk doorsneden worden; en al de volken der aarde zullen zich tegen haar verzamelen.
(Zach. 12:2-3)
goshen schreef:Archeologen hebben een tunnel ontdekt die in het beruchte jaar 70 AD is gebruikt voor afwatering en als vluchtroute voor de romeinen.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/6986869.stm
De tunnel leidt van de verwoeste 2e tempel naar waarschijnlijk de Kidron rivier.
Optimatus schreef:Belangrijk is om te weten wanneer de profetie is geuit. Wanneer was dat (jaartal bij benadering)?
bron: Haaretz.comAt least 66 Israel Defense Forces soldiers were wounded in the early hours of Tuesday morning when a Qassam rocket fired from the Gaza Strip struck an IDF basic training base near Kibbutz Zikkim, about 1 kilometer inside Israeli territory.
While the rocket hit an empty tent used only in the daytime for administrative purposes, many soldiers were hit by shrapnel while sleeping in adjacent tents.
A warning alarm did sound moments before the rocket hit the tent, however many of the soldiers were sleeping and did not reach a bomb shelter in time.
Many of the troops were lightly injured, suffering from minor injuries or shock.
In the wake of the attack, at least 24 Magen David Adom ambulances rushed to the base in the northern Negev.
Preliminary reports indicate that Tuesday's early morning attack would mark the largest number of injuries sustained in a single Qassam attack against Israel. The Islamic Jihad and the Popular Resistance Committees claimed responsibility for the attack.
dalethvav schreef:Optimatus schreef:Belangrijk is om te weten wanneer de profetie is geuit. Wanneer was dat (jaartal bij benadering)?
Zach. was profeet na de terugkeer uit Babel van de eerste groep ballingen zo'n halve eeuw voor het begin van de christelijke jaartelling.
Overigens: Jij komt met de opmerking dat deze profetie op iets anders kan slaan dan ik beweer. Dan vraag ik je een suggestie te doen, en dan weet je het kennelijk niet en ga je mij de vragen stellen. Een vreemde manier van discussieren lijkt me.
Optimatus schreef:Ik was even benieuwd wat je er zelf van zou bakken. Weinig dus, want Zacharia leefde kort na het einde van de Babylonische Ballingschap ten tijde van de regeringstijd van de Perzische koning Darius I (520 v. Chr). Er wordt gesproken over de "laatste dagen" zonder dat er een definitie aan gegeven wordt. Het zou kunnen slaan op de opkomst van de Hasmoneeën (beschreven in de boeken der Makkabeeën). Het zou ook kunnen slaan op de veldtochten van de Ptolemeïsche farao's, de Seleuciden, de Romeinen, de Oost-Romeinen (Byzantijnen dus), de Arabieren, de kruisvaarders, de Mamelukken, de Osmanen of de Britse koloniale overheersers.
dalethvav schreef:Nou, nou, je bent in dit geval wel erg voorbarig met je conclusies geloof ik. Je vroeg om een jaartal, je kreeg het ook, zonder dat ik er een verdere uitleg aan gaf. Dat was ook niet nodig, jij vroeg het om daarmee een mogelijk andere uitleg aan de tekst te geven.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten