De vraag is eigenlijk vrij simpel.
Waarom hebben de Ger. Gem. geen landelijke (algemene) website?
Moderator: Moderafo's
Weet je ook de reden van de plaatselijke kerken om wel een website te hebben?Napoleon schreef:omdat ze tegen internet (buiten zakelijk gebruik) zijn, en een website van de kerk ziet men niet als zakelijk.
dit is volgens mij de reden
Napoleon schreef:omdat ze tegen internet (buiten zakelijk gebruik) zijn, en een website van de kerk ziet men niet als zakelijk.
dit is volgens mij de reden
Wullimpie schreef:www.jbgg.nl
www.zgg.nl
Zou ik wel doen, als was de reden aleen maar:Dirk schreef:Persoonlijk weet ik trouwens niet of ik alle ins en outs van mijn kerkverband zou publiceren op internet.
André schreef:Zou ik wel doen, als was de reden aleen maar:Dirk schreef:Persoonlijk weet ik trouwens niet of ik alle ins en outs van mijn kerkverband zou publiceren op internet.
Mat. 28: 19
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Daar gaat het ook niet om denk ik, volgens mij moet een kerkdeur voor iedereen openstaan.Dirk schreef:André schreef:Zou ik wel doen, als was de reden aleen maar:Dirk schreef:Persoonlijk weet ik trouwens niet of ik alle ins en outs van mijn kerkverband zou publiceren op internet.
Mat. 28: 19
Gaat dan henen, onderwijst al de volken, dezelve dopende in den Naam des Vaders, en des Zoons, en des Heiligen Geestes; lerende hen onderhouden alles, wat Ik u geboden heb.
Deze tekst slaat op de boodschap die wij hebben. en die moet worden uitgedragen. En onze kerkorde, verenigingsleven, etc. mag er ook bij.
Maar de organisatie van een kerkverband wordt door mensen gedaan. Hierbij spelen helaas vaak veel menselijke (onheilige) overwegingen een rol. Hierdoor is dit dan geen visitekaartje voor de kerk en al helemaal niet voor de Koning van de kerk.
Eensch, daar is een landelijke website ook niet voor bedoelt.Ander punt waar van ik denk dat het niet op internet thuishoort is de onderwerpen waarvoor voorbede is/wordt gedaan in de zondagse kerkdienst. Ik zou het niet waarderen als ik een enge ziekte of andere moeilijkheden heb waarvoor ik voorbede heb gevraagd en deze staan de dag daarna ook op de website zodat iedereen binnen en buiten de kerk dat kunnen lezen. IMHO horen dit soort onderwerpen thuis binnen de relatieve beslotenheid van de gemeente.
Nee nog niet naar gekeken, het ging mij eerst om het idee, trouwens waarom zou je bijvoorbeeld geen synodebesluiten op een landelijke GG website mogen zien?Hebben de genoemde websitesm trouwens iets meer info voor je opgeleverd?
André schreef:Zou het ook zo kunnen zijn dat er teveel diversiteit in de GG heerscht, zodat het als één kerkgenootschap naar buiten treden niet te doen is, of zeg ik nu iets raars?
Daar gaat het ook niet om denk ik, volgens mij moet een kerkdeur voor iedereen openstaan. Zodat ook iedereen de mogelijkheid moet kunnen krijgen om (gast) lid te worden van een GG.
Ik zou het ook niet op de plaatselijke website willen hebben.Eensch, daar is een landelijke website ook niet voor bedoelt.Ander punt waar van ik denk dat het niet op internet thuishoort is de onderwerpen waarvoor voorbede is/wordt gedaan in de zondagse kerkdienst. Ik zou het niet waarderen als ik een enge ziekte of andere moeilijkheden heb waarvoor ik voorbede heb gevraagd en deze staan de dag daarna ook op de website zodat iedereen binnen en buiten de kerk dat kunnen lezen. IMHO horen dit soort onderwerpen thuis binnen de relatieve beslotenheid van de gemeente.
Je kunt ze wel op een website zetten, maar dat is niet nodig. Als je wat wil weten, kom je maar luisteren! De synodebesluiten zijn trouwens niet belangrijk in vergelijking met het Woord!.Nee nog niet naar gekeken, het ging mij eerst om het idee, trouwens waarom zou je bijvoorbeeld geen synodebesluiten op een landelijke GG website mogen zien?Hebben de genoemde websites trouwens iets meer info voor je opgeleverd?
Zou het ook zo kunnen zijn dat er teveel diversiteit in de GG heerscht, zodat het als één kerkgenootschap naar buiten treden niet te doen is, of zeg ik nu iets raars?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten