Moderator: Moderafo's
André schreef:Onzin, wat je niet wilt kun je.Abdijbiertje om 1:00 schreef:Boekenlezer, probeer wel in te denken dat het verrekte moeilijk is om te in te houden als je een relatie hebt. Ik begrijp de verontwaardiging wel, zo van; "kunnen mensen zich nou niet even inhouden?". Maar nee, dat kunnen we vaak niet.
The Engineer schreef:Geloof me, dat ligt niet aan jou. Ik heb al 2.5 jaar een relatie en de slang zit nog steeds in zn kooi.
Abdijbiertje om 1:00 schreef:Boekenlezer, probeer wel in te denken dat het verrekte moeilijk is om te in te houden als je een relatie hebt. Ik begrijp de verontwaardiging wel, zo van; "kunnen mensen zich nou niet even inhouden?". Maar nee, dat kunnen we vaak niet. Maar moeten we dan meteen de kerk uit?!?
André schreef:Jah, of ze hadden geen afspraken gemaakt.Zijn al die stelletjes die vóór het huwelijk met elkaar naar bed zijn gegaan domweg slap?
Lalage schreef:Vooral als je maar goed in je achterhoofd houdt dat je er zwanger van kunt worden, dan doe je alles om je in te houden hoor!
Lalage schreef:heej Boekenlezer, elk mens heeft bevestiging nodig, misschien de ene wat meer dan de ander. En ouders spelen daar een erg belangrijke rol in. Heb je 'De ongetemde man' al eens gelezen?
André schreef:Onzin, wat je niet wilt kun je.Abdijbiertje om 1:00 schreef:Boekenlezer, probeer wel in te denken dat het verrekte moeilijk is om te in te houden als je een relatie hebt. Ik begrijp de verontwaardiging wel, zo van; "kunnen mensen zich nou niet even inhouden?". Maar nee, dat kunnen we vaak niet.
Ik begrijp op welke tekst van Paulus je doelt. Verder vind ik Paulus nou niet het gelukkigste voorbeeld, hij was eerst vijand van God, maar werd met behulp van God een verspreider van het evangelie. Dus soms kun je meer met behulp van God dan je zou kunnen denken. Zou dat ook hier kunnen werken?Marnix schreef:André schreef:Onzin, wat je niet wilt kun je.Abdijbiertje om 1:00 schreef:Boekenlezer, probeer wel in te denken dat het verrekte moeilijk is om te in te houden als je een relatie hebt. Ik begrijp de verontwaardiging wel, zo van; "kunnen mensen zich nou niet even inhouden?". Maar nee, dat kunnen we vaak niet.
Volgens mij dacht Paulus er toch echt wat anders over. Ik ben het ook niet met je eens. Ik denk heel vaak: Ik wil niet zondigen. En toch doe ik telkens weer zonde. Wat je wil dat kan je? Was het maar zo makkelijk.
Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat je de strijd maar niet moet voeren, integendeel... En om het even specifiek op het onderwerp te betrekken, je kan inderdaad beter de put dempen voor het kalf verdronken is dan erna. Gaat het toch mis, zorg dan in ieder geval van te voren dat er geen kindertjes van komen. En blijf samen zoeken naar Gods weg.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten