De vraag van pol lag ook op het puntje van mijn tongEvelien schreef:pol schreef:Het is ook bijna geen doen op 1 salaris, daarom vraag ik me altijd af hoe sommige mensen dat doen die wel 6 of meer kinderen hebben!
mijn ouders deden het ook van 1 loon. Mijn moeder is nog steeds creatief met naaien (kleding, gordijnen en zelfs dekbedhoezen). Mijn vader maakte en vermaakte ook veel dingen in huis. Zo timmerde hij een tussen wand op zolder zodat je twee slaapkamers had. De kelder en de bijkeuken hebben ze samen met de buren gemaakt.
Als je veel zelf kunt doen bespaar je een heleboel! En het is ook maar net wat je belangrijk vindt. Wij hadden ook geen auto, deden alles op de fiets of gingen met de trein (hadden gezins ov).

Mijn tante en oom hebben 4 kinderen, 1tje op de middelbare school en 3 op de basisschool. Ze erkennen dat het heel duur is, soms kunnen ze amper rondkomen maar zoals ze zelf zeggen: "Al het goede komt van boven."
Ik wil het heel graag geloven hoor, maar persoonlijk heb ik af en toe zoiets van: Je moet het wel financieel aankunnen, geestelijk ook natuurlijk. (mijn tante heeft vaak last van migraine) Tegenwoordig zijn er genoeg middelen om veilig het bed te delen om zomaar te zeggen. Ik ben op dat gebied wat minder Gristelijk (

Misschien stoot ik hiermee sommige mensen tegen het hoofd, mijn excuses voor dat......