MissF schreef:en daar staat in dat wij SAMEN voor ons gezin gaan zorgen. En dat zullen we ook doen! Helemaal niet dat de vrouw dat moet doen en dat de man lekker mag werken.
Idd, je krijgt ze toch ook samen

Moderator: Moderafo's
MissF schreef:en daar staat in dat wij SAMEN voor ons gezin gaan zorgen. En dat zullen we ook doen! Helemaal niet dat de vrouw dat moet doen en dat de man lekker mag werken.
LauraC schreef:MissF schreef:en daar staat in dat wij SAMEN voor ons gezin gaan zorgen. En dat zullen we ook doen! Helemaal niet dat de vrouw dat moet doen en dat de man lekker mag werken.
Idd, je krijgt ze toch ook samen? Ik heb ook niets tegen werkende moeders in principe. Het is alleen jammer als het gezin eronder lijdt. Ik heb een jaar in een kinderdagverblijf gewerkt en daar waren mensen bij waarvan de vrouw vijf dagen in de week, van 7.30-18.00 werkte (en dan heb ik het nu niet over financiele noodzaak). In een geval werd een baby binnen gebracht met koorts, waarvan de moeder ons beloofd had dat ze haar medicijnen had gegeven en de koorts aan het zakken was, maar ze kon ECHT geen vrij nemen want ze had een afscheidsborrel van een collega ofzo. Dat babytje kreeg een uur later een koorts stuip en we moesten de ambulance bellen....dat vind ik echt te ver gaan!
janoah schreef:ik krijg soms het idee dat werkende en niet werkende moeders als twee partijen tegenover elkaar staan.
zelf heb ik geen kinderen, en heb een baan. maar op mijn werk of op verjaardagsfeestjes kan ik thuisblijvende moeders fanatiek horen zeggen: ik dúmp mijn kinderen niet. Alsof ze zichzelf moeten verdedigen. En werkende moeders kunnen dan hooghartig reageren: ik vind het héérlijk, er even tussenuit. Even tijd voor mezelf.
Hebben jullie dat idee ook? Ik denk dan altijd, waarom hebben we nu allemaal het idee ons zelf te moeten verdedigen. Relax..
Lalage schreef:Wel, als je man studeert dan heeft hij misschien ook wel veel tijd voor jullie kindje? Ligt natuurlijk wel aan de soort studie.
pol schreef:Het is ook bijna geen doen op 1 salaris, daarom vraag ik me altijd af hoe sommige mensen dat doen die wel 6 of meer kinderen hebben!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten