Moderator: Moderafo's
Kaw schreef: Praten we soms over dezelfde man?
padvinder schreef:Voor kritiek op de prediking wordt door onze dominee sterk gewaarschuwd. Hij noemt dat al gauw "eigen wegen gaan". Volgens hem wordt kritiek ook gevoed door o.a. Refoweb en bijbelkringen zonder ambtelijk toezicht.
Hij bid vaak heel fel tegen mensen "die van binnenuit de kerk aanvallen", "die de ware leer aanvallen", waarmee hij m.i. doelt op mensen als Blaauwendraad en Van der Zwaag.
De kansel wordt bij ons nogal eens gebruikt als plek om kritiek te spuien op mensen die kritiek hebben...
padvinder schreef:Kaw schreef: Praten we soms over dezelfde man?
Nee, maar het zijn wel erg goede vriendjes![]()
Mijn dominee bid ook regelmatig voor de dominee waar jij het nu over hebt "die nu in het ziekenhuis moet liggen en waar zulke ernstige dingen over gezegd en geschreven worden..."
padvinder schreef:Voor kritiek op de prediking wordt door onze dominee sterk gewaarschuwd. Hij noemt dat al gauw "eigen wegen gaan". Volgens hem wordt kritiek ook gevoed door o.a. Refoweb en bijbelkringen zonder ambtelijk toezicht.
Hij bid vaak heel fel tegen mensen "die van binnenuit de kerk aanvallen", "die de ware leer aanvallen", waarmee hij m.i. doelt op mensen als Blaauwendraad en Van der Zwaag.
De kansel wordt bij ons nogal eens gebruikt als plek om kritiek te spuien op mensen die kritiek hebben...
Andre63 schreef:btw Is kritiek op je dominee hebben niet net zoiets als kritiek op God hebben?
Maartje schreef:Andre63 schreef:btw Is kritiek op je dominee hebben niet net zoiets als kritiek op God hebben?
Betekent dat dat je de dominee en God op één lijn plaatst?
Andre63 schreef:Maartje schreef:Andre63 schreef:btw Is kritiek op je dominee hebben niet net zoiets als kritiek op God hebben?
Nee, maar ik bedoel te zeggen is, dat de Dominee het woord van God verkondigd.
En ik denk dat je zo naar een Dominee wilt luisteren en niet zo van is ff kijken hoe die het brengt, volgens mij is dat secundair.
mirjamvandorp schreef:Andre63 schreef:Maartje schreef:Andre63 schreef:btw Is kritiek op je dominee hebben niet net zoiets als kritiek op God hebben?
Nee, maar ik bedoel te zeggen is, dat de Dominee het woord van God verkondigd.
En ik denk dat je zo naar een Dominee wilt luisteren en niet zo van is ff kijken hoe die het brengt, volgens mij is dat secundair.
Ja maar stel nu he? Dr zijn 2 dominees, allebei knechten van God maar ze zeggen het tegenovergestelde? Wat dan? Hebben ze dan toch allebei gelijk???
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten