jamillah schreef:Sja, wikipedia weet het.
Wat is dit nu weer voor een domme opmerking?
Heb je het gelezen?
Moderator: Moderafo's
mayflower schreef:Bepaalde geboden zoals het dragen van een hoofdbedekking komt voort vanuit het Schrift.
Gandalf schreef:Paulus heeft ook opgedragen zijn mantel op te halen. Toch zie ik dat ook betrekkelijk weinig mensen doen.
En idd. De reden waarom Paulus dat opdraagt is best interessant voor de context.
mayflower schreef:Bepaalde geboden zoals het dragen van een hoofdbedekking komt voort vanuit het Schrift. Mijn vrouw en ik zijn baptist, maar mijn vrouw draagt tijdens de ere-dienst in de gemeente , huisgoddienst en persoonlijke stilletijd altijd een hoofddoek (geen hoedje), en ik hoop dat ons dochterje (van 3 jaar oud) dit in de toekomst ook zal gaan doen. Mijn vrouw is op dit moment de enige in de gemeente die dit praktiseerd, dus het komt niet voort vanuit een kerkelijke traditie. Andere regels zoals het dragen van zwarte kleding (vanuit de traditie) zie ik niet de meerwaarde van in, omdat dit een menselijke instelling is.
pol schreef:Gandalf schreef:Paulus heeft ook opgedragen zijn mantel op te halen. Toch zie ik dat ook betrekkelijk weinig mensen doen.
En idd. De reden waarom Paulus dat opdraagt is best interessant voor de context.
Mantel halen?????????????????????????????????????? Waar heb je dat ergens gelezen en wat word er dan mee bedoeld??
Gandalf schreef:pol schreef:Gandalf schreef:Paulus heeft ook opgedragen zijn mantel op te halen. Toch zie ik dat ook betrekkelijk weinig mensen doen.
Mantel halen?????????????????????????????????????? Waar heb je dat ergens gelezen en wat word er dan mee bedoeld??
Staat in 2 Tim. 4:13
De betekenis is dat degene waar Paulus naar schrijft de mantel van Paulus (en zijn perkamenten trouwens ook) moet ophalen.
Marnix schreef:Nou en, dat is geen opdracht of gebod... dat is gewoon persoonlijk. Paulus had wat laten liggen. Daarmee is dat nog geen opdracht aan ons.... das natuurlijk onzin.
Gandalf schreef:Marnix schreef:Nou en, dat is geen opdracht of gebod... dat is gewoon persoonlijk. Paulus had wat laten liggen. Daarmee is dat nog geen opdracht aan ons.... das natuurlijk onzin.
En dat was het hele punt.
(Zie voor de context de posts die er aan vooraf gingen.)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten