-------------------------------------------------------------------------------
En hoe lang is dat h e l e l e v e n dan wel ?
19 jaar ?????????????????
Dan wordt 't tijd dat je hem zelf gaat lezen.

Moderator: Moderafo's
Kaw schreef:Luc. 20:35,36. maar zij die waardig gekeurd worden aan de andere wereld en de opstanding uit de doden deel te verkrijgen nemen niet ten huwelijk en worden niet uitgehuwelijkt;Want zij kunnen immers ook niet meer sterven; want zij zijn aan de engelen gelijk; en daar zij zonen der opstanding zijn, zijn zij zonen G’ds.
JMvVliet schreef:Kaw schreef:Luc. 20:35,36. maar zij die waardig gekeurd worden aan de andere wereld en de opstanding uit de doden deel te verkrijgen nemen niet ten huwelijk en worden niet uitgehuwelijkt;Want zij kunnen immers ook niet meer sterven; want zij zijn aan de engelen gelijk; en daar zij zonen der opstanding zijn, zijn zij zonen G’ds.
Het gaat hier over de oorzaak dat mensen niet meer trouwen. Het is een oorzaak --> gevolg relatie.
In de SV staat het vetgedrukte woord (Want) er ook, en in jouw voorbeeld geeft het woord 'immers' ook deze relatie aan.. Het enige dat wordt aangegeven is, dat zij die waardig gekeurd worden, niet meer uitgehuwelijkt worden. Hiermee word geen uitspraak gedaan over het al dan niet onzijdig zijn van engelen.
Zij kunnen immers niet meer sterven... Een huwelijk is van God gegeven, totdat de dood ons scheidt, daar gaat het hier om. Aangezien er geen dood meer zal zijn (oorzaak), is het huwelijk 'overbodig' (gevolg).
Het enige juiste gevolg dat uit deze tekst gehaald kan worden, is dat engelen niet meer sterven...
Het feit dat Satan zichzelf probeerde te verhogen, en dat hij bij zijn val op aarde 1/3 deel van de engelen meesleepte in die val, geeft aan dat engelen wel degelijk hun hemelse status op kunnen geven. Net zoals Henoch dat beschrijft.
Kaw schreef:Ik heb het niet over hun hemelse status. Ik heb het over het feit dat ze vrouwen zouden willen begeren. Ik blijf er bij dat met deze tekst meer wordt gezegt dan dat engelen eeuwig leven zouden hebben. Met deze tekst wordt ook min of meer gezegt dat er in de hemel geen huwelijken zijn.
En andersom: Kun jij een tekst vinden waar de engelen niet onzijdig zijn en vrouwenliefde zouden hebben?
essieee schreef:Kan iemand mij de laatste verzen van jesaja 40 uitleggen? Dat over de arend?
Wat is jullie favoriete bijbelboek en waarom?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten