Financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

André

Berichtdoor André » 26 jul 2007 17:51

Smurffie schreef:Ik bedenk me net dat ik van al die sigaretten die ik rook, makkelijk een gezin zou kunnen onderhouden 8)
Dus? 8)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2007 17:55

André schreef:
Smurffie schreef:Ik bedenk me net dat ik van al die sigaretten die ik rook, makkelijk een gezin zou kunnen onderhouden 8)
Dus? 8)

..denk ik voorlopig maar niet aan een gezinnetje 8)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 26 jul 2007 17:56

Acire schreef:Weet je wat ik me afvraag.... Hoe betalen al die jonge gezinnen al die kinderen! :shock: Kleding, speelgoed, eten, pampers, een buggy en nog veel meer.... Terwijl je ook een hypotheek of huur moet betalen, en de mama vaak niet werkt....
Of valt er zoveel af als je kinderen hebt (uitgaan, uitgebreid shoppen enz) dat je alsnog even duur uit bent?

En de studieschuld afbetaald dient te worden 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jul 2007 18:06

Nou kappen dan en voortplanten :roll:

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 jul 2007 18:47

rafaell schreef:
Acire schreef:Weet je wat ik me afvraag.... Hoe betalen al die jonge gezinnen al die kinderen! :shock: Kleding, speelgoed, eten, pampers, een buggy en nog veel meer.... Terwijl je ook een hypotheek of huur moet betalen, en de mama vaak niet werkt....
Of valt er zoveel af als je kinderen hebt (uitgaan, uitgebreid shoppen enz) dat je alsnog even duur uit bent?

En de studieschuld afbetaald dient te worden 8)
Kinderbijslag?

Wat denk je anders waarom mensen zoveel kinderen krijgen 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jul 2007 19:19

Nou ik denk dat die tijd voorbij is dat je van kinderbijslag rijk wordt!

L'être extraterrestre
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor L'être extraterrestre » 26 jul 2007 19:31

pol schreef:Nou ik denk dat die tijd voorbij is dat je van kinderbijslag rijk wordt!
Het was maar een grapje, ikw eet dat ook wel :wink:

Wat wel opvallend is dat het op mijn werk het weekend na de kinderbiujslag altijd stukken drukker is.. (werk in een tuincentrum)

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 26 jul 2007 19:56

Ehm...welk weekend is dat dan over het algemeen? Dan zal ik ook eens opletten.

Toch wel prettig dat die ouders eindelijk voor de eerste keer na drie maanden weer wat geld hebben voor een bloemetje voor elkaar, ter ondersteuning zeg maar :)
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 27 jul 2007 07:47

Volgens mij was ik eerst particulier verzekerd, via mijn ouders. Dat kostte 40 euro per maand. Nu betaal ik 100 euro per maand. Toch wel een verschil...

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Financiën

Berichtdoor vlinder » 28 jul 2007 12:33

kwebbel schreef:Jaaaaaaa, laten we het ook eens over een spannende kant van de relatie hebben!!!!!! 8) Getrouwden stellen of toekomstige getrouwden: tataaaaaaaaaaa.....brrrrrrrrr.......: de financiën !!!!!

Wie o wie beheert de financiën ?? Is dat de:
- o zo handige, de multifunctionele-zoals-bellen-smsen-ook-nog-weet-waar-je-man-zijn-overhemd-ligt-vrouw???

Of is het de:
- handige-klusser-die-zeurt-dat-de-vrouw-weer-teveel-heeft-uitgegeven-aan-kleding-man ??

Hebben jullie 1 of 2 rekeningen? Waarom? Waarom juist niet? Huwelijkse voorwaarden? Of gewoon in gemeenschap van goederen? Waarom wel of niet?

Graag de reacties!!!!!

P.S. niet voor de nieuwsgierigheid hoor, ben gewoon benieuwd 8)

Ik beheer al sinds ons trouwen de financiën en vind dat ook prima.
We hebben 1 gezamelijke rekening met een spaarrekening eraan vastgekoppelt.
2 rekeningen leek ons niet handig en dit gaat prima zo 8)
Verder zijn we in gemeenschap van goederen getrouwt en van hypotheken hebben we geen last aangezien we al jaren huren :wink: :mrgreen:

Er word wel gezegd het is alleen maar geld wegbrengen want met kopen komt het huis naar je toen ( en dat is natuurlijk ook wel zo) maar als alleen de man werkt in het gezin dan is een huis kopen geen optie omdat de kosten dan te hoog zijn. ( en daar komt nog bij dat je op 1 salaris geen hypotheek krijgt of diegene moet een heel goed salaris hebben)

Ik ben gewoon fulltime mama en zorg dus voor de kids en het huis en mijn man werkt keihard voor zijn gezin.
Tuurlijk heeft het ook consequenties..we zijn al 6 jaar niet op vakantie geweest aangezien we in die jaren verhuisd zijn en we een nieuwe auto hebben gekocht ( waar we dan hard voor moeten sparen)
Maar klagen doe ik niet.
Dagjes weggaan met de kinderen is ook erg leuk ( en kan voor weinig geld) 8)
Misschien dat ik ( nu mijn dochter ook hele dagen naar school gaat) 2 dagen wil gaan werken maar dan meer omdat ik dan ook wat meer sociale contacten kan krijgen en niet alleen maar aan het poetsen en boenen ben :mrgreen:
En wat extra inkomen is altijd mooi meegenomen :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: Financiën

Berichtdoor kwebbel » 30 jul 2007 17:48

vlinder schreef:[...]

Er word wel gezegd het is alleen maar geld wegbrengen want met kopen komt het huis naar je toen ( en dat is natuurlijk ook wel zo) maar als alleen de man werkt in het gezin dan is een huis kopen geen optie omdat de kosten dan te hoog zijn. ( en daar komt nog bij dat je op 1 salaris geen hypotheek krijgt of diegene moet een heel goed salaris hebben)

[...]

Jep wij konden ook NET geen huis krijgen op 1 salaris.. Daarom werken we allebei. Als we hadden gehuurd kon het waarschijnlijk wel, maar ik vind het prima zo dat ik nog werk en kan werken. Ieder zijn eigen keus natuurlijk :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jul 2007 20:56

uh?

Mijn vriend heeft een huis gekocht op 1 salaris. (heeft twee huizen gehad).

Dus mijn vraag, hoe kan het dat sommigen net rond kunnen komen met een hypotheek!? (miss. zeg ik het wel fout).

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jul 2007 21:02

misschien een beter salaris dan de mensen hier?

Ik heb een huur flatje en kan net rondkomen. Ik kan niet een s een hypotheek krijgen.

Daarbij ligt het er aan wat voor huisjees je hebt gekocht: dure in de stad of goedkopere in andere plaatsen. Zo heeft mijn zus een mega groot huis met een tuin van 40 meter diep in zeeland gekocht. Voor dat geld konden ze rondom Utrecht enkel een flatje kopen.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 jul 2007 21:10

Gerdien B. schreef:misschien een beter salaris dan de mensen hier?

Ik heb een huur flatje en kan net rondkomen. Ik kan niet een s een hypotheek krijgen.

Daarbij ligt het er aan wat voor huisjees je hebt gekocht: dure in de stad of goedkopere in andere plaatsen. Zo heeft mijn zus een mega groot huis met een tuin van 40 meter diep in zeeland gekocht. Voor dat geld konden ze rondom Utrecht enkel een flatje kopen.

miss. scheelt dat.

Maar mijn vriend heeft niet echt een mega hoge salaris. Heeft een half jaar een huis gekocht van de woningbouwvereniging, die zijn dan ook niet zo heel duur (miss. scheelt dat ook wel).

Pucca
Mineur
Mineur

Berichtdoor Pucca » 02 aug 2007 14:43

Evelien schreef:
Gerdien B. schreef:misschien een beter salaris dan de mensen hier?

miss. scheelt dat.

Maar mijn vriend heeft niet echt een mega hoge salaris. Heeft een half jaar een huis gekocht van de woningbouwvereniging, die zijn dan ook niet zo heel duur (miss. scheelt dat ook wel).

Inderdaad, huizen die je koopt van de woningbouwvereniging (die dus eerst huurhuizen waren), zijn over het algemeen stukken goedkoper. Dat komt omdat er de laatste jaren vaak heel weinig aan onderhoud aan gedaan is. Nadeel is dan dat je wel weer heel veel geld kwijt bent aan klussen!
Verblijd je in de Here!

Terug naar “Archief”