Financiën

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jnien

Berichtdoor jnien » 24 jul 2007 12:28

Ik haat geld.. :x

Het is alleen zo jammer dat je niet zonder kunt.. :roll:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jul 2007 12:34

jnien schreef:Ik haat geld.. :x

ja en het beroerde aan het eind van je salaris hou je nog een stukje maand over...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2007 15:11

pol schreef:

ja en het beroerde aan het eind van je salaris hou je nog een stukje maand over...
lol :D daar heb ik gelukkig nog geen last van :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 24 jul 2007 17:56

kwebbel schreef:
pol schreef:

moje men bankrekeningnr?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 25 jul 2007 12:20

pol schreef:
kwebbel schreef:
pol schreef:

moje men bankrekeningnr?
lief aangeboden maar ik pas... we willen graag sparen voor een groter huis !! :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 26 jul 2007 09:44

Weet je wat ik me afvraag.... Hoe betalen al die jonge gezinnen al die kinderen! :shock: Kleding, speelgoed, eten, pampers, een buggy en nog veel meer.... Terwijl je ook een hypotheek of huur moet betalen, en de mama vaak niet werkt....
Of valt er zoveel af als je kinderen hebt (uitgaan, uitgebreid shoppen enz) dat je alsnog even duur uit bent?

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 jul 2007 10:02

Het is al eerder gezegt dat je aan het eind van het salaris meestal een stukje maand over houd. Ik merk wel dat ik echt niet veel kleding meer koop en inderdaad veel minder uit ga. We zijn twee jaar niet op vakantie geweest en ik ben blij dat ik nu anderhalve dag werk want dan heb je gewoon wat meer lucht. Het is allemaal best duur maar ik denk dat mensen zonder kinderen weer andere kosten maken. Maar goed, met 1 salaris en een beetje is het best passen en meten maar we hebben het verder hartstikke goed en we gaan ook volgende week lekker op vakantie :wink:

Othello
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Othello » 26 jul 2007 10:53

Acire schreef:Weet je wat ik me afvraag.... Hoe betalen al die jonge gezinnen al die kinderen! :shock: Kleding, speelgoed, eten, pampers, een buggy en nog veel meer.... Terwijl je ook een hypotheek of huur moet betalen, en de mama vaak niet werkt....
Of valt er zoveel af als je kinderen hebt (uitgaan, uitgebreid shoppen enz) dat je alsnog even duur uit bent?

Tweedehandskleding roeleert! Mijn vrouw is daar een ster in. Ze struint beurzen af en verkoopt de boel met winst op Marktplaats. En de mooie dingen houdt ze zelf, voor de kids. Je staat er verstelt van wat mensen soms weg doen, voor heel weinig geld...

En verder is het met een jong gezin en een hypotheek gewoon prioriteiten stellen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 jul 2007 11:01

Othello schreef:Tweedehandskleding roeleert! Mijn vrouw is daar een ster in. Ze struint beurzen af en verkoopt de boel met winst op Marktplaats. En de mooie dingen houdt ze zelf, voor de kids. Je staat er verstelt van wat mensen soms weg doen, voor heel weinig geld...

Inderdaad, mijn schoonmoeder komt zeer regelmatig met tweedehands kleding aan die er nog perfect uit ziet.

Othello schreef:En verder is het met een jong gezin en een hypotheek gewoon prioriteiten stellen.

True.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 26 jul 2007 11:23

Ik merk ook dat nu we allebei werken we echt niet zo opletten wat we aan boodschappen in huis halen, en ook errug makkelijk eens naar de snackbar gaan of bij de visboer langs. Daar valt ook genoeg op te besparen, makkelijk en snel is nu eenmaal vaak duurder...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jul 2007 12:03

Wat de laatste jaren enorm is gestegen zijn de ziektekosten. Toen we nog in het ziekenfonds zaten (2 jaar geleden) of nu scheelt een hele berg. Beetje krom dat mensen die toen particulier verzekerd waren, dus mensen met een hoger inkomen, nu goedkoper uitzijn. En ook de energiekosten zijn enorm hoog geworden.
En uitgaan met kleine kinderen doe je ook niet zoveel hoor. Ze moeten 's middags nog slapen. Dus winkelen, stappen, enz is toch verleden tijd.
Tweede hands kinderkleding is ook leuk. Hier op het dorp zit een 2ehands kinderklerenwinkeltje waar ik dan ook vaste klant ben! En kleding zelf maken scheelt ook!

Maar wat ik me afvraag, sommige (refo)-gezinnen met 5 kinderen of meer. Waar doen die het van, sommige kids lopen er met hun ouders piekfijn bij. Hoe komen hun aan al dat geld???? Want kleding bij refo-zaken echt niet. Schrik me al naar, zelfs voor mijn eigen doe ik het niet.
Pas was ik bij een refozaak in Sliedrecht en daar hing een rok van maar liefst 179.95!!! Nou, sorry, het was een schitterend ding, en nu voor de helft maar dan vind ik het nog te duur!

-petje af-
Mineur
Mineur

Berichtdoor -petje af- » 26 jul 2007 12:05

Ik zou nooit van het loon van mijn man kinderen kunnen onderhouden. We kunnen nu met precies maat en pas werk rond komen en ik ben blij dat ik wat extra verdien zodat we ook de rekeningen die onverwachts binnen gegooid worden kunnen betalen.
Werken voor de Heer is fijn! Het betaald niet zo goed, maar de pensioenregeling is zalig!

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 26 jul 2007 16:55

pol schreef:Wat de laatste jaren enorm is gestegen zijn de ziektekosten. Toen we nog in het ziekenfonds zaten (2 jaar geleden) of nu scheelt een hele berg. Beetje krom dat mensen die toen particulier verzekerd waren, dus mensen met een hoger inkomen, nu goedkoper uitzijn.

Het nieuwe ziektekostenstelsel is gericht om de ongelijkheid part-ziekenfonds te laten verdwijnen. Dat is gelukt. Op dit moment wordt van iedereen dezelfde basispremie geheven. Daarnaast de inkomensafhankelijke bijdrage.
Voor diegenen die minder verdienen is er een tegemoetkoming, de zorgtoeslag. Verder is de aftrekmogelijkheid ziektekosten in de aangifte IB dusdanig gewijzigd dat ook veelal de mindere inkomens hiervan kunnen profiteren.

Dat het geheel duurder voor de meesten uitvalt dan voorheen, dat zal niemand ontkennen.
Dat incidenteel particulier verzekerden nu relatief minder betalen is ook correct. Echter het verschil was vanuit een particulier verzekerde dan ook wel weer heel erg groot. Ik kan niet anders dan concluderen dat het nu wel wat eerlijker verdeeld is. Alleen voor iedereen wel duurder.
Ik kan alleen maar roepen: zorg dat je maximaal terugkrijgt op aftrekosten en zorgtoeslag bij de aangifte IB.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 26 jul 2007 17:09

Night schreef:
pol schreef:Wat de laatste jaren enorm is gestegen zijn de ziektekosten. Toen we nog in het ziekenfonds zaten (2 jaar geleden) of nu scheelt een hele berg. Beetje krom dat mensen die toen particulier verzekerd waren, dus mensen met een hoger inkomen, nu goedkoper uitzijn.

Het nieuwe ziektekostenstelsel is gericht om de ongelijkheid part-ziekenfonds te laten verdwijnen. Dat is gelukt. Op dit moment wordt van iedereen dezelfde basispremie geheven. Daarnaast de inkomensafhankelijke bijdrage.
Voor diegenen die minder verdienen is er een tegemoetkoming, de zorgtoeslag. Verder is de aftrekmogelijkheid ziektekosten in de aangifte IB dusdanig gewijzigd dat ook veelal de mindere inkomens hiervan kunnen profiteren.

Dat het geheel duurder voor de meesten uitvalt dan voorheen, dat zal niemand ontkennen.
Dat incidenteel particulier verzekerden nu relatief minder betalen is ook correct. Echter het verschil was vanuit een particulier verzekerde dan ook wel weer heel erg groot. Ik kan niet anders dan concluderen dat het nu wel wat eerlijker verdeeld is. Alleen voor iedereen wel duurder.
Ik kan alleen maar roepen: zorg dat je maximaal terugkrijgt op aftrekosten en zorgtoeslag bij de aangifte IB.

Dat is wel zo, maar ik weet wel dat ik eerst rond de 35 euro betaalde en nu is dat ong. 75 (met alle aftrekposten meegerekend) vind ik dat toch een explosieve stijging! En dit is dan per persoon. Een geluk dat kinderen tot 18 gratis zijn.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 26 jul 2007 17:35

Ik bedenk me net dat ik van al die sigaretten die ik rook, makkelijk een gezin zou kunnen onderhouden 8)

Terug naar “Archief”