Het is alleen zo jammer dat je niet zonder kunt..

Moderator: Moderafo's
lief aangeboden maar ik pas... we willen graag sparen voor een groter huis !!pol schreef:kwebbel schreef:lolpol schreef:jnien schreef:Ik haat geld..![]()
Het is alleen zo jammer dat je niet zonder kunt..
ja en het beroerde aan het eind van je salaris hou je nog een stukje maand over...daar heb ik gelukkig nog geen last van
moje men bankrekeningnr?
Acire schreef:Weet je wat ik me afvraag.... Hoe betalen al die jonge gezinnen al die kinderen!Kleding, speelgoed, eten, pampers, een buggy en nog veel meer.... Terwijl je ook een hypotheek of huur moet betalen, en de mama vaak niet werkt....
Of valt er zoveel af als je kinderen hebt (uitgaan, uitgebreid shoppen enz) dat je alsnog even duur uit bent?
Othello schreef:Tweedehandskleding roeleert! Mijn vrouw is daar een ster in. Ze struint beurzen af en verkoopt de boel met winst op Marktplaats. En de mooie dingen houdt ze zelf, voor de kids. Je staat er verstelt van wat mensen soms weg doen, voor heel weinig geld...
Othello schreef:En verder is het met een jong gezin en een hypotheek gewoon prioriteiten stellen.
pol schreef:Wat de laatste jaren enorm is gestegen zijn de ziektekosten. Toen we nog in het ziekenfonds zaten (2 jaar geleden) of nu scheelt een hele berg. Beetje krom dat mensen die toen particulier verzekerd waren, dus mensen met een hoger inkomen, nu goedkoper uitzijn.
Night schreef:pol schreef:Wat de laatste jaren enorm is gestegen zijn de ziektekosten. Toen we nog in het ziekenfonds zaten (2 jaar geleden) of nu scheelt een hele berg. Beetje krom dat mensen die toen particulier verzekerd waren, dus mensen met een hoger inkomen, nu goedkoper uitzijn.
Het nieuwe ziektekostenstelsel is gericht om de ongelijkheid part-ziekenfonds te laten verdwijnen. Dat is gelukt. Op dit moment wordt van iedereen dezelfde basispremie geheven. Daarnaast de inkomensafhankelijke bijdrage.
Voor diegenen die minder verdienen is er een tegemoetkoming, de zorgtoeslag. Verder is de aftrekmogelijkheid ziektekosten in de aangifte IB dusdanig gewijzigd dat ook veelal de mindere inkomens hiervan kunnen profiteren.
Dat het geheel duurder voor de meesten uitvalt dan voorheen, dat zal niemand ontkennen.
Dat incidenteel particulier verzekerden nu relatief minder betalen is ook correct. Echter het verschil was vanuit een particulier verzekerde dan ook wel weer heel erg groot. Ik kan niet anders dan concluderen dat het nu wel wat eerlijker verdeeld is. Alleen voor iedereen wel duurder.
Ik kan alleen maar roepen: zorg dat je maximaal terugkrijgt op aftrekosten en zorgtoeslag bij de aangifte IB.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten