Islam & Christendom, hoe moeten we met elkaar omgaan?

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 21:21

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 21:23

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 21:25

Bevlogen schreef:Define inspiration... Bush heeft wel degelijk zo'n uitspraak gedaan als Zahra hier zegt:

artikel

Dus Sabra, laat je nakijken! :mrgreen:
Dat is dus uit tweede hand zonder een derde onafhankelijke bron die het kan bevestigen.

Nice try th0.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jul 2007 21:26

zahra schreef:
Denkertje21 schreef:
zahra schreef: Ik weet echt bijna zeker dat hij iets zei in de trant van..God gaf mij een aanwijzing..(zoiets) dat ik Irak of Afghanistan moest aanvallen

Maar ik zal bewijs zoeken..ik kan het me namelijk nog haarscherp herinneren dat ik zoiets hoorde of las

Oeps...
En Allah geeft de Taliban aanwijzingen, geeft Palestijnse zelfmoordcommando''s aanwijzingen, geeft Osama Bin Laden aanwijzingen en ga zo maar door...
Zo laat iedereen zijn of haar God buikspreken!

Wat zit jij nou de hele tijd te zeuren over buikspreken.. :roll:

Ja ik weet dat jij de Islam een verschrikkelijke Godsdienst vind..heeft die afkeer er iets mee te maken dat je Homo bent..misschien rare vraag, maar het zou toch kunnen.?
In het Christendom is homofillie in praktijk brengen namelijk ook een zonde..het is dus niet de Islam speciaal die er op tegen is

Willen jullie allebei weer ff dimmen? Denkertje, als jij je continue ergert aan moslims of de islam, post hier dan alsjeblieft niet. En Zahra, ga toch niet telkens in op Denkertje. Ies vervelend.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jul 2007 21:33

Machiavelli schreef:
Bevlogen schreef:Define inspiration... Bush heeft wel degelijk zo'n uitspraak gedaan als Zahra hier zegt:

artikel

Dat is dus uit tweede hand zonder een derde onafhankelijke bron die het kan bevestigen.

Nice try th0.

Tja, voor zover ik weet heeft het Witte Huis deze uitspraak nooit ontkent en het heeft in diverse media gestaan, dusch...

Typ in google maar eens "God +bush +irak" in. Dan krijg je tientallen bronnen :P

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 21:36

Bevlogen schreef:Tja, voor zover ik weet heeft het Witte Huis deze uitspraak nooit ontkent en het heeft in diverse media gestaan, dusch...

Typ in google maar eens "God +bush +irak" in. Dan krijg je tientallen bronnen :P
Ook nooit bevestigd.

Al die bronnen leiden terug naar die ene bron.

Daarnaast vind ik dat met slechts een uitspraak een niet erge zaak op hebt gebouwd. :)

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 24 jul 2007 21:38

[
Laatst gewijzigd door zahra op 12 aug 2011 00:22, 1 keer totaal gewijzigd.
.

Machiavelli
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Machiavelli » 24 jul 2007 21:42

zahra schreef:
misschien zijn die uitspraken ook wel te horen op googlevideo's of youtube

Maar het was ook best bekend..want Bush kreeg door zijn uitspraken daarover ook veel commentaar van mensen, ook van Christenen
Nee, die uitspraak is nergens te vinden. De enige die de uitspraak in de wereld heeft gebracht en de enige die deze uitspraak heeft bevestigt is dezelfde Palestijn. Er is verder geen enkele bron of grond voor die uitspraak.

Dus misschien kun je of een andere uitspraak vinden of gewoon toegeven dat je loopt te bazelen zonder enige argumentatie of bewijzen.

Bevlogen
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Bevlogen » 24 jul 2007 22:02

Machiavelli schreef:
Bevlogen schreef:Tja, voor zover ik weet heeft het Witte Huis deze uitspraak nooit ontkent en het heeft in diverse media gestaan, dusch...

Ook nooit bevestigd.

Al die bronnen leiden terug naar die ene bron.

Daarnaast vind ik dat met slechts een uitspraak een niet erge zaak op hebt gebouwd. :)
Klopt. Naar Abumaze en zijn trawant. Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat niet de meest betrouwbare bronnen zijn. Witte Huis heeft overigens wel degelijk geantwoord: ze noemen de beweringen absurd...

Zal eigenlijk ook wel :D

Zou trouwens voor de grap eens de uitzendingen van Tegenlicht over God in Amerika moeten zien. Echt interessant hoe zelfs de politiek in dat land doordrengt is van het christelijke geloof!

1. Vrienden van God - Deel 1 van het tweeluik: God in Amerika

2. Gods agenda - Deel 2 van het tweeluik: God in Amerika
Laatst gewijzigd door Bevlogen op 24 jul 2007 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Flappie
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Flappie » 24 jul 2007 22:12

zahra schreef:

artikel

d:)b :yahoooo:

zie je wel, mijn geheugen liegt niet

Volgens Palestijnse ministers.........wél als dat niet objectief is 8)

Bush kan natuurlijk best zulke uitspraken hebben gedaan, echter deze bron 'van horen zeggen', en ik zou ook kunnen zeggen 'uit de mond van islamieten', is dat natuurlijk geen direct bewijs.
God bless mommy and matchbox cars
God bless dad and thanks for the stars
God hears amen wherever we are
And I love you

Ilias
Mineur
Mineur

Berichtdoor Ilias » 24 jul 2007 22:36

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 22:51

artikel

Inderdaad, heel geloofwaardig, die twee getuigen, waarvan de één is gepromoveerd op de ontkenning van de holocaust.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 jul 2007 22:53

zahra schreef:
Bush heeft dingen gezegd in de trant van God sprak mij aan, of God gaf mij.....en al die bla bla bla..en dat ging dan Irak of Afghanistan

Wat hij precies zei weet ik niet meer, maar veel mensen hadden het er toen daar nog over.

Dus Harm-J hoeft zich zeker niet na te laten kijken, dat kan jij beter doen

Zoals Machiavelli reeds heeft aangegeven is het sterker om te komen met bewijzen dan toe te staan dat zomaar wat woorden je toetsenbord verlaten.

Vooralsnog zijn bovenstaande beweringen over Bush klinklare nonsens.

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 25 jul 2007 01:54

Na lang wikken en wegen, heb ik toch besloten om Sabra antwoord te geven, op zijn vraag die hij mij al diverse keren gesteld heeft, die ik tot op heden bewust genegeerd heb.

De bewuste vraag, heb ik even uit een ander topic gevist:

Sabra schreef:Heb je al opgezocht wat Dar El Harb betekent voor de islam en op welke wijze daar men vorm aan tracht te geven?

Ja Sabra, ik weet heel goed wat de term de Dar el Harb betekent. net als de tegenhanger ervan, genaamd: de 'dar el salaam (ik hoop dat ik het goed schrijf?)
Het eerste betekent zoiets (dacht ik mij te herinneren?) als het huis van de vrede, het 2e betekent (dacht ik ?) het huis van de oorlog. Het gaat hier om zendingsbevelen. Christen kennen dit eigenlijk ook, ofwel het evangelie verkondigen.

Hoe iemand met de diepere uitleggingen van de zendings bevelen omgaat is weer afhankelijk van welke stroming iemand volgt binnen de Islam, Het e.a is mij eens uitgelegd door een goede kennis (diep gelovige Moslim) Voor de veiligheid blijf ik even bij de hoofdlijnen. Waar het omgaat bij de termen: de Dar el Harb en dar el salaam. Dat het hier in feite om niet meer gaat dan als een soort zendingsbevel.

Even voor de duidelijkheid en voor u verder leest. Voor mij geldt dat de Koran niet met de bijbel vergeleken kan worden en visa verca. Het zijn 2 verschillende boeken. Je kunt zeggen dat er overeenkomsten zijn, daar moet het wat mij betreft mee bij gelaten worden. Ik respecteer een Moslim in zijn geloof en ik verwacht dat hij mijn opvattingen respecteert. Let wel zo stellig als het hier stel, daarbij gaat er in de praktijk (soms) een lange weg aan vooraf.!

Nu terug naar Dar el Harb en ar el salam, een zendings bevel of eigenlijk komt het neer neer op de vraag voor de Moslims, ben jij er zeker van dat jij in het paradijs komt? Je zou het kunnen vergelijken met een soort van vraag voor de Christenen: "durf jij alles achter je te laten, durf jij te strijden voor God" of voor hem uit te komen niet alleen tegen over jou broeders en zusters, maar ook tegen over een vreemde? Durf jij iemand aan te spreken als iemand Gods naam ijdel gebruikt, als is hij 3 keer groter als jou.!

Wat je vaak ziet (mens eigen vermoed ik) dat als je ergens een keuze tussen moet maken, (lees: ergens voor uit durven komen of wegkruipen, vrede of oorlog) dat mensen niet voor de gulden middenweg kiezen. Het is altijd links of rechts. Bij moslim jongeren zie je vaak dat ze voor het huis van oorlog kiezen. (dar el harb) Dat is waarschijnlijk dat gene wat Sabra hoopte waar ik over zou schrijven?

Jongeren in de Islam zijn soms geneigd of er gevoelig voor, om de weg van het huis van oorlog te kiezen. (lees het pad van de Jihad) Wat mij overigens niet verbaast als ik zie hoe die jongeren thuis soms tussen wal en schip leven. Thuis een strenge opvoeding en de straat waar alles lijkt te mogen en waar de wet van de straat heerst. De beeldvorming die ze hebben, de wijken waar zij in opgroeien samen met hun ouders...speelt hierin ook een zekere rol ( die wijken waarin ze wonen, mag je vaak rustig getho's noemen, waar de wet van straat telt) dit zijn zeker geen prachtige rustieke refo dorpjes....waar het leven ogenschijnlijk goed is maar soms vergeven van de roddel.

Maar goed... ondertussen word het een lang verhaal maar ben ik aardig nieuwschierig geworden waar Sabra nu heel wil met het huis van Oorlog of eigenlijk de oorspronkelijke vraag van hem: "Heb je al opgezocht wat Dar El Harb betekent".

Brand maar los Sabra, zou ik zou zeggen. Kom a.u.b. niet met oneliners of vragen over bronnen die jij dan toch weer verwerpt, mogelijk kom jij dan met mij in het huis van oorlog terecht...!!

Sabra, ik weet niet alles over de Koran, dat het duidelijk moge zijn voor jou, daarin tegen ben ik wel bereid om te leren en te verdiepen in iets. Ben jij er alleen maar op uit om de Moslims vanuit een negatieve idealogie te bekijken, dan is het misschien beter dat jij eens een keer jou negatieve kwek dicht houd, als jij niets posititiefs te melden hebt?
Laatst gewijzigd door Harm-J op 25 jul 2007 02:33, 3 keer totaal gewijzigd.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jul 2007 02:09

Hoe ik redeneer? Heel eenvoudig:

1. Enkele van mijn beste vrienden zijn moslim.
2. Zij plegen geen aanslagen, ook niet in naam van de islam.
3. Er zijn gekken die dat wel doen.
4. Zij zijn niet gelijk aan die gekken.
5. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de daden van die gekken.
6. Ik hoef hen niet aan te spreken op de daden van die gekken.
7. Wij onderhouden de vriendschappen zodanig dat wij veel plezier en gezelligheid en steun aan elkaar hebben.

Makkelijk toch? Zolang zij zich niet met allerlei terroristische onzin bezighouden, heb ik geen enkele reden om hen daarmee lastig te vallen. Dat zou de vriendschapsband schaden en daar pas ik voor. Omgekeerd word ik, als representant van "het westen" ook niet aangesproken op wat het westen allemaal uitvreet en/of uitgevroten heeft. Anders hadden ze mij ook kunnen aanspreken op nogal wat onverkwikkelijkheden in heden en verleden. Dat doen zij ook niet.

Ik zie mijn broederband met de familie in kwestie op geen enkele manier verbonden met allerlei geweld dat in naam van hun geloof wordt gepleegd en ik zie dan ook geen reden om van hen te verwachten dat zij zich distantiëren - had ik twijfels gehad (of omgekeerd), dan was die hele band er nooit gekomen. Goddank is die er dus wel.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Terug naar “[Religie] - Open forum”