Zwanger deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 19 jul 2007 18:00

hoe was de echo haai??????

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jul 2007 12:07

gister middag mijn beste vriendin met spoed naar Ziekenhuis gebracht 34 weken zwanger en helemaal niet goed misselijk elke keer bijna flauw vallen enz.
daar aangekomen aan apparaat om hartslag van kindje te meten zat tussen de 140 en 170 dus daar was niks mis mee bloed afgenomen was ook goed en urine ook goed (ze heeft van de week al 2 keer in ziekenhuis gelegen toen was het niet goed)
maar ze moest toch blijven ik ben rond een uur of 8 s avonds naar huis gegaan.
Ik belde ze net had vanmorgen weer een echo gehad blijkt ze 38 weken zwanger te zijn! kindje weegt nu 2750 gram en vannacht had ze ook wat weeen enz gehad dus wie weet :D
was wel even schrikken hoor gister middag want je hoor der nooit maar ze ging uit der eigen ziekenhuis bellen.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 jul 2007 12:37

Gelukkig viel het mee!! En 4 weken verschil is toch heel veel rond die tijd! Heeft ze meteen verlof, of had ze dat al? :P
Wel spannend nu!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 20 jul 2007 12:39

allemensen wat een verhaal...ja idd heeft ze lekker lang verlof erna misschien ?!

Wolkje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Wolkje » 23 jul 2007 18:01

AikonGirl schreef:Ik vraag me af waarom er een 20 weken echo is?
Ze zeggen om te zien of er geen afwijkingen zijn.
Maar ja, wat als er wel afwijkingen zijn?
Wat heb je er aan om dat te horen dan?

Ik weet dus nog niet of we die echo gaan doen...
Aan de andere kant.. het is wel gewoon leuk om te zien,
en m'n man wil weten of 't een jongetje of meisje wordt. :)

Wij doen ook de 20weken echo zodat we weten of er afwijkingen zijn.
zoals lalage al schreef zodat er misschien al wat aan te doen is.
Stel dat er wat aan de hand is dan beval ik liever in het ziekenhuis dan zijn we op de goede plek zeg maar voor het kindje.

We hebben er wel bewust voor gekozen om de eerder testen niet te doen.
Dat vonden we meer kansberekeningen dat feiten en de vlos gaf zelf aan dat als je toch niet van plan was er wat mee te doen (abortus) dat het niet erg zinvol was en alleen maar je zwangerschap verpeste bij een verhoogde uitslag.

Hier gaat het verder uitstekend, al een mooi buikje te zien.
Druk met de babykamer bezig, vandaag behangen en hopelijk deze week sauzen. :lol:
Bij de controles is het hartje steeds goed te horen en 7 augustus mogen we voor de 20weken echo. ben benieuwd!
Verder natuurlijk leuk om spulletje uit te zoeken en namen te kiezen.

Haai hoe was je echo? en voel je het kindje al?
Afbeelding Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 23 jul 2007 20:04

lammetje schreef:Gelukkig viel het mee!! En 4 weken verschil is toch heel veel rond die tijd! Heeft ze meteen verlof, of had ze dat al? :P
Wel spannend nu!

Het is heel veel gezeur geweest op der werk en ze is er eigenlijk zonder reden uitgegooid door een teamleidster (die is er nu zelf ook uitgegooid) maar ze had het geluk dat ze 100% in de ziektewet zat en dat zit ze nu nog steeds tot 10 weken na de zwangerschap krijgt ze gewoon 100% uitbetaald een geluk bij een ongeluk zeg maar.

Kom net uit het zhuis en nu heeft de verloskundige dus gezegt dat ze 35 weken zwanger is :(
dus wie weet ligt ze nu nog 5 weken daar!
is maar beetje zooitje hoor maar goed. Ze blijft zich beroerd voelen heeft een onderdruk van ongeveer 95 of hoger en ineens vliegt ie terug naar 54 dus valt ze geregeld weg enz maar volgens die artsen enz geeft het allemaal niks.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 23 jul 2007 22:00

Vorige week de echo gehad... alles lijkt gelukkig goed te zijn. We hebben de echobeelden op DVD meegekregen, die gaan we gauw nog eens bekijken (natuurlijk was net de computer kapot, dus we zijn er nog niet aan toe gekomen dit te doen...) Kleintje had alleen niet zoveel zin om op de foto te gaan, lag met het hoofdje erg diep in m'n bekken.
Er is steeds behoorlijk wat beweging in m'n buik, en papa heeft z'n kind van de week ook voor het eerst gevoeld :D

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 24 jul 2007 10:52

Haai schreef:......papa heeft z'n kind van de week ook voor het eerst gevoeld :D

Super :lol:

Waar blijven de buikfoto's??
Wat de toekomst brengen moge........

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 24 jul 2007 12:08

Nou, hier dan maar eens wat plaatjes...

Eerst de inhoud (voor de duidelijkheid: je ziet dus het hoofdje van de baby, lijkt net of 'ie aan het duimen is :wink: )

Afbeelding

...dan de verpakking

Afbeelding

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 24 jul 2007 12:27

Fijn dat alles goed gaat!! en ik moest even goed kijken, maar ik heb het hoofdje gevonden :lol:
Mooie buik al hoor!!
Leuk dat je man het ook gevoeld heeft!!!

Liefje: beetje vreemd is het wel ja, eerst 38 weken nu 35.... Maar dat is neit echt het belangrijkst natuurlijk, als het allemaal maar goed komt!!

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 24 jul 2007 12:42

liefje: als je je zorgen maakt, mag je best assertief wezen he! Gewoon blijven vragen aan die dokters, want het klinkt wel raar wat je allemaal vertelt.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2007 15:22

Evelien schreef:
*Annette* schreef:
Smurffie schreef:
tactix schreef:Hoever ben je heen?

Ik denk de eerste of tweede dag ongesteld 8) Ik lijk dan ook altijd een maand of 4 zwanger :mrgreen:

:mrgreen: gelukkig ben dus niet de enigste die dat heeft. Ik heb altijd de eerste paar dage n hele harde dikke buik :?

hier nog 1 (dr zullen veel meiden/vrouwen zijn die dat hebben) :wink:
jep ik kan jullie ook de hand schudden!!! :| weet je wat bij ons in de Kerk dan altijd zo leuk is????? De mensen kijken je na (weten dat je pas getrouwd bent) en speculeren dan stiekem of je dan al wel niet zwanger bent :mrgreen: En ik denk nuchter: ach laat ze maar gaan. Volgende week zien ze weer een strak buikje (ahum) en is t weer over !! :D (sorry even offtopic :oops: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 jul 2007 16:44

ja precies!!! :D

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 24 jul 2007 19:08

kwebbel schreef:
Evelien schreef:
*Annette* schreef:
Smurffie schreef:
tactix schreef:Hoever ben je heen?

Ik denk de eerste of tweede dag ongesteld 8) Ik lijk dan ook altijd een maand of 4 zwanger :mrgreen:

:mrgreen: gelukkig ben dus niet de enigste die dat heeft. Ik heb altijd de eerste paar dage n hele harde dikke buik :?

hier nog 1 (dr zullen veel meiden/vrouwen zijn die dat hebben) :wink:
jep ik kan jullie ook de hand schudden!!! :| weet je wat bij ons in de Kerk dan altijd zo leuk is????? De mensen kijken je na (weten dat je pas getrouwd bent) en speculeren dan stiekem of je dan al wel niet zwanger bent :mrgreen: En ik denk nuchter: ach laat ze maar gaan. Volgende week zien ze weer een strak buikje (ahum) en is t weer over !! :D (sorry even offtopic :oops: )

Heel herkenbaar! Sinds men weet dat wij geen kinderen kunnen krijgen kan ik eindelijk eens zeggen dat ik me moe voel of niet zo lekker ben, zonder meteen de roddelpers in werking te zetten :mrgreen:

annelove2
Verkenner
Verkenner

zwanger

Berichtdoor annelove2 » 24 jul 2007 20:04

hallo luitjes,

hier nog een hoogzwanger moeke. Nog drie weekjes......

groetjes :lol:

Terug naar “Archief”