Scheiding

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jnien

Berichtdoor jnien » 07 jul 2007 17:52

Fijn om zo'n verhaal te lezen, en heel fijn dat je het volgehouden hebt én erachter bent gekomen dat het het waard is! :)

jnien

Berichtdoor jnien » 24 jul 2007 12:24

Smurffie.. ik was wel even benieuwd of je nog een kans hebt gehad bij die jongen..
Om met hem te praten bedoel ik.. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 jul 2007 15:14

Funlover schreef: [...]
Wauw diep respect voor jou hoe jij dat heb doorgestaan !!! Dank God dat Hij jou er zo doorheen heeft gesleept !! Doet me denken aan het voetstappen gedicht............. :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 24 jul 2007 15:43

jnien schreef:Smurffie.. ik was wel even benieuwd of je nog een kans hebt gehad bij die jongen..

Eh, ja, maar hij gaat nog steeds op oude voet verder. Ik vroeg 'm wanneer hij van plan was volwassen te worden. Hij keek me nogal vreemd aan en antwoordde: ''Voorlopig nog niet, veel te leuk zo'' Nah, dan kan ik er weinig meer aan veranderen hè 8)
Verder hebben we gewoon leuk contact..hij zal heus ooit nog wel veranderen mag ik hopen :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 24 jul 2007 18:00

kwebbel schreef:
Funlover schreef: [...]
Wauw diep respect voor jou hoe jij dat heb doorgestaan !!! Dank God dat Hij jou er zo doorheen heeft gesleept !! Doet me denken aan het voetstappen gedicht............. :)

Dat doe ik zeker.
Juist in zo´n situatie merk je hoe God zorgt....!
En hoe Hij mijn Vader wil zijn.
Heb wel eens heel hard tegen mijn eigen vader gezegd: Gelukkig heb ik nog een Vader in de hemel...
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 24 jul 2007 18:44

wow Ansje....
(*respect*

jnien

Berichtdoor jnien » 02 aug 2007 20:06

Smurffie schreef:
jnien schreef:Smurffie.. ik was wel even benieuwd of je nog een kans hebt gehad bij die jongen..

Eh, ja, maar hij gaat nog steeds op oude voet verder. Ik vroeg 'm wanneer hij van plan was volwassen te worden. Hij keek me nogal vreemd aan en antwoordde: ''Voorlopig nog niet, veel te leuk zo'' Nah, dan kan ik er weinig meer aan veranderen hè 8)
Verder hebben we gewoon leuk contact..hij zal heus ooit nog wel veranderen mag ik hopen :wink:

Okee, dan valt er idd weinig meer te doen denk.. 8)
Gewoon vriendjes blijven, en wie weet ooit :wink:
Je hebt et geprobeerd hee.. :)

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 07 aug 2007 14:01

Sorry, late reactie..

Idd..en ik moet me er maar niet druk om maken :wink:

Hoe is het met jou inmiddels?

jnien

Berichtdoor jnien » 03 sep 2007 16:14

Ook eens een late reactie..

Gaat wel aardig goed met mij..

Mn pa gaat de verkeerde kant uit, niet meer naar de kerk enzo..
En thuis gaat et niet altijd superfijn maar we doen ons best. Binnenkort met hele gezin in therapie.. ben benieuwd..

Straks weer lekker naar school, weer lekker normaal ritme..

Vakantie is gelukkig wel relaxt gegaan :)

T. Lindeman
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor T. Lindeman » 03 sep 2007 17:21

Sterkte Jnien!!

*hug* :D
Auf Wiedersehen!

André

Berichtdoor André » 03 sep 2007 18:40

Idd sterkte, met het hele gezin is best pittig lijkt mij.
Maar wel fijn dat iedereen 'mee' wil doen. (Y) *HUG*

ly
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ly » 13 sep 2007 20:39

Mijn ouders zijn ook gescheiden, mijn moeder twee keer een keer van mijn biologische vader en een keer van mijn tweede vader.
Waar ik zelf heel bang voor ben is dat ik dezelfde fouten ga maken als mijn ouders en later als ik getrouwd ben ook weer zal gaan scheiden.
Ik heb een hele lieve vriend maar vind het ook erg moeilijk om een goede relatie op te bouwen omdat ik thuis nooit heb gezien hoe het moet. Daardoor word ik erg onzeker als we een meningsverschil samen hebben. gelukkig begrijpt mijn vriend me wel, en komen we er meestal samen wel uit.
Toch merk ik wel dat ik problemen heb door de scheiding van mijn ouders. Ik vind toch dat je een stukje van je veiligheid kwijd ben en inderdaad ik heb verlatingsangst-> ik ben zo bang dat ik alle mensen van wie ik hou toch weer kwijtraak. Daarom vind ik het erg moeilijk om contacten op te bouwen.
Je bent nog gen mislukkeling als je valt, wel als je blijft liggen!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 sep 2007 07:44

Die kans dat het bij jou later ook fout gaat is niet groter dan bij mensen met niet gescheiden ouders. Het gaat om een stukje vertrouwen en dat kost bij jou waarschijnlijk wat meer tijd. Een keer ruzie of een meningsverschil is niet erg. Bedenk dan gewoon hoevele jullie van elkaar houden en dat dat veel sterker is.

Even wat relativering van een nuchter iemand...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 sep 2007 08:57

Er zitten dingen in jou verhaal die herkenbaar zijn ly.
Ik hoop, met alles wat jij voor je kiezen krijgt en hebt gehad, dat er hulpverleners zijn die jou bij staan en je hier in kunnen helpen. Die angsten zitten vaak zo diep dat die niet zomaar even weg te nemen zijn.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

ly
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor ly » 14 sep 2007 09:30

Marnix schreef:Die kans dat het bij jou later ook fout gaat is niet groter dan bij mensen met niet gescheiden ouders. Het gaat om een stukje vertrouwen en dat kost bij jou waarschijnlijk wat meer tijd. Een keer ruzie of een meningsverschil is niet erg. Bedenk dan gewoon hoevele jullie van elkaar houden en dat dat veel sterker is.

Even wat relativering van een nuchter iemand...

Je heb wel gelijk en soms heb ik periodes dat ik er ook wel zo over denk, maar vaak ga ik er toch weer over na zitten denken en dan ben ik er echt bang voor. Ik denk dat het gewoon een proces is waar ik doorheen moet met goede en slechte tijden. En gelukkig zijn er menden om me heen die mij daarbij helpen, maar moeilijk blijft het
Je bent nog gen mislukkeling als je valt, wel als je blijft liggen!

Terug naar “Archief”