Moderator: Moderafo's
marcel081276 schreef:Ik verbaas mij over de antwoorden die de predikanten geven over het genezen van zieken. volgens hun kunnen zieken niet meer genezen worden en demonen kunnen niet meer uitgedreven worden want dat gebeurde alleen in de tij van de apostellen, maar volgens mij lees ik in markus 16:17-18 wel iets anders.. wat vinden jullie ervan?
bloempie19 schreef:Ik geloof zeker dat God deze dingen doen kan en doet! Alleen één ding vind ik moeilijk, n.l.: De handoplegging. Er worden mensen genezen door handoplegging. Maar ik geloof persoonlijk (misschien niet bijbels) meer in de kracht van het gebed. Want met handoplegging dwing je eigenlijk God om de duivel uit te drijven, je gebiedt de duivel ook weg te gaan 'in de Naam van Jezus'.
Als je bidt, dan vraag je of God iemand wil genezen, maar dan kun je ook bidden: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde".
Sjofar schreef: Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest en daar hoort gewoon geen ziekte in te zijn. Maar door de verbrokenheid van deze wereld is die er helaas wel, maar Zijn striemen is jou tot genezing geworden en dus hoef je nimmer te accepteren dat er ziekte is in je lichaam. Hij heeft het al reeds gedragen en op dat woord mag je staan.
Weg ermee!
Invincible schreef:Dan heeft de kerk eindelijk weer eens aantrekkingskracht
Bloempie: Kun jij 1 bijbels voorbeeld geven van een genezing die plaatsvond nadat er werd gebeden: niet mijn maar Uw wil geschiede? Zijn er volgens mij niet. Daarentegen werd er juist met krachtige woorden gesproken: Sta op! Loop! Wordt gezond!
Sjofar: Ik ben het met je eens, maar er komt ook wijsheid bij kijken. Sommige ziekten zijn het gevolg van bepaalde zonden. Zonder belijdenis en breken met deze zonden wordt genezing moeilijk (zo niet onmogelijk).
padvinder schreef:Begrijp me goed, ik heb ook niets tegen gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving in deze tijd. Ik zie niet in waarom dit na de apostolische tijd opeens opgehouden zou moeten zijn.
Ik geloof ook niet dat als het wel lukt, het van de duivel komt (dat is nl. wat sommige mensen denken).
Maar ik vroeg me af: hoe zit het dan met de mensen die bidden maar geen genezing ontvangen? Dus als je ongeneselijk ziek bent (kanker oid)?
"Geloof" je dan niet genoeg? (Maar als dat het geval is, dan hangt genezing dus af van je eigen geloof..?
padvinder schreef::( Ik herhaal nog maar een keer:
Begrijp me goed, ik heb ook niets tegen gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving in deze tijd. Ik zie niet in waarom dit na de apostolische tijd opeens opgehouden zou moeten zijn.
Ik geloof ook niet dat als het wel lukt, het van de duivel komt (dat is nl. wat sommige mensen denken).
Maar ik vroeg me af: hoe zit het dan met de mensen die bidden maar geen genezing ontvangen? Dus als je ongeneselijk ziek bent (kanker oid)?
"Geloof" je dan niet genoeg? (Maar als dat het geval is, dan hangt genezing dus af van je eigen geloof..?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten