genezing

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marcel081276
Sergeant
Sergeant

genezing

Berichtdoor marcel081276 » 18 nov 2003 19:56

Ik verbaas mij over de antwoorden die de predikanten geven over het genezen van zieken. volgens hun kunnen zieken niet meer genezen worden en demonen kunnen niet meer uitgedreven worden want dat gebeurde alleen in de tij van de apostellen, maar volgens mij lees ik in markus 16:17-18 wel iets anders.. wat vinden jullie ervan?

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 18 nov 2003 20:02

Hoi Marcel,

welkom hier!

Bedoel je hetzelfde als dit onderwerp?

Dan graag daar verder gaan. :)

marcel081276
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marcel081276 » 18 nov 2003 20:10

nee dat bedoel ik niet helemaal, er wordt er op gewezen dat er een apostolische tijd geweest is en dat de tekenen en wonderen alleen toen gebeurden om het evangelie kracht bij te zetten.

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 18 nov 2003 20:31

Marcel er staat nergens in de bijbel dat deze wonderen en tekenen op een moment gestopt zijn.
Integendeel, in Marcus 16 staat dat ze de "gelovigen" zullen volgen, dus niet alleen de apostelen.
Het is volgens mij wel bedoeld om het evangelie kracht bij te zetten.
God belooft in dit bijbelgedeelte, dat als jij erop uit gaat om het evangelie te brengen, God zal meewerken met zijn wonderen en tekenen.
Dus de evangelieverkondiging komt op de eerste plaats.
Daarbij is er ook de gewone voorbede voor genezing, en daar staat van geschreven in Jac 5 dat het gelovige gebed de leider gezond zal maken.Maar daar is het weer van belang dat je je zonden belijdt :
"Belijdt daarom elkander uw zonden en bidt voor elkander, opdat gij genezing ontvangt"
Weest blij in de Heer !

tomkoers

Re: genezing

Berichtdoor tomkoers » 18 nov 2003 21:55

marcel081276 schreef:Ik verbaas mij over de antwoorden die de predikanten geven over het genezen van zieken. volgens hun kunnen zieken niet meer genezen worden en demonen kunnen niet meer uitgedreven worden want dat gebeurde alleen in de tij van de apostellen, maar volgens mij lees ik in markus 16:17-18 wel iets anders.. wat vinden jullie ervan?

Het kan wel degelijk, ook in deze tijd. Zondagavond hoorde ik van een artiest (Neal Morse) een getuigenis hierover naar het publiek. Zijn vrouw had een zoontje gebaard met een gat in het hart. Normaal gesproken heeft dit de dood tot gevolg. Echter de vrouw bracht het kind in gebed bij de Heer, en een week later bleek het gat helemaal niet meer te bestaan. De doktoren stonden voor een raadsel en konden het niet verklaren.......

Het is dus wel degelijk God die mensen kan genezen, echter wel naar Zijn wil, en dat wordt nogal eens vergeten in "charismatische kringen".

Tom

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 18 nov 2003 22:19

Ik geloof zeker dat God deze dingen doen kan en doet! Alleen één ding vind ik moeilijk, n.l.: De handoplegging. Er worden mensen genezen door handoplegging. Maar ik geloof persoonlijk (misschien niet bijbels) meer in de kracht van het gebed. Want met handoplegging dwing je eigenlijk God om de duivel uit te drijven, je gebiedt de duivel ook weg te gaan 'in de Naam van Jezus'.
Als je bidt, dan vraag je of God iemand wil genezen, maar dan kun je ook bidden: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde".
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joris

Berichtdoor joris » 18 nov 2003 22:54

Zeker weten kan GELOOF nog wonderen doen.

je raakt nu het diepste probleem van de traditionele kerken aan. Die geloven eigenlijk dat GOd dood is. Als je dit hardop zegt wordt iedereen kwaad, maar God is in een potje gestopt, of liever gezegd: hij is in e kerk opgevaren naar de hemel en we bidden smachtend op zijn terugkomst. maar de Heilige Geest negeren we compleet, net als overigens de opdracht die God ons gegeven heeft, namelijk: discipelen maken.

God is niet veranderd, dus het geloof in God kan nog net zulke grote dingen doen als in de tijd dat Jezus op aarde liep. Dus ik sluit mij verder bij de vorige '' sprekers'' aan.

persoonlijke bemoediging: laat je niet gek maken! God leeft en is Groot!

mijn vraag aan jou; wat merk jij van God dat je met deze vraag komt?

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sjofar » 19 nov 2003 09:18

bloempie19 schreef:Ik geloof zeker dat God deze dingen doen kan en doet! Alleen één ding vind ik moeilijk, n.l.: De handoplegging. Er worden mensen genezen door handoplegging. Maar ik geloof persoonlijk (misschien niet bijbels) meer in de kracht van het gebed. Want met handoplegging dwing je eigenlijk God om de duivel uit te drijven, je gebiedt de duivel ook weg te gaan 'in de Naam van Jezus'.
Als je bidt, dan vraag je of God iemand wil genezen, maar dan kun je ook bidden: "Niet mijn wil, maar Uw wil geschiedde".

Wat denk je dat het antwoord van God zal zijn op jouw vraag. Als je een kind van God bent, ben je bekleed met de klederen des heils, met zijn autoriteit. Maar die plaats moet je dan wel innemen en dan kan je dus in de Naam van Jezus de demonen gebieden te gaan, ziekte binden. Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest en daar hoort gewoon geen ziekte in te zijn. Maar door de verbrokenheid van deze wereld is die er helaas wel, maar Zijn striemen is jou tot genezing geworden en dus hoef je nimmer te accepteren dat er ziekte is in je lichaam. Hij heeft het al reeds gedragen en op dat woord mag je staan.

Weg ermee!
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 19 nov 2003 12:50

Begrijp me goed, ik heb ook niets tegen gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving in deze tijd. Ik zie niet in waarom dit na de apostolische tijd opeens opgehouden zou moeten zijn.
Ik geloof ook niet dat als het wel lukt, het van de duivel komt (dat is nl. wat sommige mensen denken).
Maar ik vroeg me af: hoe zit het dan met de mensen die bidden maar geen genezing ontvangen? Dus als je ongeneselijk ziek bent (kanker oid)?
"Geloof" je dan niet genoeg? (Maar als dat het geval is, dan hangt genezing dus af van je eigen geloof..?)
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

Charity
Mineur
Mineur

Berichtdoor Charity » 19 nov 2003 13:03

Sjofar schreef: Je lichaam is een tempel van de Heilige Geest en daar hoort gewoon geen ziekte in te zijn. Maar door de verbrokenheid van deze wereld is die er helaas wel, maar Zijn striemen is jou tot genezing geworden en dus hoef je nimmer te accepteren dat er ziekte is in je lichaam. Hij heeft het al reeds gedragen en op dat woord mag je staan.

Weg ermee!

Zeker geloof ik dat God door middel van gebed en handoplegging nu nog zieken kan genezen, er staat zelfs in de bijbel dat als je ziek ben je dan naar de oudsten moet gaan in de gemeente en die moeten dan met je bidden.

Toch geloof ik niet wat Sjofar hier zegt dat er geen ziekte in het lichaam hoort te zijn. Paulus had namelijk een doorn in het vlees, en als hij dan bid of God het weg wil nemen dan zegt God, mijn genade is u genoeg.

De Heere Jezus heeft ook niet iedereen genezen, en man die al dertig jaar bij de tempel zat is naar ik meen door Petrus genezen, de Heere Jezus moet hier langs gekomen zijn.

Bij ons is er nu veel discussie over gebedsgenezing, mede door Joshua en dhr. W.J. Ouweneel. 't is wel moeilijk ik bedoel, stel nu dat er massaal mensen genezen zouden worden in Nederland, in naam van God, hoe zouden mensen dan gaan reageren?

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 nov 2003 14:25

Dan heeft de kerk eindelijk weer eens aantrekkingskracht Afbeelding

Bloempie: Kun jij 1 bijbels voorbeeld geven van een genezing die plaatsvond nadat er werd gebeden: niet mijn maar Uw wil geschiede? Zijn er volgens mij niet. Daarentegen werd er juist met krachtige woorden gesproken: Sta op! Loop! Wordt gezond!

Sjofar: Ik ben het met je eens, maar er komt ook wijsheid bij kijken. Sommige ziekten zijn het gevolg van bepaalde zonden. Zonder belijdenis en breken met deze zonden wordt genezing moeilijk (zo niet onmogelijk).
..

Sjofar
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sjofar » 19 nov 2003 14:30

Invincible schreef:Dan heeft de kerk eindelijk weer eens aantrekkingskracht Afbeelding

Bloempie: Kun jij 1 bijbels voorbeeld geven van een genezing die plaatsvond nadat er werd gebeden: niet mijn maar Uw wil geschiede? Zijn er volgens mij niet. Daarentegen werd er juist met krachtige woorden gesproken: Sta op! Loop! Wordt gezond!

Sjofar: Ik ben het met je eens, maar er komt ook wijsheid bij kijken. Sommige ziekten zijn het gevolg van bepaalde zonden. Zonder belijdenis en breken met deze zonden wordt genezing moeilijk (zo niet onmogelijk).

Invicible,

dank voor je aanvulling!
Want hetzij dat wij leven, wij leven den Heere; hetzij dat wij sterven, wij sterven den Heere. Hetzij dan dat wij leven, hetzij dat wij sterven, wij zijn des Heeren. Romeinen 14:8

padvinder
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor padvinder » 19 nov 2003 14:38

:( Ik herhaal nog maar een keer:

Begrijp me goed, ik heb ook niets tegen gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving in deze tijd. Ik zie niet in waarom dit na de apostolische tijd opeens opgehouden zou moeten zijn.
Ik geloof ook niet dat als het wel lukt, het van de duivel komt (dat is nl. wat sommige mensen denken).
Maar ik vroeg me af: hoe zit het dan met de mensen die bidden maar geen genezing ontvangen? Dus als je ongeneselijk ziek bent (kanker oid)?
"Geloof" je dan niet genoeg? (Maar als dat het geval is, dan hangt genezing dus af van je eigen geloof..?
Het instinct, dat een God eist, wint het van de vernuftigheid, die Hem verwerpt (Vinet.)

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 19 nov 2003 15:12

padvinder schreef:Begrijp me goed, ik heb ook niets tegen gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving in deze tijd. Ik zie niet in waarom dit na de apostolische tijd opeens opgehouden zou moeten zijn.

"Geloof" je dan niet genoeg? (Maar als dat het geval is, dan hangt genezing dus af van je eigen geloof..?

Ik weet niet echt een antwoord, maar toch even een reactie:

Je accepteerd in de eerste helft van je posting de gebedsgenezing, handoplegging en ziekenzalving. Dit zijn gebeurtenissen waarbij er een 2de partij komt kijken: de zieke en de genezer/handoplegger/zalver.
Vervolgens de vraag waarom mensen die voor zichzelf bidden geen genezing ontvangen. Dat is iets heel anders. Die mensen raad ik toch aan om naar mensen als J.Zijlstra te gaan (iedere 1ste zondag vd maand, 19:00uur in Leiderdorp). Als iedereen voor zijn eigen genezing kan bidden en die genezing krijgt, waarom zijn er dan nog gebedsgenezers?

De grap van genezing is m.i. ook niet dat je genezen wordt, maar dat Zijn Naam verheerlijkt wordt. A) door het wonder zelf B) het getuigenis voor de gemeente en buitenwereld wat er vanuit gaat C) jij kan je langer inzetten voor G.d. Als je daarop pleit en gelooft dat genezing mogelijk is, dan denk ik niet dat onze Vader zal weigeren (wat de ziekte ook is, Yeshua liet zelfs doden opstaan!)

Ik zeg dit allemaal voorzichtig, omdat wij/ik nog erg weinig theoretische kennis op dit gebied hebben. Het speelt pas de laatste paar jaar in onze kringen. Lees anders ook eens boeken op dit gebied, doe ik ook Afbeelding

Groet van mij.
..

tomkoers

Berichtdoor tomkoers » 19 nov 2003 17:47

padvinder schreef::( Ik herhaal nog maar een keer:

Nee hoor dat is geen kwestie van ongeloof, tenminste dat hoeft het niet te zijn. Lees Job maar eens door en je zult zien dat de vrienden van Job het allemaal bij het verkeerde eind hadden toen ze hem vertelden dat er toch wel ernstige zonden bij hem zouden zijn omdat hij maar ziek bleef.

Het is een dwaling van de eerste orde dat mensen denken dat ze altijd genezen worden als ze bidden voor genezing. God geneest wel, maar op Zijn tijd en naar Zijn wil.
De reden dat er zoveel nadruk ligt op gezondheid in onze maatschappij, is dat vele mensen niet willen geloven, en dat dus alles bij hen draait om zo lang mogelijk alles uit dit leven te halen. Zou deze gedachtengang ons als Christenen niet beinvloeden?

Onze toekomst is bij de Here, laten we dan ook proberen te doen wat Hij van ons vraagt, dat is meer dan voldoende denk ik.

Groetjes,
Tom

Terug naar “Archief”