Ikke21 schreef:Zullen we dan maar is een dansende kerkdienst gaan houden, daar is toch ook niks mis mee?! Juist fijn he om tijdens de preek en de psalmen te dansen??? dansen tot Gods eer!
Ik zou zeggen, ga eens bij jou in je woonplaats naar een kerkdienst waar voornamelijk aziatische of afrikaanse gemeenteleden in zitten. Wedden dat het er swingend aan toe gaat!
bloempie19 schreef:Ik geloof dat je op deze manier grenzen aan het verleggen bent, die je niet verleggen moet. Door middel van een christelijke discotheek balanceer je echt op het randje. De stap om naar een gewone discotheek te gaan wordt steeds kleiner.
Bekijk het eens van de andere kant. Wanneer je vanuit de 'gewone, van God losgeslagen' wereld naar een christelijke disco gaat, en je het verschil merkt, wordt de stap om nog langer naar een gewone discotheek te gaan misschien wel steeds groter! Een voorbeeldje:
Mijn studentenvereniging hield twee weken terug een grandioze openingsweek, die donderdagavond werd afgesloten met een heuse disco en goeie DJ's. Het was een groot succes en er kwamen veel externen (niet-leden dus) op af.
Wat externen altijd het eerst opvalt als ze bij ons langskomen, is dat de sfeer bij ons zo anders is dan bij andere (lees: niet-christelijke) verenigingen. Mensen die een praatje met je komen maken ookal kennen ze je niet, mensen die goed met elkaar omgaan, elkaar respecteren, oprecht zijn etc. Het gaat erom dat je als Christen aan de wereld om je heen laat zien dat je 'geheel anders' bent, niet door bekrompenheid maar door een stukje van Gods liefde te tonen. Zodat je niet-christenen laat verlangen om meer van Hem te weten te komen. En zodat je met mede-christenen tussen alle serieuze zaken af en toe een goed feestje kunt bouwen.