verder vind ik het orgelspel beter aan te horen dan de gemeentezang, dus naar omstandigheden ben ik tevreden. ik zou niet snel een concert van een van onze geliefde organisten bezoeken, maar het is wel aan te horen.
Moderator: Moderafo's
Kansloos schreef:hallo, zoals ik al gezegt hebt ben ik een fan van martin mans. is een goede organist.
je hebt gelijk,ik schrijf mijn mening.Gershwin schreef:Sorry, joris, maar je subjectiveert wel heeeeeel erg. Ik vind Bach persoonlijk de ideale muziek om tegelijkertijd stil voor God te worden. Het is denk ik vooral een kwestie van smaak.
joris schreef:je hebt gelijk,ik schrijf mijn mening.Gershwin schreef:Sorry, joris, maar je subjectiveert wel heeeeeel erg. Ik vind Bach persoonlijk de ideale muziek om tegelijkertijd stil voor God te worden. Het is denk ik vooral een kwestie van smaak.
maar tegleijk ook de mening van vele anderen. Over het algemeen houden mensen en zeker jongeren niet van orgelmuziek, dan moet je daar mensen niet mee '' lastig vallen''. Kerk moet fijn zijn namelijk.
rustige muziek waarop je kan mediteren, prima! En dan kan zelfs bach ja. Ik vind niet alle bach lelijk. Erbarme Dich en Jesus meine zuverlicht en Aria in F vindt ik machtig mooi.
ik heb altijd gepleit voor inloop sing-in voor de kerkdienst.
trijntjejohanna schreef:ja dus moet je er op een gegeven moment wel zitten dan he...joris schreef:vrijwillige inloop dan he. Dus gewoon zingen vanaf een kwartier van te voren en dat loopt om 10.00 uur uit in het eerste lied van de kerkdienst, inmiiddels is iedereen binnengedruppeld.
joris schreef: Organisten die ik bne tegengekomen daarmee valt niet samen te werken, is een eigenwijs soort mensen.
joris schreef:
ik ben organist maar houdt niet van orgelmuziek. Dus ik speelde bekende liederen die mensen konden meeneurieen, dit werd gewaardeerd door de meesten. Bach op de vroege morgen is erg verkeerd en daar wordt je doodnerveus van. Een organist is er om de gemeente naar een sfeer van aanbidding te leiden, niet om een concert te geven.
joris schreef:ha juist!
en daarom vind ik dat je in een kerk bij de dingen die '' moeten'' maar ook '' afgeschaft'' zouden kunnen worden, bijvorobeled het orgel zo rustig mogeljk moethouden zodat zo min mogelijk mensen zich ergeren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten