Moderator: Moderafo's
Galateia schreef:Als ik kinderen heb, dan ga ik zeker weten fulltime werken en mijn man iets minder. Ik moet er niet aan denken om een thuisblijfmoeder te zijn. Nee, dan liever helemaal geen kids. Voor mijn man is het dus heel eenvoudig: of hij neemt de verzorging op zich (we gaan adopteren), of er komen geen kids. Hij wil graag kids en weet dus wat daarvoor nodig is. Hij zit daar overigens helemaal niet mee, heeft er helemaal zin in.
Of het met opleidingsniveau te maken heeft? Geen idee. Ik kan me wel voorstellen dat je met een hogere opleiding eerder denkt dat het zonde is om er niets meer mee te doen. Heb zelf een universitaire opleiding, maar zie toch ook wel voorbeelden om me heen van hoogopgeleide vrouwen die heel anders denken dan ikzelf. Dus tja. Het heeft misschien meer met de persoonlijkheid te maken!
tante-tortel schreef:Hoe heet dat ook al weer: onderdanig???? OF feministisch ?
tante-tortel schreef:Nee, ik geef daarmee aan dat er van de Christelijke huwelijks verhoudingen niets te zien is. Je bent in ieder geval niet onderdanig, jij bepaald en zegt wat hij moet doen. Eigenlijk vind ik dat een erg rare verhouding binnen een huwelijk.
Dat de ene persoon de ander iets kan dwingen op te leggen door er een actie aan vast te knopen. Als je dit wil moet je dat.
Krijg daar enorm de kriebels van.
LauraC schreef:Als wij DV ons(ze) adoptiekindje(s) krijgen, dan stop ik lekker met werken! Ik kijk er nu al naar uit. Ik heb een hele leuke baan, met leuke collega's, maar niets kan voor mij op tegen huisvrouw zijn. Jajaja, ik weet het, over twee jaar piep ik wel anders
MissF schreef:Als Galateia nu voor deze oplossing kiest, is dat dan meteen niet christelijk?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten