Moderator: Moderafo's
janoah schreef:ik krijg soms het idee dat werkende en niet werkende moeders als twee partijen tegenover elkaar staan.
zelf heb ik geen kinderen, en heb een baan. maar op mijn werk of op verjaardagsfeestjes kan ik thuisblijvende moeders fanatiek horen zeggen: ik dúmp mijn kinderen niet. Alsof ze zichzelf moeten verdedigen. En werkende moeders kunnen dan hooghartig reageren: ik vind het héérlijk, er even tussenuit. Even tijd voor mezelf.
Hebben jullie dat idee ook? Ik denk dan altijd, waarom hebben we nu allemaal het idee ons zelf te moeten verdedigen. Relax..
pol schreef:janoah schreef:ik krijg soms het idee dat werkende en niet werkende moeders als twee partijen tegenover elkaar staan.
zelf heb ik geen kinderen, en heb een baan. maar op mijn werk of op verjaardagsfeestjes kan ik thuisblijvende moeders fanatiek horen zeggen: ik dúmp mijn kinderen niet. Alsof ze zichzelf moeten verdedigen. En werkende moeders kunnen dan hooghartig reageren: ik vind het héérlijk, er even tussenuit. Even tijd voor mezelf.
Hebben jullie dat idee ook? Ik denk dan altijd, waarom hebben we nu allemaal het idee ons zelf te moeten verdedigen. Relax..
Ja, dat is een goede opmerking want dat kom ik ook altijd tegen! Wat ik wel een nadeel is van thuisblijven, je zit heel de dag bij de kids en je ziet weinig volwassenen.... ik weet niet hoe andere tb-moeders hier tegenover staan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten