Jantjes schreef:@Gerdien B. zegt diversen malen in het forum niet eens te zijn met de GerGem.
Zij heeft wel belijdenis gedaan dus ‘ja’ gezegd dat zij het er wel mee eens was, ook met de kerkelijke tucht. Maar goed tijden veranderen en mensen veranderen, de leer van de GerGem is niet veranderd.
Ik heb ja gezegt op de vraag of ik voor God wilde leven.
Alleen de kerk vind het nodig om hun leer gelijk te stellen aan onze belofte aan God, dat gaat mij te ver. Ik heb op de 4de vraag ja gezegt omdat het wel moest, maar diep in mijn hart zei ik het alleen op de eerste 3. Puur omdat ik belijdenis van mijn geloof heb gedana en niet van kerk.
Jantjes schreef:Als de GerGem nu fouten maakt in jou ogen gaat dan niet proberen van een olifant een muis te maken want dat zal je niet lukken.
Als elke GerGemmer alleen maar ja knikt en anders weg gaat, blijven ze tegen de Bijbel in handelen. Dat kan en mag ik niet door alten gaan. Er zijn zeker goede dingen, maar over het punt van avondmaal gaan ze in mijn ogen te ver.
Jantjes schreef:De GerGem zit niet op de troon van God, hoef je ze ook niet te vertellen dat zal Dominee Herman Hegger wel doen in zijn rondzend brieven.
Ze zitten wel op Zijn troon, anders zouden ze niet beslissen of mensen wel of niet aan Zijn tafel aan mogen gaan. Het is geen GerGem tafel maar God Zijn tafel. God mag beslissen wie Hij aan Zijn eigen tafel nodigt en dat hoeft niet de kerkenraad te doen.
Jantjes schreef:Iemand onder censuur zetten is niet vertellen of dat hij wel of niet bekeerd is en heeft niets met christelijk vrijheid te maken die eventueel zou worden afgenomen en nog minder met een belemmerd God. Jij voelt je verantwoordelijk voor je zelf en niet voor de GerGem. Anders had je voor GerGem gestreden en nu beledig je hen.
Ik voel mij wel verantwoordelijk voor de kerk en nu oordeel je weer over mij, voor de zoveelste keer.
Ik beledig de GerGem niet, maar ik leg wel mijn vinger op hun zere plek, want als ze de Bijbel goed lezen, weten ze dat hun handelen niet 100% zuiver is. Verder ben ik met zeer veel eens, maar hun avondmaalsbeleid klopt niet! Die is onbijbels!
Als ze niet aan macht doen, dan moet er ook kritiek geleverd kunnen worden, maar dat kan niet. Dan ben je gelijk afvallig en tegendraads of te wel: gewogen, gewogen en te licht bevonden.